Web Analytics Made Easy - Statcounter

قطر به عنوان میزبان مذاکرات صلح افغانستان از وزیر خارجه پاکستان برای شرکت در این مذاکرات دعوت به عمل آورد. ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از اکسپرس نیوز، وزیر خارجه قطر از پاکستان دعوت کرد تا در نشست صلح افغانستان که با حضور طرفین مناقشه برگزار می شود شرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامه رسمی دولت قطر توسط سفیر این کشور به وزارت خارجه پاکستان تحویل داده شده و دولت قطر از «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه اسلام آباد خواسته تا در مذاکرات صلح افغانستان شرکت کند.

قریشی در پاسخ به این نامه ضمن استقبال از دعوت قطر تصریح کرد: اسلام آباد معتقد است جنگ افغانستان راه حل نظامی ندارد و طرفین باید ضمن مذاکره مشکل موجود را حل کنند.

وزیر خارجه پاکستان گفت: اسلام آباد و دوحه نقش موثری در صلح افغانستان دارند و می توانند با همکاری هم این مذاکرات را به نتیجه برسانند.

معاون حزب تحریک انصاف اضافه کرد: اسلام آباد بر این باور است که تنها طرفین مناقشه در افغانستان می توانند نقش کلیدی در حل مساله داشته باشند و مذاکرات باید بدون فشارهای خارجی برگزار شود.

کرونا مانع حضور نوشاد و نیما عالمیان در تور جهانی قطر شدوزیر خارجه پاکستان: صلح افغانستان در حضور اسلام آباد رقم خواهد خورد

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "پاکستان" اخبار "قطر" اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار پاکستان اخبار قطر اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار پاکستان اخبار قطر اخبار افغانستان خارجه پاکستان صلح افغانستان اسلام آباد وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۰۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد

حنان حسن بلخی نماینده سازمان جهانی بهداشت در دیدار هیات بلندپایه مشترک سازمان جهانی بهداشت و یونیسف، با «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان گفت: در حال کار روی طرحی برای ایجاد دیالوگ در حوزه بهداشت بین دولت‌های افغانستان و پاکستان هستیم.

این هیئت افزود: «بنیاد بیل گیتس» ۱۵ میلیون دلار برای امور بنیادی در حوزه بهداشت افغانستان و ۵۰۰ میلیون دلار برای ریشه‌کنی بیماری فلج اطفال در پاکستان و افغانستان اختصاص داده است.

متقی در این دیدار تأکید کرد: بهداشت، آموزش، کمک‌های بشردوستانه و مسائل اقتصادی نباید با سیاست گره بخورند.

وی گفت موضوع بیماری فلج اطفال یک موضوع کاملاً انسانی است.

پیش از این این هیات با قلندر عباد سرپرست وزارت صحت عامه طالبان دیدار و گفتگو کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان: مانعی برای اجرای پروژه تاپی در افغانستان وجود ندارد
  • واکنش روسیه به مذاکرات مستقیم جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان
  • طالبان:حضور در «او.آی.سی» آغازی برای تعامل با جهان اسلام است
  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران
  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • پاکستان: حمله به مهندسان چینی در افغانستان طراحی شده بود
  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است