Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محسن پورزارعی فرماندار سروستان در جلسه کارگروه بهداشت، سلامت و امنیت مواد غذایی با اشاره به ورود کرونا ویروس به ایران، بیان کرد: در این مسائل باید حساس شد و بر اساس بدترین حالت برنامه ریزی و اقدام به پیش گیری کرد.

او، تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مدارس باید با حساسیت دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورزارعی ادامه داد: در همه بیمارستان‌ها این حساسیت ایجاد شده است، که اگر یک درصد هم احتمال کرونا ویروس باشد، باید آمادگی خود را حفظ کنند.

فرماندار سروستان با اشاره به انتشار خبری مبنی بر اینکه بیمارستان سروستان، محل قرنطینه مبتلایان به ویروس کرونا است اضافه کرد: بیمارستان ۲۰ تخت خوابی شهدای سروستان امکانات لازم برای قرنطینه را ندارد و اگر قرار بر این باشد که چنین اتفاقی در این شهرستان رخ دهد با اولین کسانی که هماهنگ می‌شود مسئولان تأمین امنیت و بهداشت شهرستان است و این خبر کذب بوده و با خاطیانی که با امنیت روانی مردم بازی و اخبار کذب منتشر و التهاب ایجاد می‌کنند، برخورد می‌شود.

او، اضافه کرد: با توجه به شرایط روانی حاکم بر جامعه در خصوص این بیماری، قبل از انتشار هر خبری در این خصوص باید ضمن تماس با مسئولان بهداشت شهرستان صحت و سقم این خبر بررسی شود.

پور زارعی تاکید کرد: مردم ضمن جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی و پیشگیری، اخبار را از منابع موثق و مراجع رسمی و ذی صلاح دریافت کنند.

فرماندار سروستان، برجمع آوری ناخاله‌های ساختمانی در سطح شهر و انتقال به سایت ناخاله‌های شهری توسط شهرداری سروستان تاکید کرد.

عبداله بهادری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز با تاکید بر به کذب بودن خبر قرار گرفتن بیمارستان شهدای سروستان در لیست مراکز قرنطینه استان، گفت: طی تماس‌های انجام شده با معاون بهداشت و درمان، حراست دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هر سه نفر این خبر را تکذیب کردند که بیمارستان شهدای سروستان جز مراکز قرنطینه استان است و در صورت مشاهده موارد آنفولانزا در شهرستان، بدون پذیرش، ما بیمار را مستقیم به مرکز استان اعزام می‌کنیم و با افرادی که دنبال متشنج کردن فضای جامعه هستند از طریق دادستانی برخورد می‌شود.

او، بیان کرد: با اشاره به شیوع این ویروس شهروندان باید از دست دادن و روبوسی کردن خودداری کنند و در صورت ابتلاء به تب، سرفه و تنگی نفس ابتدا به پزشک خانواده خود مراجعه کنند و اگر پزشک خانواده بیمار را به بیمارستان ارجاع داد، ادامه درمان را پیگیری کنند.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهداشت و درمان کرونا ویروس قرنطینه سروستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۷۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد