Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@19:53:43 GMT

فروش ماسک در داروخانه‌ها ممنوع است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۵۴۶۷

فروش ماسک در داروخانه‌ها ممنوع است

عطاءالله حیدری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر و براساس ابلاغیه وزارت بهداشت فروش ماسک در داروخانه‌ها ممنوع شده ضمن اینکه طی بازدیدهایی که از این مراکز انجام شد موجودی هم ندارند و اگر هم موجود باشد به تعداد محدود و به اندازه پرسنل خودشان است.

وی با بیان اینکه روز گذشته محموله‌ای حاوی ماسک از سوی وزارتخانه به استان رسید و بین مراکز دولتی و بیمارستانی توزیع شد، افزود: همچنین براساس ابلاغیه‌ وزارت بهداشت، هیچ شرکت تولیدی حق فروش ماسک ندارد و باید تولیدات خود را در اختیار وزارتخانه قرار دهد تا از این طریق بین مراکز دولتی و خصوصی توزیع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: در حال حاضر برخی از دلالان از طریق شرکت‌های خصوصی و یا حتی سوپرمارکت‌ها اقدام به فروش ماسک آن هم با قیمت بالا کرده‌اند که لازم است سازمان صمت و تعزیرات حکومتی نظارت خود در این زمینه را افزایش دهند.

وی اضافه کرد: نظارت بر داروخانه‌ها و شرکت‌های رسمی مواد بهداشتی بر عهده معاونت غذا و دارو است و با هر گونه تخلفی در زمینه گرانفروشی در زمینه اقلام بهداشتی برخورد خواهیم کرد.

حیدری همچنین با اشاره به تلاش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه تهیه و توزیع رایگان ماسک و سایر اقلام بهداشتی در سطح کشور گفت: وزارت بهداشت تلاش دارد این اقلام را تهیه و از طریق مراکز بهداشت استان‌ها و به نسبت شیوع بیماری بین مردم توزیع کند.

وی تاکید کرد: هر چند خود ویروس کرونا داروی اختصاصی ندارد اما هم اکنون با اقداماتی که در استان انجام شده داروهایی نظیر آنتی‌بیوتیک‌ها، سرم‌های تقویتی و سایر داروهایی که برای بیماریهای‌عفونی و ویروسی لازم است به اندازه سه ماه در استان موجود است.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا چین دانشگاه علوم پزشکی ماسک وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارتخانه انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی وزارت بهداشت فروش ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۵۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری

سرهنگ حمید عسگری در جمع فروشندگان و متصدیان اتحادیه پوشاک استان البرز ضمن تشریح طرح عفاف وحجاب با عنوان طرح نور گفت: این طرح با هدف حمایت از عفاف و پوشش اسلامی و مراقبت از کانون و بنیان خانواده از ۲۶ فروردین ماه اجرایی شده است. 
به گفته وی در اجرای طرح عفاف و حجاب محور کار اتحادیه پوشاک و لباس وفروشندگان ومتصدیان فروش وشاغلان در اماکن تجاری ومجتمع‌های تجاری هستند که ملزم به رعایت حجاب هستند.
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان البرز گفت: فروش لباس‌های نامتعارف که عمدتا بصورت قاچاق وارد کشور شده ممنوع است و استفاده از مانکن‌های زنده هم در اماکن ومجتمع‌های تجاری با پوشش‌های نامتعارف هم ممنوع است.
عسکری گفت: بکار گیری اتباع بیگانه در واحد‌های تجاری نیز ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد