Web Analytics Made Easy - Statcounter

" علی عبدالکریم علی " روز سه شنبه در گفت گو با شبکه المیادین درباره دیدار روز گذشته‌اش با دیاب نخست وزیر لبنان اظهار داشت: دیدار با  وی در چارچوب طبیعی و برای بررسی چالش‌های پیش روی دو کشور انجام شد. 

وی تاکید کرد: وضعیت دشوار لبنان به مطالعه‌ای نیاز دارد که باید در این مطالعات اوضاع سوریه و پیروزی‌های این کشور در جنگ با تروریست‌ها در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر سوریه در لبنان توضیح داد که اوضاع لبنان به ویژه پرونده پناهندگان ( سوری ) باعث می‌شود تا دو کشور به قضایایی که مصلحت دو کشور را در نظر داشته باشد در حد بالایی بیاندیشند.

وی خواستار افزایش همکاری امنیتی و هماهنگی اقتصادی دو کشور شد.

همچنین پایگاه اطلاع رسانی لبنان 24 به نقل از " علی عبدالکریم علی " نوشت: در دیدار با " دیاب " تشکیل دولت جدید لبنان را به وی تبریک گفتم و درباره مناسبات دو کشور تبادل نظر کردیم. 

سفیر سوریه در لبنان ادامه داد: بسیار خوشحال شدم که نخست وزیر جدید لبنان از دیدگاه و انگیزه بالایی برای خارج شدن این کشور از اوضاع سخت کنونی دارد. 

وی یادآورشد که در این دیدار درباره اوضاع منطقه به ویژه سوریه که در همه مناطق پیروزی‌های بزرگی مقابل تروریست‌ها به دست آورده است تبادل نظر شد. 

علی  افزود که برای تکمیل این امور باید اوضاع اقتصادی بهبود یابد و در این زمینه به هم افزایی با لبنان، اردن، عراق و همه کشورهای دوست نیاز است. 

سفیر سوریه در لبنان گفت که باید از سوی دولت بیروت و همه کشورهای قدرتمند فشارهایی برای برداشته شدن تحریم‌ها و شکستن محاصره سوریه و لبنان انجام شود و افرادی که برای یافتن راه حل‌هایی برای کمک‌های بشر دوستانه به این دوکشور ادعا می‌کنند بر این موضوع متمرکز شوند.

برچسب‌ها سوریه لبنان آسیای غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوریه لبنان آسیای غربی سوریه لبنان آسیای غربی سفیر سوریه در لبنان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۴۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم

سفیر چین در کابل در دیدار با وزیر خارجه حکومت طالبان اظهار داشت پکن همکاری با کابل برای گشایش کریدور واخان را بررسی می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ژائو شینگ» سفیر چین در کابل در دیدار با «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان گفت کشورش راه‌ها و امکانات همکاری با طالبان برای گشایش کریدور واخان را بررسی می‌کند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، سفیر چین در این دیدار گفته است دولت پکن تلاش می‌کند تا همکاری نزدیک با حکومت طالبان را ادامه دهد.

متقی با ابراز خرسندی از روابط کابل و پکن افزود طالبان فرصت‌های خوبی را در زمینه سرمایه‌گذاری ایجاد کرده‌ است و «افزایش صادرات انار و جلغوزه به جمهوری خلق چین و تحولات سرمایه‌گذاری در مس عینک، کریدور واخان و برخی مناطق دیگر» نمونه‌های بارز آن است.

کابل: از همکاری چین در احداث کریدور «واخان» استقبال می‌کنیمدولت موقت طالبان: چین در بازگشایی کریدور «واخان» همکاری کند

کار ساخت 50 کیلومتر جاده در منطقه واخان ولایت بدخشان که افغانستان را به چین وصل می‌کند در حکومت پیشین آغاز شده بود، اما ناتمام متوقف شد.

حکومت طالبان پس از به قدرت رسیدن، کار ساخت این جاده را از سرگرفت و اخیراً نیز والی بدخشان اعلام کرد این پروژه به‌زودی تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم