Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@01:08:27 GMT

به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه نکنید

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۹۲۵۱

به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه نکنید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در نشست مجازی با معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در خصوص بیماری کرونا، گفت: مردم برای خدمات درمانی غیرضروری به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه نکنند و تا حد امکان، اگر مورد اورژانسی ندارند، کمتر در اماکن درمانی و پُر ازدحام حضور پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر امیرمحمد کاظمی فر، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین به مباحث این نشست پرداخت و بر رعایت بهداشت فردی و شستشوی مداوم دست ها و همچنین پرهیز از حضور غیرضروری در اماکن عمومی، برای پیشگیری از این بیماری تأکید کرد و گفت: حفظ اعتماد به نفس و آرامش در مدیران نیز از مهمترین نکات برای تصمیم گیری درست در شرایط بحران است.
دکتر کاظمی فر در خصوص اهمیت حفاظت و ایمنی کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی نیز تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین وظایف حفاظت از این کارکنان است که در پیشگیری از انتشار ویروس نیز تاثیرگذار است.
به گفته معاون درمان وزارت بهداشت، کلیه بیمارستان ها موظف هستند افراد مشکوک به این بیماری را که مراجعه می کنند، شناسایی کنند و اطلاعات آنان را در سامانه ای که برای همین منظور طراحی شده است، ثبت و سپس علائم و سیر پیشرفت بیماری را در این سامانه بارگزاری کنند تا آمار دقیق از موارد مشکوک به ابتلا به کرونا ویروس قابل رصد و دستیابی باشد.

48

کد خبر 1357080

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت

ایسنا/زنجان فرماندار زنجان گفت: با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری زنجان، پرویز خالقی به مناسبت هفته سلامت و در دیدار با کارکنان مرکز بهداشت شهرستان زنجان، عنوان کرد: همه‌ ما بایستی تلاش کنیم شعار پیشگیری بهتر از درمان را به منصه ظهور برسانیم، چرا که پیشگیری بسیار سهل‌تر و کم‌هزینه‌تر از درمان است. 

وی افزود: اگر بتوانیم امر پیشگیری را به خوبی مدیریت کنیم، درصد بالایی از بیماری‌ها و مشکلات بعدی دامن‌گیر افراد جامعه نخواهد شد.

خالقی با تأکید بر اهمیت تجهیز کردن خانه‌های بهداشت، افزود: اگر خانه‌های بهداشت مناطق کوچک و کمتر توسعه‌یافته نظیر روستاها مجهز و به‌روز باشند، شاهد کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خواهیم بود.

او گفت: این موضوع سبب رفع مشکلات بهداشتی و درمانی ساکنان این مناطق شده و موجبات آسودگی آنان را فراهم خواهد آورد و طبعاً با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به شأن و جایگاه والای فعالان حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد: حیطه‌ کاری بهداشت و درمان از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است. از آن‌جایی‌که این حوزه کاری با جان و حیات انسان‌ها در ارتباط است، فعالان حوزه بهداشت و درمان بایستی نهایت دقت و ظرافت را سرلوحه‌ کار خود قرار دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی