Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریمیان با اشاره به اینکه از روز گذشته بارندگی شدیدی در استان آغاز شده که به بیش از ۱۴۰ میلی متر رسید، گفت: مدیریت بحران استان ایلام اقدام به انتقال مردم سه روستا در دره شهر کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سعید کریمیان عصر امروز (سه شنبه 6 اسفند) در گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما به ارائه توضیحاتی درباره اقدامات انجام شده برای مقابله با سیل احتمالی پرداخت و در مورد اقدامات انجام شده در استان ایلام با اشاره به اینکه از روز گذشته بارندگی شدیدی در استان آغاز شده که به بیش از ۱۴۰ میلی متر رسید، گفت: مدیریت بحران استان ایلام اقدام به انتقال مردم سه روستا در دره شهر کرده است و خوشبختانه تاکنون هیچ‌گونه مشکلی گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام با بیان اینکه برای هر شرایط احتمالی در استان آماده هستیم خطاب به مردم گفت: به نکات ایمنی توجه کنید.

 

در بخش دیگری از این برنامه خبری مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات از آماده‌باش کامل نیرو‌های امدادی هلال احمر در استان‌های ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان خبر داد و گفت: بالگرد در ۵ استان در معرض خطر مستقر شده است.

 

وی درباره دیگر اقدامات انجام شده از سوی سازمان امداد و نجات برای مقابله با سیل احتمالی گفت: پیش بینی پنج فروند بالگرد در استان‌های معین، تعیین استان‌های معین اول و دوم برای زمان حادثه، هماهنگی برای ارسال بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته به استان‌های در معرض خطر، از دیگر اقدامات انجام شده برای مواجهه با شرایط جوی پیش بینی شده در پنج استان کشور است.

 

سلیمی با اشاره به شرایط ویژه لرستان گفت: با توجه به اینکه لرستان حساسیت بیشتری در مقایسه با سایر استان‌های درگیر بارش‌ها دارد بنابراین نگاه ویژه‌ای به استان لرستان کردیم و استان همدان را به عنوان استان معین در پلدختر مستقر کردیم که قبل از آنکه اتفاقی بیفتد، استان معین با ۵۰ نیروی عملیاتی وارد صحنه شود و بتواند به مردم یاری رساند و اولویت نخست ما در این باره تخلیه منازل در مسیر خطر است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مناطق سیل زده خسارت سیل سیل مدیریت بحران استان ایلام اقدامات انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: جلوگیری از وارد آمدن خسارات جدی سیلاب، زلزله و آتش‌سوزی را با توجه به جغرافیای کوهستانی ایلام در دستور کار داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ با استقبال معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان شد.

سعید هژبری، معاون عمرانی استاندار ایلام در خصوص اهداف این سفر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازدید از مسیل‌هایی که در سیل‌های سال گذشته مورد آسیب قرار گرفته، بررسی صداهای زیرسطحی شهر سرابله، بازدید از وضعیت ساخت‌وسازهای غیر ایمن و سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و پیشگیری از بحران در حوزه حریق و آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع از بخش‌های مختلف این سفر است.

وی افزود: ادای احترام به شهدای گمنام، دیدار با استاندار ایلام، سفر به شهرستان بدره و بازدید از تونل کبیرکوه از دیگر بخش‌های این سفر است.

محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در جمع خبرنگاران پیشگیری از حوادث غیرمترقبه را از موضوعاتی دانست که در این سفر مورد توجه قرار دارد. وی اضافه کرد: اقداماتی که موجب خواهد شد از خسارات جدی در زمینه‌های سیلاب، زلزله و آتش‌سوزی با توجه به جغرافیای کوهستانی استان ایلام جلوگیری شود را در این سفر در دستور کار داریم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: در این سفر از چند مسیر رودخانه‌ای و گذرگاه آبی در سطح استان ایلام مانند گذرگاه مرکزی شهر ایلام بازدید خواهد شد.

نامی بازدید از شهر سرابله و مناطقی که در استان نیاز به بررسی در راستای مدیریت بحران دارد را از دیگر برنامه‌های سفر به استان ایلام عنوان کرد.

کد خبر 747759

دیگر خبرها

  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟