Web Analytics Made Easy - Statcounter

  تحریریه پارسینه| درست در لحظاتی که در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته، پارسینه تلاش می‌کند هر بامداد مهم‌ترین اخبار ایران و جهان در طی ساعات گذشته را به اطلاع مخاطبانش برساند. پارسینه هیچگونه دخل و تصرفی در اخبار بامدادی ندارد و صحت و سقم رویداد‌ها و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    اگر کرونا دنیا را فرا گرفت به کجا فرار کنیم؟   هر ساعت که می‌گذرد، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بیشتر می‌شود و هنوز هیچ امیدی به یافتن راه‌حلی برای ویروسی که هر روز مرز جدیدی در می‌نوردد و کشور جدیدی را فتح می‌کند، وجود ندارد. تا حالا به این فکر کرده‌اید، اگر روزی این بیماری همه جهان را فرا بگیرد و راهی برای کنترل و مهار آن‌ها وجود نداشت، چه باید کرد؟ شاید فرار به فضا راهی غیر علمی و گران باشد، خصوصا که هنوز سیاره‌ای با شرایط مشابه زمین پیدا نشده است و علاوه بر آن بشر هنوز نتوانسته فضاپیمایی بسازد که بتواند تعداد قابل توجهی از افراد را منتقل کند.

دانشمندان برای پاسخ به این سوال فهرستی از اماکن امن روی کره زمین را تهیه کرده‌اند که به بشریت امکان پناه‌بردن و بازسازی زندگی بشری را می‌دهد. در این رده‌بندی به امن‌ترین مکان‌ها امتیاز ۱ و به ناامن‌ترینشان امتیاز ۰ تعلق گرفت. این اماکن بر این اساس رده‌بندی شده‌اند که کمترین احتمال انتقال بیماری را داشته و امکان بازسازی تمدن بشری و نجات انسان را فراهم سازند.

دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که جزیره‌های دورافتاده می‌توانند به انسان‌های آموزش‌دیده این امکان را بدهند که پس از وقوع فاجعه بشری، جهان را از نو بسازند.

در فهرست تهیه شده، ۲۰ مکان امن در کره‌زمین پیدا شده که چنین شرایطی را دارند و سه کشور جزیره‌ای توانستند در سه رده اول این فهرست بایستند. استرالیا با ۰.۷۱ امتیاز، نیوزلند با ۰.۶۸ امتیاز و ایسلند با ۰.۶۴ امتیاز در سه رده اول ایستادند. بقیه ۱۶ مکان این فهرست امتیاز کمتر از ۰.۵ کسب کردند و به این ترتیب مالت، ژاپن، کیپ ورد (دماغه سبز)، باهاماس، ترینیداد و توباگو، باربادوس، ماداگاسکار، کوبا، موریس، فیجی و جامائیکا در رده‌های بعدی ایستادند.

در این مطالعه و رده‌بندی جزایر کوچک در نظر گرفته نشده‌اند، زیرا که دارای نیرو‌های متخصص، آموزش‌دیده و ماهر متنوع که بتوانند حیات بشری را انقراض نجات داده و یا بازسازی کنند، ندارند.

کشور‌های دیگر و یا خود همین کشور‌های ذکر شده در فهرست ممکن است با تقویت خود و تغییر مثبت شرایط بتوانند جایگاه خود را در این فهرست ارتقاء دهند.       مردی سعی در منفجر کردن یک اتومبیل در پنتاگون داشت
مرد ۱۹ ساله‌ای که سعی داشت یک اتوموبیل در نزدیکی پنتاگون را منفجر کند، توسط پلیس آمریکا دستگیر شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دادگستری آمریکا اعلام نمود که مردی از آرکانزاس سعی داشت یک اتومبیل را در نزدیکی پنتاگون منفجر کند، وی دستگیر شد.  

خاطر نشان می‌شود که نام مظنون متیو ریچاردسون و وی ۱۹ ساله است. وی روز دوشنبه در پارکینگ پنتاگون بازداشت شد.

یک مقام انتظامی در این خصوص گفت: "گفته می‌شود ریچاردسون در کنار اتومبیل پارک شده، در تلاش برای آتش زدن یک تکه پارچه قرار داده شده در داخل مخزن بنزین با فندک بود. "

در ادامه آمده است: "پس از نزدیک شدن مأمور به ریچاردسون، متهم به او گفت که قصد دارد که این ماشین را منفجر کند. "

پس از آن، مظنون سعی نمود تا فرار کند، اما بازداشت شد.

این اداره گفت: "براساس اسناد دادگاه، صاحب خودرو یک سرباز است و با ریچاردسون آشنایی ندارد. "

تصمیم دولت لبنان برای توقف سفر‌های زیارتی   «منال عبدالصمد»، وزیر ارتباطات لبنان روز دوشنبه (۲۵ فوریه) از تصمیم دولت برای توقف پرواز‌ها و سفر‌های زیارتی به کشور‌هایی که شاهد انتشار بیماری کرونا بودند، خبر داد.

پیش از این مقامات لبنان اعلام کردند که یک شهروند لبنانی که از شهر قم ایران برگشته، دچار بیماری کرونا شده است.

شهروندان لبنانی برای سفر‌های دینی و زیارتی به ایران، عراق و عربستان برای شرکت در حج و زیارت اماکن مقدس سفر می‌کنند.

دستور شورای وزیران عراق به وزارت دارایی برای تامین مالی وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا   شورای وزیران عراق در جلسه امروز به بررسی اقدامات انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا پرداخت.   شورای وزیران عراق، امروز سه شنبه (۲۵ فوریه) به وزارت دارایی عراق دستور داد تا مبالغ مورد نیاز وزارت بهداشت و استان‌ها برای مقابله با بیماری کرونا را تامین کند.

به گزارش دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، جلسه امروز شورای وزیران عراق برای بررسی اقدامات انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا برگزار شد.

در این جلسه «جعفر صادق علاوی»، وزیر بهداشت عراق، گزارش مفصلی درباره وضعیت بهداشتی کشور، نیاز‌های وزارت بهداشت و مراکز بهداشتی و اقدامات انجام شده توسط وزارت بهداشت و سازمان بحران عراق که به موجب دستور شماره ۵۵ تشکیل شد، از جمله اقدامات هفته اخیر برای آگاه سازی مردم، ارائه داد.

در همین راستا شورای وزیران عراق ضمن اشاره به لزوم همکاری و هماهنگی با کشور‌های همسایه و سازمان جهانی بهداشت، تاکید کرد که باید برای مقابله با بیماری کرونا نهایت اهتمام و تلاش را صرف کرد و نسبت به کار سازمان بحران و پیگیری آخرین اخبار بهداشتی ابراز حمایت کرد.

شورای وزیران عراق همچنین ضمن قدردانی از تلاش‌های رسانه‌ها در آگاه سازی مردم برای مقابله با کرونا، از همه شهروندان عراقی خواست تا نسبت به آموزش‌ها و راهنمایی‌های  طرف‌های بهداشتی کشور پایبند باشند.

شورای وزیران عراق در جلسه امروز دستور داد تا وزارت دارایی عراق به صورت فوری و طی دو روز مبالغ مورد نیاز وزارت بهداشت و استان‌ها برای مقابله با بیماری کرونا را تامین کند.       هشدار درباره شیوع ویروس کرونا در آمریکا؛ شمار مبتلایان در کره جنوبی، ایتالیا و ایران   مقام‌های بهداشتی آمریکا روز سه شنبه ۶ اسفند هشدار داده‌اند که شیوع ویروس کرونا در این کشور اجتناب ناپذیر است. در همین حال شمار مبتلایان به این ویروس در کره جنوبی به بیش از یک هزار نفر رسید. در ایران هم شمار تلفات این بیماری ۱۵ نفر اعلام شده است.

دکتر نانسی مسینایر، از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا به خبرنگاران گفته است: دیگر مساله این که نیست که آیا این ویروس شیوع پیدا می‌کند یا نه. بلکه پرسش این است که چه زمانی و در چه ابعادی شیوع پیدا خواهد کرد.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا از مردم این کشور خواسته است خود را برای مقابله با این ویروس آماده کنند.

در همین حال، کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه اعلام کرد که تاکنون ۹۵ نفر در ایران به طور قطعی به کرونا مبتلا شده و ۱۵ نفر فوت کرده‌اند.

محمود صادقی، نماینده مجلس تهران و ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. در همین حال مجتبی فاضلی، مسئول مالی دفتر آیت الله موسی شبیری زنجانی مرجع تقلید شیعه، بر اثر کرونا فوت شده است.

رسانه‌های ایران می‌گویند، نتیجه تست آیت‌الله موسی شیبری زنجانی منفی بوده است.

هنوز نتیجه تست علی ربیعی، سخنگوی دولت روحانی اعلام نشده است.

خبرگزاری یونهاپ بامداد چهارشنبه گزارش داد که مقام‌های بهداشتی کره‌جنوبی اعلام کردند در روز گذشته ۱۶۹ نفر دیگر در این کشور به بیماری جدید کرونا مبتلا شده‌اند.

با احتساب این تعداد، افزایش ناگهانی شیوع ویروس کووید-۱۹ در کره جنوبی تعداد کل مبتلایان در این کشور را به یکهزار و ۱۴۶ تن رسانده است.

همچنین تاکنون ۱۱ نفر در کره جنوبی در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند که یک شهروند مغولستانی که برای پیوند کبد به این کشور سفر کرده بود نیز در میان آنان است.

ویروس کرونا همچنین ۱۱ نفر را در ایتالیا به کام مرگ کشانده است. شمار مبتلایان به این ویروس در این کشور ۳۲۲ نفر اعلام شده است.

اتریش، سوئیس و کرواسی نیز از ابتلای نخستین موارد ویروس کرونا در کشور‌های خود خبر داده‌اند.

شیوع کرونا در بحرین

شبکه الجزیره می‌گوید، به دنبال شیوع ویروس کرونا در بحرین از طریق کسانی که به ایران سفر کرده‌اند، خطوط هواپیمایی امارات متحده عربی سه‌شنبه اعلام کرد، کلیه پرواز‌های خود به ایران را متوقف می‌کند.

وزارت بهداشت بحرین تعداد مبتلایان ویروس کرونا را ۲۳ نفر اعلام کرده و گفته است، شش نفر از مبتلایان شهروند عربستان سعودی هستند.

طبق این گزارش ۹ نفر از این افراد از ایران به دبی رفته و سپس به بحرین سفر کرده‌اند.     وضعیت اضطراری در سانفرانسیسکو آمریکا به خاطر کرونا
 لاندن برید، شهردار سانفرانسیسکو آمریکا با وجود اینکه هنوز ابتلای هیچ فردی در این شهر به کرونا تایید نشده است در بیانیه‌ای به دلیل نگرانی از احتمال شیوع ویروس کرونا در این شهر وضعیت اضطراری اعلام کرد.

شهردار سانفرانسیسکو اعلام کرد: «صحنه جهانی به خاطر ویروس کرونا به سرعت در حال تغییر است و لازم است ما آمادگی خودمان را بالا ببریم. شاهد آن هستیم که این ویروس هر روز به بخش‌های تازه‌ای از دنیا گسترش پیدا می‌کند و ما داریم گام‌های لازم را برای محافظت از سانفرانسیسکو در برابر آسیب انجام می‌دهد.»

گفتنی است که اعلامیه شهردار سانفرانسیسکو متعاقب صدور اخطاریه «مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری» آمریکا (CDC) منتشر شد؛ اخطاریه‌ای که شیوع ویروس به خاک این کشور را اجتناب ناپذیر خواند.

لازم به ذکر است که وضعیت اضطراری در شهر سانفرانسیسکو به مدت دست کم هفت روز برقرار خواهد بود.

پیش از این، اما میت رامنی، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی اذعان کرد که ایالات متحده  آمادگی مناسبی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در آمریکا ندارد.

این در حالی است که نانسی مسونیر، از مقامات مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در آمریکا پیش از این تاکید کرد که در هرصورت نمی‌توان مانع از ورود ویروس کرونا به این کشور شد.

چین کم‌ترین میزان تلفات ناشی از ویروس کرونا را طی سه هفته گزارش داد    شمار قربانیان ناشی از ابتلا به ویروس کرونای جدید در چین در روز ششم اسفند ماه ۵۲ نفر بود که کم‌ترین میزان تلفات انسانی طی سه هفته گذشته در این کشور است.

تمامی موارد تلفات انسانی روز سه‌شنبه مربوط به استان هوبی می‌شود که مرکز اصلی شیوع ویروس در چین است.

همزمان بنا بر گزارش‌های رسمی ابتلای ۴۰۶ نفر دیگر در روز سه‌شنبه تائید شده که به جز پنج نفر مابقی در هوبی به ویروس مبتلا شده‌اند.

شمار مبتلایان نیز همچنان روند نسبتا نزولی خود را طی کرده‌است؛ روز دوشنبه تمامی موارد تائید شده ۵۰۸ مورد بود که ۱۰۰ مورد بیشتر از روز سه‌شنبه است.

به این ترتیب شمار موارد تائید شده در چین به بالاتر از ۷۸ هزار نفر رسیده و شمار جان‌باختگان به ۲۷۱۵ نفر.

آمار درصدی تلفات در استان هوبی ۲.۹ درصد و در دیگر نقاط چین چهار دهم درصد است.

تمامی موارد تلفات انسانی در این کشور در میان مبتلایانی رخ داده که در طیف بسیار شدید ابتلا قرار گرفته‌اند. ۵ درصد از کل مبتلایان در این طیف قرار می‌گیرند.

اولین مورد از ابتلا به کرونا در آمریکای جنوبی ثبت شد   برزیل پس از ثبت یک مورد از ابتلا به ویروس کرونا، به اولین کشور آمریکا جنوبی تبدیل شده که کرونا به آن راه پیدا کرده است.
 برزیل بامداد چهارشنبه از ثبت نخستین مورد از ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

کشور برزیل با ثبت نخستین مورد از ابتلا به این ویروس، به اولین کشور آمریکای جنوبی تبدیل شده که ابتلا به ویروس کرونا در آن به ثبت رسیده است.

همزمان گزارش‌ها حاکی از افزایش شمار مبتلایان به «کووید-۱۹» در دیگر کشور‌های جهان است؛ موارد ابتلا به این بیماری دست‌کم در ۲۶ کشور دیگر به ثبت رسیده و در خارج از مرز‌های چین منجر به مرگ دست‌کم ۱۲ نفر شده است.

دولت چین در ۳۱ دسامبر گذشته به سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع بیماری کورنا در شهر ووهان استان هوبی هشدار داد. در پی این هشدار دولت چین بود که این ویروس به سرعت در دیگر کشور‌های مختلف جهان گسترش یافته است.

روسیه از پروژه ۱.۲ میلیارد یورویی راه‌آهن ایران کنار کشید   شرکت دولتی راه‌آهن روسیه از پروژه عظیم برقی‌سازی راه آهن گرمسار-‌اینچه برون با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد یورو کنار کشید.

خبرگزاری اینترفکس روسیه سه‌شنبه، ۶ اسفند، خبر داد که این شرکت از بیم تحریم‌های آمریکا پروژه را رها کرده است.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی سابق ایران، تیرماه ۹۷ در مراسمی با حضور اولِگ بلوزروف، مدیرعامل شرکت راه‌آهن دولتی روسیه، از آغاز پروژه برقی‌سازی راه آهن گرمسار‌اینچه برون با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد یورویی خبر داده بود.

قرار بود شرکت راه آهن دولتی روسیه راه‌آهن گرمسار-‌اینچه برون برقی کند. قرار بود ۸۵ درصد هزینه این پروژه توسط دولت روسیه فاینانس شود.

قرارداد این پروژه نیز آذرماه سال ۹۴ امضا شده بود، اما تاکنون طرف روسی هیچ اقدامی انجام نداده است.

به گزارش اینترفکس، به دلیل اینکه شرکت روسی به خاطر تحریم‌های آمریکا از این پروژه کناره‌گیری کرده است، ایران نمی‌تواند در دادگاه‌های بین‌المللی علیه این شرکت اقامه دعوا کند.

شرکت روسی قرار بود ظرفیت بارگیری این خط آهن را به ۱۰ میلیون تن در سال افزایش دهد و سرعت حرکت قطار‌ها را به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برساند.

از جمله، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه اعلام کرده بود که شرکت‌های نفتی روسی آماده سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در ایران هستند و بسیاری از شرکت‌های روسی از گازپروم تا زاروبژنفت و روس‌نفت با ایران توافقاتی امضا کرده بودند که به نتیجه‌ای نرسید.

همزمان با خبر خروج شرکت راه‌آهن روسیه از ایران، وزارت خارجه آمریکا گزارش داده که ۱۳ شرکت روسی، چینی، عراقی و ترکیه به‌خاطر نقض تحریم‌های ایران تحریم شدند.

این گزارش نام شرکت‌های روسی را منتشر نکرده است.

تحریم تسلیحاتی یمن در شورای امنیت تمدید شد؛ روسیه بریتانیا را بر سر نام ایران عقب نشاند   شورای امنیت سازمان ملل متحد نظام تحریم‌های در نظر گرفته شده علیه یمن را تا فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی تمدید کرد. اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در حالی بر سر تمدید این تحریم‌ها به توافق رسیدند که در خلال بحث و گفتگو میان اعضا اختلاف شدیدی میان لندن و مسکو بر سر هرگونه نام بردن از ایران حتی به طور ضمنی به وجود آمد.

نماینده روسیه در شورای امنیت تهدید کرده بود که در صورت هرگونه اشاره حتی ضمنی به نام ایران در این نظام تحریمی، قطعنامه مورد نظر برای تمدید تحریم‌ها را به صورت دو فاکتو وتو خواهد کرد.

این قطعنامه که از سوی بریتانیا پیشنهاد شده بود در نهایت با تایید ۱۳ کشور عضو به تصویب رسید. روسیه و چین، دو عضو دیگر شورای امنیت سازمان ملل متحد به این قطعنامه رای ممتنع دادند.

در نظام تحریم‌های یمن که روز چهارشنبه موعد آن به سر می‌رسید و بار دیگر تمدید شد، تداوم ماموریت کارشناسان سازمان ملل متحد برای نظارت برتحریم‌های تسلیحاتی اعمال شده بر ضد یمن در سال ۲۰۱۵ و نیز امکان توقیف اموال و ممنوعیت سفر برای نقض کنندگان این تحریم‌ها پیش بینی شده است.

رایزنی برای تصویب این قطعنامه از یک هفته پیش با دشواری‌هایی روبرو شده بود به نحوی که روسیه روز دوشنبه ضمن مخالفت با متن پیشنهادی بریتانیا و طرح یک پیشنهاد متقابل تهدید کرده بود که در صورت تامین نشدن خواسته‌اش از حق وتو استفاده خواهد کرد.

به گفته منابع نزدیک به شورای امنیت سازمان ملل متحد مسکو به خصوص با گنجانده شدن نام ایران به هر شکل حتی به صورت ضمنی در متن این قطعنامه به شدت مخالف بود. این در حالیست که در گزارش پیشین کارشناسان تسلیحاتی سازمان ملل متحد، به نام ایران به عنوان حامی شبه نظامیان حوثی و کشوری که به نظر می‌آید تجهیزات نظامی در اختیار جنبش انصارالله قرار می‌دهد، اشاره شده بود.

گزارش کارشناسان تسلیحاتی سازمان ملل متحد که اواخر ماه ژانویه ارائه شد همچنین تصریح می‌کرد که حوثی‌ها از سال ۲۰۱۹ به تسلیحاتی جدید شامل پهپاد و موشک‌های کروز دست پیدا کرده بودند که برخی از آن‌ها از نظر فنی شباهت‌های زیادی با سلاح‌های ساخت ایران داشت.

ایران که از حوثی‌های یمن حمایت می‌کند و در این کشور درگیر جنگی نیابتی با عربستان است، هرگونه تلاش برای تجهیز تسلیحاتی شبه نظامیان یمن را رد می‌کند.

به گفته منابع دیپلماتیک، در جریان مذاکرات اعضای شورای امنیت برای تصویب قطعنامه تمدید نظام تحریم‌های یمن، بریتانیا پس از جمع بندی نظر کارشناسان ابتدا ملغی کردن هرگونه کد دادن به ایران در متن قطعنامه را پذیرفت و سپس در پی رایزنی‌های فشرده و میانجی گری فرانسه و بلژیک قبول کرد که هرگونه اشاره به شباهت سلاح‌های حوثی‌ها با تسلیحات ساخت منطقه را از متن حذف کند.

مناقشه داخلی یمن از سال ۲۰۱۵ پس از مداخله ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان سعودی وارد مرحله تازه‌ای شد و بواسطه حمایت ایران از حوثی‌ها به یک جنگ نیابتی میان تهران و ریاض تغییر شکل داد. این جنگ تاکنون هزاران کشته برجای گذاشته و فجیع‌ترین بحران انسانی را در یمن رقم زده است.     شمار مصدومان «حمله با خودرو» به یک کارناوال در آلمان به ۶۰ نفر افزایش یافت   پلیس آلمان روز سه شنبه اعلام کرد که شمار مصدومان حمله عمدی یک شهروند این کشور به مراسم کارناوال در فولکمارسن به ۶۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش منابع پلیس هجده تن از مصدومان را کودکان خردسال تشکیل می‌دهند و در مجموع ۳۵ نفر از حادثه دیدگان همچنان در بیمارستان بستری هستند.

از سوی دیگر دادستانی کل فرانکفورت اعلام کرده است مصدومان این حادثه را افرادی از ۲ تا ۸۵ سال تشکیل می‌دهند.

یک فرد امدادگر که در دقایق اولیه این حادثه در محل حضور داشته به رسانه‌ها گفته که پس از متوقف کرده خودرو حمله کننده تلاش کرده تا سویچ ماشین را بردارد و مانع ادامه حرکت خودرو شود، اما با حمله راننده مواجه شده است.

این فرد در ادامه تصریح کرد که در صورت فرد مهاجم نوعی رضایت از اقدام خشونت آمیز انجام شده را دیده است.

راننده خودور که نام وی «موریس پی» عنوان شده یک شهروند بیست و نه ساله آلمانی است که اندکی پس از این حادثه توسط ماموران پلیس دستگیر شد.

انگیزه فرد مهاجم تا روز سه شنبه توسط مقامات آلمانی اعلام نشده، اما به گفته منابع پلیس علامت مست بودن در هنگام حمله در وی دیده نشده است.

منابع پلیس شامگاه روز دوشنبه اعلام کرده بودند که در «حمله» فردی با یک خودور مرسدس بنز به تماشاگران مراسم کارناوال در فولکمارسن، شهر کوچکی در مرکز آلمان ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.

پلیس آلمان بدون دادن توضیحات بیشتر در خصوص انگیزه فرد مهاجم اعلام کرده بود که حمله در جریان جشن‌های کارناوال آلمان موسوم به «دوشنبه گل سرخ» صورت گرفته که به صورت مشترک در بخشی از شهر‌های این کشور برگزار می‌شود.

در حالی سخنگوی پلیس آلمان دقایقی پس از این حادثه از آغاز تحقیقات در خصوص عمدی بودن اقدام فرد مهاجم به زیر گرفتن افراد و نه اقدام به حمله خبر داده بود، که سخنگوی وزارت کشور دولت محلی در ایالت هسن احتمال «حمله» بودن این اقدام را منتفی قلمداد نکرد.

دستگاه قضایی آلمان نیز اعلام کرد که پرونده‌ای برای «اقدام به قتل» در خصوص این حادثه بر ضد راننده خودرو که یک شهروند بیست و نه ساله آلمانی است، به جریان افتاده است.

شاهدان محلی همچنین اعلام کرده‌اند که تعدادی از مصدومان حادثه را دیده‌اند که نقش زمین شده و توسط ماموران امدادی در حال تخلیه از محل بودند.

گفته می‌شود که این حمله حوالی ساعت ۱۴.۳۰ روز دوشنبه به وقت محلی انجام گرفته است.

این حمله در حالی انجام می‌شود که در پی تیراندازی شامگاه چهارشنبه گذشته در دو قهوه خانه قلیان کشی در شهر هانائو که ۹ کشته برجای گذاشت، دولت آلمان سطح تهدید امنیتی و احتمال حمله گروه‌های راست‌گرای افراطی در این کشور را «بسیار بالا» اعلام کرده بود.

اولین مورد از ابتلا به کرونا در آمریکای جنوبی ثبت شد   برزیل بامداد چهارشنبه از ثبت نخستین مورد از ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.  کشور برزیل با ثبت نخستین مورد از ابتلا به این ویروس، به اولین کشور آمریکای جنوبی تبدیل شده که ابتلا به ویروس کرونا در آن به ثبت رسیده است.

همزمان گزارش‌ها حاکی از افزایش شمار مبتلایان به «کووید-۱۹» در دیگر کشور‌های جهان است؛ موارد ابتلا به این بیماری دست‌کم در ۲۶ کشور دیگر به ثبت رسیده و در خارج از مرز‌های چین منجر به مرگ دست‌کم ۱۲ نفر شده است.

دولت چین در ۳۱ دسامبر گذشته به سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع بیماری کورنا در شهر ووهان استان هوبی هشدار داد. در پی این هشدار دولت چین بود که این ویروس به سرعت در دیگر کشور‌های مختلف جهان گسترش یافته است.

هشدار بریتانیا به شهروندان خود درباره سفر به ایتالیا   «مت هنکاک» وزیر بهداشت بریتانیا به شهروندان این کشور هشدار داد که به ۱۲ شهر شمالی ایتالیا که در پی شیوع ویروس کرونا قرنطینه شده‌اند، سفر نکنند.

در ادامه از شهروندان بریتانیا خواسته شده است که چنانچه به شهر‌های شمالی ایتالیا به ویژه منطقه لومباردی سفر کرده‌اند و نشانه‌هایی مانند آنفلوانزا دارند، خود را قرنطینه کنند.

آمریکا: ایران ممکن است حمایت خود از حوثی‌های یمن را افزایش دهد   یک مقام وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه در نشستی مطبوعاتی مدعی شد: «فکر می‌کنم که حمایت ایران از حوثی‌ها به ویژه در حوزه‌هایی همچون ارسال تسلیحات پیشرفته بدون هیچگونه نقصانی همچنان ادامه یابد. آن‌ها [ایران]حتی ممکن است این [حمایت]را افزایش دهند».

طبق ادعای این مقام آمریکایی، حمایت ایران از حوثی‌های یمن این نیرو‌ها را قادر می‌سازد که عربستان سعودی را با پرتاب موشک‌های پیشرفته به فرودگاه‌های غیرنظامی اش «تهدید کنند» و همچنین تهدیدی «بالقوه» علیه شهروندان آمریکایی بشمار می‌روند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه ابراز امیدواری کرد که نیرو‌های حوثی «رفتار خود را تغییر دهند!» و در نتیجه اجرای تدابیری برای محدود ساختن روند کمک‌ها به یمن دیگر لازم نخواهد بود.

گفتنی است که اوایل ماه میلادی جاری (فوریه) و در پی محدودیت‌های جدید و اِعمال شده علیه مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در شمال یمن، سازمان ملل متحد از احتمال کاهش کمک‌های بشردوستانه به این مناطق خبر داد. از سوی دیگر، دولت‌های ایالات متحده و انگلیس نیز بیانیه‌هایی مشابه صادر کردند.

شایان ذکر است که کشور جنگ زده یمن از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون درگیر جنگ داخلی و مناقشه مسلحانه میان نیرو‌های وابسته به دولت مستعفی یمن به رهبری «عبدربه منصور هادی» و نیرو‌های حوثی یمن بوده؛ نیرو‌هایی که گفته می‌شود از حمایت ایران برخوردارند.

اما مقامات ایران بار‌ها حمایت خود از حملات حوثی‌ها به عربستان سعودی را تکذیب کرده اند.

رئیس سابق موساد: تهدید غزه جدی‌تر شده است

رئیس سابق موساد شلیک راکت از سوی نیرو‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی  به سمت فلسطین اشغالی را بسیار گسترده‌تر از سال ۲۰۱۴ دانست.  

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» «تامیر پاردو» رئیس سابق موساد روز سه شنبه  در سخنرانی  در یک نشستی به میزبانی  موسسه اسرائیلی  «سیاست و راهبرد» گفت: «درباره غزه یا هیچ‌یک از مسائل مربوط به فلسطین نتوانسته‌ایم به یک فصل پایانی برسیم.»

رئیس سابق موساد با ابراز نگرانی از شکست رژیم صهیونیستی  در تببین اهداف خود افزود که وضعیت امنیتی در اسرائیل وخیم‌تر شده است.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی نیز به تازگی اعلام کرد که گروه‌های مقاومت در نوار غزه، با شلیک موشک و راکت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه، ۲۰ میلیون دلار بر ارتش این رژیم هزینه تحمیل کرده‌اند.

وزیر جنگ صهیونیستی نیز همزمان با طعنه زدن به رئیس سابق ستادمشترک ارتش این رژیم، به صورت ضمنی به ترس از غزه و قدرت جنبش حماس اذعان کرد.   عراقچی وارد وین شد
سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه به منظور شرکت در کمیسیون مشترک برجام وارد وین پایتخت اتریش شد.   نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح مدیران سیاسی و معاونان وزرای خارجه ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) روز چهارشنبه (۷ اسفند ۱۳۹۸) به ریاست «سید عباس عراقچی» و «هلگا اشمید» در شهر وین پایتخت اتریش برگزار می‌شود.

پیشتر سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرده بود که این نشست ارتباطی با سازوکار حل اختلاف برجام نداشته و جلسه عادی کمیسیون مشترک است که هر سه ماه یک بار برگزار می‌شود.
 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بسته خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۵۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت‌پرده هیاهوی غرب برای ارسال موشک‌های ایران به روسیه

یک کارشناس و استاد علوم سیاسی مصری در واکنش به ادعا‌های آمریکا علیه تهران مبنی بر ارسال موشک به روسیه گفت که این ادعا‌های بی‌اساس در راستای فشار آوردن به ایران و ایجاد فرصت برای رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن مردم غزه است.

به گزارش ایسنا، «اسماعیل صبری مقلد» استاد دانشگاه مصر در واکنش به ادعا‌های آمریکا مبنی بر ارسال موشک از ایران به روسیه گفت که ادعا‌های واشنگتن علیه این ۲ کشور «سخیف» است.

صبری گفت: آخرین مطالبی که رسانه‌های بین‌المللی گزارش دادند اتهام دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه و دادن فناوری ساخت به این کشور است. آمریکا تهدید کرده که اگر این اقدامات متوقف نشود تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهد کرد و از جمله این تحریم‌ها توقف تمام پرواز‌های ایران به فرودگاه‌های اروپاست.

اخیرا خبرگزاری رویترز به نقل از ۶ منبع مطلع مدعی شده بود که ایران تعداد زیادی موشک زمین به زمین به روسیه ارسال کرده است.

کشور‌های گروه هفت نیز مدعی شدند که درباره گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ایران در حال بررسی انتقال موشک‌های بالستیک و فناوری‌های مرتبط به آن به روسیه است، بسیار نگران هستند.

با این حال «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز اذعان کرده واشنگتن تا بدین لحظه موفق به تایید انتقال موشک‌های بالستیک از تهران به مسکو نشده است.

این استاد علوم سیاسی مصری خاطرنشان کرد: «این اتهامات بسیار عجیب است، زیرا ایران و روسیه ۲ کشور مستقل بوده و حاکمیت خود را دارند و حق دارند که هرگونه معامله تسلیحاتی بین خود و یا با دیگران داشته باشند. این یک حق حاکمیتی و بدون قید و شرط برای هر دوی آن‌ها است و هیچ طرف سومی حق ندارد در این زمینه با آن‌ها مناقشه کند؛ اگر این‌گونه نبود روسیه حق داشت که به فروش تسلیحات آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی آن در ناتو به اوکراین اعتراض و اقدام آن‌ها را خصمانه توصیف کند، زیرا روسیه اکنون درحال جنگ با اوکراین است.

این استاد مصری در ادامه افزود: «اما روسیه برخلاف آن‌ها این کار را نکرد، همچنین هیچ‌کس را تهدید نکرد و تحریم‌هایی علیه کسی وضع نکرد. مسکو این کشور‌ها را به حال خود رها کرد و آن‌ها به قیمت ده‌ها میلیارد دلار به اوکراین اسلحه فرستادند تا جایی که ذخیره تسلیحاتی برخی از این کشور‌ها به دلیل حجم بالایی از سلاح که طی ۲ سال به اوکراین فرستادند درحال تمام شدن است».

صبری افزود: «مساله عجیب دیگر در اتهام آمریکا این است که "ایران به روسیه موشک بالستیک می‌دهد"؛ این اتهام از سطحی‌ترین پایه‌های اعتبار برخوردار نیست و همه شواهد آن را رد می‌کنند، زیرا روسیه به عنوان دومین قدرت نظامی جهان، سردمدار ساخت موشک‌های قاره‌پیماست و در اکتبر ۱۹۵۷ با شلیک موشک اسپوتنیک۱ به فضا آمریکا و تمام دنیا را متحیر کرد و یک شکاف و برتری موشکی میان خود و آمریکا ایجاد کرد و این وضعیت تا سال ۱۹۶۱ ادامه داشت و اتحاد جماهیر شوروی در آن زمان کشور بلامنازع در زمینه موشک‌های قاره‌پیما بود و این واقعیت برای تمام جهان آشکار است».

این استاد مصری در پایان تاکید کرد: «تمام این داستان سخیفانه و جعلی از سوی سازمان اطلاعات آمریکاست تا به این بهانه جدید و بی‌اساس ایران را بترساند و فشار‌ها را علیه این کشور افزایش دهد و اسرائیل بتواند در غزه به راحتی مردم این باریکه را هدف قرار دهد؛ بنابراین یکی از انگیزه‌ها و اهداف اساسی اتهام آمریکا علیه ایران همین امر است.»

صبری ادامه داد: «البته نباید فراموش کنیم که آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی آن پیش از این نیز ایران را به ارسال هزاران پهپاد هجومی به روسیه برای استفاده از آن‌ها در جنگ اوکراین متهم کرد، اما در اثبات این مساله شکست خوردند، اگر چه ایران به عنوان کشور مستقل حق چنین کاری را دارد».

او با بیان اینکه «این اتهامات نشان می‌دهد که ادعا‌های مستمر آن‌ها علیه ایران مبالغه‌آمیز بوده و می‌خواهند بگویند که ایران در جنگ روسیه با اوکراین دست دارد»، گفت: «قبل از این نیز ادعا‌های فراوانی درمورد برنامه هسته‌ای ایران مطرح کردند و گفتند که ایران در آستانه ساخت بمب هسته‌ای است و این سلاح خطری برای امنیت اسرائیل، کشور‌های خلیج (فارس)، اروپا و تمام دنیا است، اما بعدا ثابت شد که تمام این ادعا‌های آمریکا جعلی و بی‌اساس است. به‌رغم اینکه ایران از سال ۲۰۱۸ و بعد از خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای خودش به تنهایی تاسیسات هسته‌ای خود را مدیریت می‌کند و در غنی‌سازی اورانیوم آزاد است، اما سلاح هسته‌ای نساخت».

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل هم در واکنش به این ادعا نوشت: «ایران به‌رغم اینکه هیچ محدودیت قانونی در فروش موشک‌های بالستیک ندارد، اما از لحاظ اخلاقی موظف است از معاملات تسلیحاتی در زمان درگیری میان روسیه و اوکراین جهت جلوگیری از تشدید جنگ جلوگیری کند. این (تعهد) در پایبندی ایران به قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل ریشه دارد».

دیگر خبرها

  • موافقت اتحادیه اروپا با افزایش ۵ میلیارد یورویی کمک‌ها به ارتش اوکراین
  • نگرانی پنتاگون از سطح روابط نیجر با ایران
  • آخرین آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • پشت‌پرده هیاهوی غرب برای ارسال موشک‌های ایران به روسیه
  • آمریکا اتباع خود را از هائیتی خارج می‌کند 
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران چیست؟
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران
  • ناو هواپیمابر اتمی/ گام بلند چین برای به زیر کشیدن آمریکا