Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جعفر زاهدی گفت: عملیات احداث بزرگراه جهرم – لار – بندر عباس که یکی از محورهای شریانی محسوب می‌شود که ارتباط زمینی بین فارس و هرمزگان به طول ۱۶۰ کیلومتر را ایمن کرده و مطلوبیت خواهد بخشید.

او اضافه کرد: بالغ بر ۵۳ کیلومتر از این بزرگراه در حوزه اداره کل راه و شهرسازی فارس قرار دارد که کل مسیر در سه قطعه توسط پیمانکاران در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاهدی گفت: قطعه اول به طول ۱۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال اجرا است که ۱۲ کیلومتر آن تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس افزود: قطعه دوم به طول ۲۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی و قطعه سوم به طول ۱۳ کیلومتر با پیشرفت ۱۵ درصدی همراه است و مراحل خاکبرداری، خاکریزی و احداث ابنیه فنی را طی می‌کند.

زاهدی بیان کرد: کل این پروژه در محدوده تحت مدیریت استان فارس، حدود ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام آن نیازمند اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال هستیم، امیدواریم با تامین این اعتبار، به موقع شاهد بهره‌برداری بزرگراه جهرم - لار باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تکمیل بزرگراه جهرم لار راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۸۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سد باهوش» ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده صبح چهارشنبه با همراهی معاونین استاندار، مدیران آب منطقه‌ای استان و مدیران استانی و شهرستانی ضمن بازدید از روند اجرای سد باهوش، در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت.

استاندار بوشهر در این بازدید با تاکید بر لزوم تسریع در تکمیل این سد خاطر نشان کرد: سد باهوش یکی از پروژه‌های مهم تأمین آب کشاورزی در شهرستان تنگستان است که در کنار سد خاییز، نقش اساسی در آبیاری نخلستان‌های اهرم را بر عهده دارد.

محمدی زاده با بیان اینکه این سد از نوع بتنی غلتکی است افزود: سد باهوش با حجم مخزن ۲۲.۵ میلیون مترمکعب، سیلاب‌های فصلی را به منبعی پایدار برای سیراب کردن نخیلات در تنگستان تبدیل می‌کند.

استاندار بوشهر از پیشرفت ۳۲ درصدی سد باهوش در تنگستان خبر داد و تصریح کرد: عملیات خاکبرداری پروژه تمام شده و اکنون آماده بتن‌ریزی است.

محمدی زاده گفت: طول سد باهوش ۳۷ متر است و در حوضه آبریزی به مساحت ۶۲۸ کیلومتر مربع اجرایی و عملیاتی شده است.

استاندار بوشهر ادامه داد: کنترل سیلاب‌های مخرب و کاهش خسارت‌های ناشی از آن و همچنین تأمین آب مطمئن برای آبیاری نخلستان‌های منطقه و تأمین بخشی از حقابه نخیلات شبکه آبیاری اهرم از اهداف مهم اجرای سد باهوش است.

وی اضافه کرد: کاهش فشار بر سفره‌های آب زیرزمینی منطقه تنگستان و تثبیت مشاغل حوزه کشاورزی نیز از جمله اهداف اجرای این سد در استان بوشهر است.

کد خبر 6100293

دیگر خبرها

  • اعتبار ۷ هزار میلیاردی برای تکمیل پروژه بزرگراه شمالی کرج
  • ارتقای راه های سیستان و بلوچستان
  • «سد باهوش» ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ساخت سد باهوش تنگستان ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای راه‌های سیستان و بلوچستان نیاز است
  • ارتقای راههای سیستان و بلوچستان به بزرگراه نیازمند حداقل حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود