Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید قاضی مغربی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اولویت‌های مجلس یازدهم در حوزه توجه به دانشگاه‌ها و توسعه فناوری اظهار کرد: حل مسائل فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها، باید جزو اولویت‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آینده باشد. متاسفانه ارتقای فرهنگ در جامعه دانشگاهی طی چندسال گذشته، به فراموشی سپرده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال گذشته فعالیت هایی را در حوزه فرهنگی مانند تدوین آیین‌نامه عفاف و حجاب آغاز کرده است و واحدهای دانشگاهی هم کمابیش در حال اجرای این آیین‌نامه ها و دستورالعمل ها هستند. ما در فضای دانشگاهی، نیازمند عزم عمومی برای ارتقا مسائل فرهنگی هستیم تا یک الگو و ساختار در راستای فرهنگ عفاف و حجاب شکل بگیرد.

قاضی مغربی ادامه داد: ما نیازمند شکل گیری ساختاری شناخت محور برای موضوعات فرهنگی هستیم؛ رسیدن به این ساختار نیازمند همکاری تمامی ارکان جامعه به ویژه مجلس شورای اسلامی است. البته شاید تصور شود که این موضوع، وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی است؛ اما هنگامی که بیشتر مصوبات شورای انقلاب فرهنگی به در و دیوار می خورد و مجلس هیچ اقدامی برای قانون گذاری این مصوبات انجام نمی دهد، نباید انتظار تحولات فرهنگی در کشور داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به لزوم سیاست گذاری کلی در راستای توجه به جایگاه دانشگاه‌های دولتی و خصوصی گفت: در اصل 44 قانون اساسی تصریح شده که اقتصاد ایران دارای 3 قسمت تعاونی، خصوصی و دولتی است؛ متاسفانه در ساختارهای جدیدی که طی چندسال اخیر به وجود آمده، دولت در حوزه آموزش در رقابت با بخش خصوصی عمل می‌کند. جذب دانشجوی بدون کنکور در رشته کشاورزی دانشگاه تهران، حاکی از نادیده گرفتن دانشگاه‌های غیر دولتی به ویژه دانشگاه آزاد است.

وی اضافه کرد: امروز دولت به جای سر و سامان دادن به دانشگاه‌های غیر دولتی و هدایت آن ها، درمقابله با آن ها قرار گرفته است؛ طبیعی است که بخش خصوصی توانایی رقابت با بدنه دولتی را ندارد و لذا مجلس آینده باید به این موضوعات توجه بیشتری داشته باشد و چالش میان دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی را برطرف کند.

قاضی مغربی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید برای دانشگاه‌ها، تسهیلات ویژه‌ای را فراهم و آن‌ها را رتبه بندی کند. همچنین مجلس باید دانشگاه هایی که در راستای حل مسئله فعالیت می کنند را مورد حمایت قرار دهد و امتیاز ویژه‌ای را برای آن‌ها قائل شود. دانشگاهی که به دنبال حل مسئله در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت است، با دانشگاهی که هیچ گونه توجهی به این موضوعات ندارد، قطعا متفاوت است و مجلس باید میان این دو دانشگاه تفاوت اساسی قائل شود.

رئیس واحد یادگار امام(ره) در پایان خاطرنشان کرد: مجلس باید به دانشگاه آزاد اعلام کند که اگر پروژه‌های نیازمند کشور را انجام دهد، از ردیف بودجه پژوهشی به آن اختصاص می‌دهد و جنبه‌های تشویقی برای داتشگاه آزاد اسلامی فراهم می‌کند. این موضوع می‌تواند علاوه بر حل بسیاری از مشکلات از طریق علمی و پژوهشی، جنبه ای راهبردی برای سیاست‌های کلان کشور داشته باشد.

انتهای پیام/

108 / 167 دانشگاه آزاد یادگار امام سعید قاضی مغربی مجلس شورای اسلامی حل مسئله دانشگاه نسل سوم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد یادگار امام مجلس شورای اسلامی حل مسئله دانشگاه نسل سوم دانشگاه آزاد آزاد اسلامی دانشگاه ها قاضی مغربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۷۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریت، آزادگی و تضارب آرا لازمه دانشگاهاست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام علی نظری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر با اشاره به اعتراضات دانشجویی در جهان علیه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: آزاداندیشی استادان و دانشجویان سراسر جهان با هر سلایق و هر نوع مذهب و ملیتی علیه رژیم صهیونیستی نشان از حریت و آزادگی دانشگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه تضارب آرا و اندیشه‌های فکری موجب پویایی فضای دانشگاهی می‌شود، عنوان کرد: لازمه فضای دانشگاه‌ها، حریت، آزادگی و تضارب آرا است که باید تلاش شود این مؤلفه‌های مهم در فضای دانشگاهی جاری و ساری شود.تک صدایی در جامعه و دانشگاه حتی آن تک صدایی حق هم باشد موجب رکود شده، بازار انحصار و عدم رغیب موجب شکست می‌شود و ایجاد فضا برای تضارب آرا خود موجب پویایی فرهنگی خواهد شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی را به لحاظ سرمایه انسانی و دانشجویی با تکثر و تنوع مختلف مهم دانست و افزود: این ویژگی مهم، ویژه دانشگاه آزاد اسلامی بوده که باید در شناسایی توانمندی‌های دانشجویان تلاش بیشتری شود.

نظری اعتبار علمی دانشگاه را یکی از راه‌های جذب دانشجو دانست و بیان کرد: افزایش اعتبار علمی دانشگاه و هویت بخشی علمی دانشجویان موجب افزایش دانشجو خواهد شد و این اولویت را در دانشگاه سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم.

سیاوش طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر نیز گفت: تلاش کرده و می‌کنیم در همه برنامه‌ها، پیوست‌های فرهنگی در اولویت قرار گیرد و ارتقای رتبه فرهنگی، کسب موفق‌ترین کانون بسیج اساتید این واحد دانشگاهی و فعالیت‌های دیگر نشان از این دارد که در مسیر فرهنگی گام‌های خوبی برداشته شده است.

به گزارش آنا، در این جلسه از تلاش‌های خانم گلپرور تشکر و قدردانی شد و علی نقیلو به‌عنوان سرپرست جدید دفتر فرهنگ اسلامی واحد ابهر معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حریت، آزادگی و تضارب آرا لازمه دانشگاهاست
  • تمدید مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد تا ۱۲ اردیبهشت
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم