Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@22:44:27 GMT

انیمیشن دوست باغچه من تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۹۸۶۰

انیمیشن دوست باغچه من تولید می‌شود

علیرضا گلپایگانی در حال ساخت انیمیشنی با عنوان «دوست باغچه من» با موضوع ارزش دوستی و صمیمیت است. ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، انیمیشن «دوست باغچه من» از جمله تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که این روزها مراحل تولید خود را به‌کارگردانی علیرضا گلپایگانی سپری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قامت سینمای دفاع مقدس 2 برابر سینمای کل کشور استفیلم‌های اکران نوروزی مشخص شدند

گلپایگانی درباره گروه سنی مورد نظر این انیمیشن گفت: کتاب «دوست باغچه من» به نویسندگی و تصویرگری «رضا دالوند» که انیمیشن از روی آن ساخته می‌شود، برای خردسال است ولی من سعی کردم که موضوع و محتوای آن را به گونه‌ای ارائه دهم که مخاطبان نوجوان و حتی بزرگ‌تر را هم تحت پوشش قرار دهد.

عضو هیئت علمی گروه کارشناسی ارشد انیمیشن دانشگاه هنر درباره موضوع انیمیشن «دوست باغچه من» توضیح داد: موضوع این اثر درباره ذهنیت دختربچه‌ای است که پی‌می‌برد ارزش دوستی خیلی بالا است. این انیمیشن به مخاطب خود می‌گوید که قدر دوستی و صمیمیت را بدانیم. دانستن ارزش دوستی نه تنها برای خردسالان مهم است، بلکه دغدغه بزرگ‌ترها هم باید مد نظر گرفته شود.

کارگردان انیمیشن «دوست باغچه من» درباره تکنیک مورد استفاده از ساخت این اثر اظهار کرد: تصویرسازی کتاب «دوست باغچه من» در رویدادی در ژاپن جایزه گرفته است و همین تصویرسازی‌ها و گرافیک کتاب ما را به سمت استفاده از تکنیک خمیر روی شیشه سوق داد.

گلپایگانی تأکید کرد: تکنیک خمیر روی شیشه کمتر در ساخت انیمیشن‌های ایرانی استفاده شده زیرا تکنیک سختی است. البته هنوز ما به قطعیت برای استفاده از این تکنیک در ساخت انیمیشن «دوست باغچه من» نرسیده‌ایم اما فعلاً در حال اتود کردن آنیم.

این کارگردان انیمیشن در پایان سخنان خود درباره زمان پایان ساخت انیمیشن «دوست باغچه من» یادآور شد: من برای نوشتن داستان و فیلمنامه تنها به ذهنیت خودم تکیه نمی‌کنم و از هنرمندان شاخص و شناخته شده در این زمینه مشورت می‌گیرم. داستان و فیلمنامه این اثر تا پایان سال آماده می‌شود و از اوایل سال 1399 ساخت انیمیشن «دوست باغچه من» را آغاز می‌کنیم.

انتهای پیام/

R1544/P/S4,34/CT12 واژه های کاربردی مرتبط انیمیشن سینمای ایران سینما

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انیمیشن سینمای ایران سینما انیمیشن سینمای ایران سینما دوست باغچه من ساخت انیمیشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۹۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، امین عبداله‌زاده اظهار داشت: معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با هدف فراهم نمودن بستر مناسب جهت حمایت و کمک به تسریع فرایند تبدیل ایده به محصول و ساخت نمونه اولیه محصولات فناورانه، اقدام به راه اندازی ساختاری تحت عنوان " شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی" کرده است.

وی بیان کرد: تمرکز این شبکه بر ساخت و تولید محصول است و با تجربه مشابه اجرا شده در سال‌های گذشته، با عنوان ایجاد "شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی" که مبتنی بر ایجاد زیرساخت‌های سنجش و آزمون است، متفاوت است.

عبداله زاده تصریح کرد: در این شبکه ذینفعان زیست‌بوم نوآوری، با ثبت و معرفی زیرساخت‌ها و تجهیزات فیزیکی و نرم افزاری خود می‌توانند از خدمات قابل ارائه توسط این شبکه بهره‌مند شوند، که زیرساخت‌ها و تجهیزات میتواند شامل: دستگاه‌ها و تجهیزات ساخت نمونه اولیه، انواع پرینترهای سه بعدی، تجهیزات ساخت مواد مرکب (کامپوزیت‌ها، تجهیزات و دستگاه‌های جوشکاری، پرس‌کاری و فرز، تجهیزات مرتبط با قالب‌سازی و دستگاه تزریق پلاستیک، دستگاه‌های اندازه‌گیری دقیق، دستگاه‌های ساخت تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی، دستگاه‌های تجهیزات نوری و اپتیکی، نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی مورد استفاده برای ساخت و راه اندازی تجهیزات، تجهیزات ارتباطی و شبکه و ... است.

مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری افزود: با عنایت به موارد مذکور، "شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی" با فراهم نمودن اطلاعات از ظرفیت‌های موجود زیرساخت‌های فیزیکی و نرم افزاری هر یک از ذی‌نفعان زیست‌بوم نوآوری، بستر مناسبی را در جهت ایجاد فضاهای نوآورانه جهت ارتقاء ظرفیت صنعتی‌سازی، توسعه نوآوری و حمایت از تولید ایده‌های فناورانه و خلق سریع نمونه محصول، در قالب " فب لب‌های فناوری و ساخت" در پارک‌های علم و فناوری، فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به فب‌لب خاطرنشان کرد: "فب‌لب" Fabrication Laboratory محیط مناسبی است که زمینه همکاری مشترک میان مهندسان، طراحان، برنامه نویسان و افراد علاقه‌مند به همه ابزارها و منابع لازم را برای تبدیل ایده‌ها به تولید سریع نمونه محصول فراهم می سازد.

عبداله زاده در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: "فب لب" نه تنها یک مکان فیزیکی است، بلکه یک فرهنگ نوآورانه برای به اشتراک گذاشتن دانش و ایده‌ها را ایجاد می کند و ترویج خلاقیت و نوآوری، ایجاد محیط مهارت‌محور، تشکیل جامعه فنی، تسهیل تبادل دانش، تشویق به تولید مشترک، ترکیب دانش علمی و عملی، پیشرفت در حوزه‌های چند رشته‌های، تشکیل پلتفرمی برای استارتاپ‌های فنی و انتقال دانش از دانشگاه به صنعت را فراهم می‌نمایند و بر این اساس گام موثری در جهت تسریع و تسهیل فرایندهای ساخت و تولید نمونه محصول و حرکت در راستای تجاری‌سازی و تحقق اقتصاد دانش بنیان را فراهم خواهد ساخت.

کد خبر 6094471

دیگر خبرها

  • تکنیک ژابی آلونسو، ژاوی و کلوپ در تمرینات / فیلم
  • انیمیشن‌هایی متفاوت برای بزرگترها ؛ انیمیشن‌هایی مفرح برای بچه‌ها
  • اتباع بیگانه و قاچاق سوخت دو مساله اصلی هرمزگان است
  • تونی کروس تحت هر شرایطی، پاس خود را به مقصد می رساند! / انیمیشن عمر مومنی
  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • روایت «ایران» از زندگی در باغچه‌بان
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • شخصیت‌های ماندگار در دنیای انیمیشن‌های نوستالژیک