Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام عاملی گفت: سه هزار نفرکارشناس برای تدوین سند مهندسی فرهنگی کار انجام شده است و تدوین آن پنج سال طول کشید و ۲ رئیس جمهور آن را ابلاغ کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سعید رضا عاملی»، امروز (سه شنبه 6 اسفند) در شورای فرهنگ عمومی فارس که در محل نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه یکی از مسائل امروز اینست که فرهنگ در طول زمان مفهمومش تغییر می کند، گفت: فرهنگ مجموعه ای از ارزش ها آداب و رسوم محسوب می شود که بیش از 500 معنا برای فرهنگ ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با اشاره به اینکه فرهنگ روش زندگی مردم است، اظهار کرد: همه عناصر موجود در زندگی، فرهنگ نیست و در حطیه فرهنگ نمی گنجد.

وی با اشاره به اینکه سند مهندسی فرهنگی با حساسیت خاصی تدوین شده است، افزود: سه هزار نفرکارشناس برای تدوین سند مهندسی فرهنگی کار انجام شده است و تدوین آن پنج سال طول کشید و 2 رئیس جمهور آن را ابلاغ کردند.

حجت الاسلام عاملی با یادآوری این مطلب که در این سند اسناد مختلفی مثل سند ملی سینما، موسیقی و معماری در نظر گرفته است، اظهار کرد: هدف نوین این سند، ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه ما در عرصه فرهنگی نمی توان به اقتصاد فرهنگی بی توجهی کنیم، اضافه کرد: مسئول اجرای سند مهندسی فرهنگی به عهده شورای فرهنگ عمومی است.

حجت الاسلام عاملی با اشاره به اینکه فرهنگ یک بعد ذهنی و یک بعد عینی دارد، افزود: فرهنگ بروز ذهنی در جامعه دارد و بعد عاطفی و احساسی جامعه یکی از مسائلی است که باید در فرهنگ به آن توجه شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور افزود: افراد همه برای خود جایگاه اجتماعی قائل هستند که اسلام در نظام اخلاقی خود به توجه به جایگاه اجتماعی افراد اشاره ویژه دارد اسلام جغرافیا تعیین نکرده و انسان ها را جدا نمی کند و برای احترام به همه اشاره دارد.

وی با اشاره به اینکه چهار مرحله برای حجاب مصوبه داشتیم که برای 34 دستگاه وظیفه تعریف کردیم، خاطر نشان کرد: که وزیر کشور برای اجرای آن 6 ماهی یکبار باید گزارش ارائه کند.

خاطر نشان می شود، این جلسه هم اکنون در حال برگزاری است.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی انقلاب فرهنگی شورای فرهنگ عمومی فارس شورای عالی انقلاب فرهنگی شیراز سند مهندسی فرهنگی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۰۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شاهرود تدوین شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی ظهر پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود در کانون شهید بهشتی این شهرستان خواستار تدوین پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شهرستان شد و بیان کرد: نیاز است که در زمینه ارتقای فرهنگی شهرستان یک الگو و برنامه منظم و مدون وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه این نقشه راه باید تکالیف هر دستگاه فرهنگی و اجرایی را در قبال مسائل فرهنگی جامعه مشخص سازد، افزود: تدوین پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شهرستانی یکی از الزاماتی است که اگر بتوانیم در شورای فرهنگ عمومی آن را مصوب کنیم، توانسته‌ایم برای این شهر چیزی را به یادگار بگذاریم.

امام جمعه شاهرود با اشاره به عدم تصویب پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شهرستان شاهرود توسط مسئولان کشوری، به واسطه عدم پیوست استانی، گفت: تأیید این نقشه راه فرهنگی نیازمند پیگیری مسئولان فرهنگی شهرستان شاهرود است.

امینی با بیان اینکه برای نقشه راه فرهنگی مکاتباتی صورت گرفته است تا بتوانیم آن را مصوب کنیم، افزود: با نماینده ولی فقیه در استان سمنان و استاندار سمنان نیز در این ارتباط نامه نگاری‌هایی صورت گرفته اما نیاز است که مسئولان محلی آن را پیگیری کنند.

وی به برگزاری یادواره بزرگ شهدای روحانی شهرستان شاهرود نیز اشاره کرد و گفت: این مراسم معنوی شنبه برگزار می‌شود و نیاز است که دستگاه‌های فرهنگی در فضا سازی، تبیین اهمیت این همایش و دعوت از مردم برای حضور در آن پیشگام شوند.

کد خبر 6095204

دیگر خبرها

  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شاهرود تدوین شود
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟
  • انتخاب دو روستای اردبیل به عنوان روستای «دوستدار کتاب» در کشور
  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد