Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: ظرفیت‌سازی لازم در سدهای استان برای مهار سیلاب ایجاد شده و جای نگرانی وجود ندارد.

بهرام درویشی در ستاد بحران استانداری با طرح سه موضوع وضعیت مخازن سدها، اقدامات پیشگیرانه و وضعیت هیدرومکانیکال(دریچه‌های تخلیه) مخازن ۱۲ سد موجود در استان و برنامه‌های در دست اقدام افزود: با توجه به تجربیات فروردین ماه سال جاری اقدامات پیشگیرانه انجام شده در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری صورت پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در طول چند ماه گذشته ۸۱ کیلومتر مسیر رودخانه‌هایی که فروردین امسال جزو نقاط بحرانی محسوب شده در سطح استان لایروبی انجام پذیرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه همچنین با اشاره به منطقه کرناچی در شهر کرمانشاه افزود: با اقدامات انجام شده مهندسی، دیگر آب به سمت این منطقه مسکونی برگشت نخواهد خورد و شاهد آب‌گرفتگی مانند فروردین ماه امسال نخواهیم بود.

درویشی در ادامه افزود: در طول چند ماه اخیر، مرکز رصد و پایش داده‌های آبی استان را راه اندازی و ایجاد کردیم و با استفاده از نرم افزار مربوطه تمامی ایستگاه‌ها رصد و پایش می‌شوند و در صورت وقوع هرگونه خطر، این اطلاعات رصد و سریعا اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی همچنین اضافه کرد: با استفاده از لایه‌هایGIS  بستر ۲۵ ساله در استان را شناسایی و نقاط خطر را اعلام نمودیم و در این حوزه دارای اطلاعات جامعی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه در رابطه با مخازن سدهای موجود در استان اظهار کرد: تا این لحظه از مجموع یک‌میلیارد و ۳۵۰ میلیون متر مکعب حجم ذخیره این سدها، با توجه به مدیریت بهره‌برداری انجام شده در حال حاضر بیش از ۴۰۰ میلیون متر مکعب ذخیره و ظرفیت برای مهار سیلاب‌های احتمالی ایجاد کرده‌ایم و جای هیچ‌گونه نگرانی از این بابت وجود ندارد.

درویشی به وضعیت دریچه‌های تخلیه سدها نیز اشاره کرد و گفت: تعدادی از این دریچه‌ها را که آسیب دیده بودند رفع نقص نموده و در حال حاضر تمامی آنان در مسیر بهره‌برداری قرار دارند.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، وی با اشاره به وضعیت بارش‌ها افزود: از ابتدای سال جاری در حوزه حریم و بستر ۶۴۰ کیلومتر مطالعه انجام شده و۳۴۰ کیلومتر از مجموع ۱۷۷۰ کیلومتر طول رودخانه را ضمن اعلام حریم، به عنوان نقاط خطرناک و بحرانی گزارش شده است.

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۰۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، کمال کریمی در بازدید از بند خاکی ابراهیم آباد گفت: با توجه به حجم ورودی آب و سیلاب به این بندخاکی از سیلاب دهانه فخرآباد، این بند خسارت‌هایی داشته که نیاز به ساماندهی دارد.

وی افزود: در این مجموعه یک بند خاکی اصلی و ۱۴ بند خاکی دیگر به عنوان پخش سیلات قرار دارد. پیگیری لازم برای تخصیص اعتبار از استان و سطح ملی خواهیم کرد تا این مجموعه به سروسامان برسد و از آب سیلاب این منطقه بهره برداری لازم انجام شود.

سرپرست فرمانداری مهریز ادامه داد: در ۳۰ سال گذشته اقدام اساسی و مناسبی برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد صورت نگرفته است و به زودی با مطالعه توسط منابع طبیعی و با تخصیص اعتبار این بند مرمت می‌شود.

احمد آخوندی تصریح کرد: برای ذخیره آب بیشتر در این بند‌ها برنامه ریزی و به زودی اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد