Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-01@00:57:24 GMT

استفاده از قلیان تا اطلاع‌ ثانوی ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۵۴۲۸

استفاده از قلیان تا اطلاع‌ ثانوی ممنوع شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صدای ایران، استفاده از قلیان در قوه‌خانه‌های تهران به دستور رئیس پلیس تهران بزرگ تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است.

این ممنوعیت به دلیل شیوع و گسترش ویروس کرونا در ایران است.

ویروس کرونا پس از آنکه در ووهان چین گسترش یافت چندین کشور دیگر از جمله تایلند را درگیر کرد و روز پنجشنبه 1 افندماه یعنی یک روز قبل از انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی وزارت بهداشت ایران اعلام شد که در قم شیوع یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس تهران بزرگ گفته است که با توجه به دستورالعمل وزارت بهداشت استفاده از قلیان خطر ابتلا به ویروس کرونا را به شدت افزایش می‌دهد به همین دلیل هرگونه استفاده از قلیان تا اطلاع ثانوی ممنوع است و در صورت تخطی با اماکن مربوطه برخورد صورت می‌گیرد و این موضوع توسط پلیس اماکن به اتحادیه‌های مربوطه ابلاغ شده است. 

دو نفر در قم مشکوک به بیماری کرونا بودند که هر دو نفر پس از ساعاتی جان باختند.

هنوز علت اصلی شیوع کرونا در قم مشخص نیست اما رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفته است که علت اصلی طلبه‌های چینی در قم هستند.

پس از قم گزارش‌هایی مبنی بر آلوده بودن شهرهایی همچون اراک، تنکابن، البرز و تهران نیز به وزارت بهداشت اعلام شده و حتی صحبت‌هایی درباره قرنطینه کردن تهران و قم نیز وجود دارد.

دیروز مصطفی میرسلیم منتخب مردم تهران در مجلس گفته بود که باید تهران و قم قرنطینه شود.

پ/

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قلیان ممنوع کرونا استفاده از قلیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۵۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد (که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آنها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آنها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منابع: upi ، neurosciencenews

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901098

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران/ توقف درحاشیه معابر بزرگراهی ممنوع  
  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • توقف اعزام قطارهای تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت