Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  ۱۲ فرد مشکوک به بیماری کرونا که هفته پیش به قم سفر کرده بودند در بیمارستان های زیرپوشش این دانشگاه بستری شدند.

دکتر محمد هاشمی‌شهری افزود: هفت نفر از افراد مشکوک پس از انجام آزمایش های لازم و مبتلا نبودن به این ویروس از بیمارستان مرخص شدند و پنج نفر دیگر نیز پس از آزمایش کرونا و دریافت نتیجه در صورت مبتلا نبودن مرخص خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همزمان با بروز بیماری کرونا در کشور این دانشگاه تمام بیمارستان های خود را در آماده باش کامل قرار داد، گفت: بیمارستان بوعلی زاهدان به طور اختصاصی برای بستری شدن موارد مشکوک پیش بینی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به مردم استان توصیه کرد از استرس ، نگرانی و اضطراب در خصوص این بیماری پرهیز کنند که استرس و نگرانی موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود. 

وی رعایت بهداشت فردی را مهم ترین عامل پیشگیری دانست و تاکید کرد: هم استانی های عزیز حتی المقدور از تردد در مکان های عمومی و مسافرت های غیرضروری پرهیز کنند.

هاشمی‌شهری گفت: از هفته های پیش کنترل شبانه روزی در مرزها درحال انجام است و مراکز قرنطینه نیز در مرزهای رسمی  راه اندازی شده است.

هیچ مورد مثبت کرونا در شمال سیستان و بلوچستان مشاهده نشده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل نیز در گفت و گو با خبرنگارایرنا با بیان اینکه هیچ مورد مثبت از ابتلا به بیماری کروناویروس در سیستان مشاهده نشده است، گفت:  هم اینک چند فرد مشکوک در بیمارستان تنفسی زابل بستری هستند که تا آخر هفته نتایج آزمایشات آنان دریافت خواهد شد.

دکتر هادی میرزایی افزود: از آنجایی که باید حتی بیماران سرماخوردگی مورد آزمایش قرار گیرند این افراد تحت کنترل قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: هم اینک بیمارستان تخصصی تنفسی زابل با امکانات و تجهیزات کامل با وجود به بهره برداری نرسیدن رسمی در حال پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در شمال استان است.

دکتر میرزایی ادامه داد: همچنین چهار نفر از شهروندان سیستان که چندی پیش به قم سفر کرده بودند نیز از نظر بهداشتی تحت نظر قرار دارند هر چند که تاکنون موارد مشکوکی از علائم بیماری در آنان مشاهده نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل بیان کرد: این دانشگاه علاوه بر آموزش همه گروه ها تدابیر بهداشتی را در مرز میلک با کشور افغانستان تشدید کرده است.

جنوب سیستان و بلوچستان تاکنون عاری از بیماری کرونا بوده است

 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در محدوده این دانشگاه ثبت نشده است، گفت: چهار بیمار مشکوک به این بیماری در محدوده این دانشگاه در بیمارستان بستری بودند که با منفی بودن نتیجه نمونه آزمایش  آنان درحال ترخیص از بیمارستان هستند.

 منوچهر پرنیان افزود: شهروندان عزیز بدون توجه به شایعات و جوسازی‌های غیرواقعی فضای مجازی، اخبار مربوط به کروناویروس را از سایت دانشگاه علوم پزشکی و رسانه های رسمی کشور پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه پیش بینی ها و اقدامات لازم به منظور مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر انجام شده است، گفت: در هر پنج بیمارستان موجود زیرپوشش این دانشگاه یک بخش ویژه برای موارد مشکوک بیماران احتمالی کرونا پیش بینی شده است.

استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی و پراکندگی، در حوزه بهداشت و درمان به سه منطقه تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های مرکزی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان‌های جنوبی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا سیستان و بلوچستان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سیستان و بلوچستان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بهداشت و سلامت ویروس کرونا سیستان و بلوچستان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی رییس دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد/ علوم پزشکی: در تهران فوت کرده

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر فوت دکتر «زهرا ملکی قربانی»، پزشک طرحی در جاسک، که این روزها در فضای مجازی منتشر شده، نادرست است و وی در تهران فوت کرده است.

به گزارش مهر، انتشار خبر فوت دکتر زهرا ملکی قربانی در جاسک باعث ایجاد شایعات و نگرانی‌هایی در بین رسانه‌های رسمی و غیررسمی، مردم و جامعه پزشکی شده است.

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت این ضایعه دردناک به خانواده محترم ایشان و جامعه پزشکی، فوت این پزشک طرحی در شهرستان جاسک را تکذیب می‌کند و از رسانه‌ها و سایر افراد جامعه تقاضا دارد که اخبار را از منابع موثق و معتبر دریافت کنند و از انتشار اخبار کذب و شایعات خودداری نمایند.

مرحومه دکتر زهرا ملکی قربانی پزشک طرحی در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ به دلیل مشکلات رفت و آمد و به درخواست خود، از بیمارستان جاسک به بیمارستان پارسیان منتقل و در آن‌جا مشغول به کار شد.

آخرین شیفت ایشان در بیمارستان پارسیان در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ بود و بعد از آن به تهران و نزد خانواده خود سفر کردند. و فوت ایشان در تهران اتفاق افتاده است.

هیچ گزارشی از درگیری و ضرب و جرح توسط بیمار یا همراهان بیمار در هیچیک از دو محل خدمت ایشان (جاسک و پارسیان) وجود ندارد. همچنین از زمان آغاز به کار ایشان در استان هیچ‌گونه مشکل کاری یا نارضایتی و شکایت یا درخواستی برای رفع مشکل از طرف نامبرده به دانشگاه مطرح نشده است؛ به همین دلیل فوت نامبرده هیچ گونه ارتباط کاری نمی‌تواند داشته باشد.

لازم به ذکر است که شیفت بعدی دکتر ملکی در بیمارستان پارسیان از تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شد. بنابراین، اخبار منتشر شده مبنی بر فوت ایشان در جاسک نادرست بوده و بر اساس آخرین اخبار و گزارشات فوت ایشان در تهران مورد تأیید است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درگذشت یک پزشک زن بیمارستان شریعتی/ مرگ یا خودکشی؟ مشاور اجتماعی سازمان نظام پزشکی : خودکشی پزشکان به مرز هشدار رسیده

دیگر خبرها

  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • مرگ پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد/ علوم پزشکی: در تهران فوت کرده
  • دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: زهرا ملکی قربانی در تهران فوت کرده نه جاسک!
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری