Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-05@02:10:34 GMT

رکود جدی بازار‌های اقتصادی تحت تاثیر ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۲۴۴۷

رکود جدی بازار‌های اقتصادی تحت تاثیر ویروس کرونا

رویداد۲۴حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن در صفحه تلگرام خود با اشاره به گزارشی از روزنامه فایننشال تایمز نوشت: چنانچه مشهود است این رکود، به سرعت تاثیر خود را بر فعالیت بسیاری از مراکز تولیدی خواهد گذاشت. روزنامه فایننشال تایمز امروز صفحه اول خود را به آثار اقتصادی شیوع ویروس کرونا به شرح زیر اختصاص داده است:

۱-بازار سهام آمریکا با سقوط قابل توجهی روبرو بوده است که بیشترین سقوط را شرکتهای مجری تورهای گردشی و خطوط هوایی داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین کاهش را شرکت ایزی جت با ۱۷ درصد و رایان ایر با ۱۳ درصد کاهش داشته اند. بازار بورس Nasdaq در آمریکا در مجموع ۳/۵ درصد سقوط کرده است.

۲-بازار سهام اروپا نیز در مجموع ۳/۸ درصد کاهش داشته که از جمله کاهش سهام بازار بورس لندن ۳/۳ بوده است. اما بیش از همه بازار بورس ایتالیا بوده است که ۵/۴ درصد سقوط کرده است.

بیشتر بخوانید: افزایش قیمت بی سابقه سه میوه به بهانه کرونا

۳-ایتالیا با تعداد ۲۲۹ نفر فرد مبتلا به ویروس و ۶ نفر فوتی، بالاترین رشد ابتلا به ویروس در خارج از قاره آسیا را دارد که برای کنترل بیماری به قرنطینه کردن ۱۰ شهر کوچک دست زده است. در عین حال هنوز مقامات اروپایی تصمیمی برای توقف رفت و آمد با ایتالیا نگرفته اند.

۴- با توجه به مجموع رکود اقتصاد جهانی و سقوط بازارهای سهام، قیمت نفت خام با کاهش ۵/۴ درصد به میانگین حدود ۵۵ دلار رسیده است.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000rTe خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا حمید بعیدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۲۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام‌مجید گشول دره‌سیبی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اقلید اظهار کرد: وعده صادق نشانگر منطق مقاومت و هجوم بر دشمن بود و نه تنها موجب کاهش تنش اقتصادی شد بلکه به ثبات بازار کمک کرد و به‌خاطر امنیت و بازدارندگی ایجادشده، سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری بیشتر تشویق نمود.

امام جمعه اقلید تاکید کرد: دولت، بانک مرکزی و وزارتخانه‌های اقتصادی برای رفع مشکلات معیشتی که کام مردم را تلخ کرده است اقدام کرده و نقشه‌ای روشن و اقداماتی نقطه‌زن علیه سوداگران امنیت اقتصادی ایران تهیه کرده و تدارک ببینند و خانه‌های فساد اقتصادی را در اربیل و اتاق‌های سیاه دلار فردایی و تلگرامی را هدف قرار دهد.

وی گفت: باید بدون مماشات فراز و فرودهای آزاردهنده بازار پول و سرمایه را کاهش داد.

کد خبر 6095617

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • قیمت طلا به کف رسید؟
  • دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند
  • بخش خصوصی می تواند از فروپاشی اقتصادی افغانستان جلوگیری کند
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • سقوط بزرگ فروش چین در انتظار اپل
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم