Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@14:44:30 GMT

داوطلبان اهدای خون نگران کرونا نباشند

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۵۸۲۲

داوطلبان اهدای خون نگران کرونا نباشند

دکتر مجید عبداللهی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره کل انتقال خون خراسان رضوی که تامین خون ۶۰ بیمارستان در این استان را بر عهده دارد در حال حاضر  با کاهش شدید ذخایر خونی مواجه شده است.
وی اضافه کرد: همه ساله با افزایش عمل‌های جراحی در آستانه نوروز و نیاز بیشتر بیمارستانها به خون و فراورده‌های خونی، ذخایر خونی در این ایام کاهش می‌یابد اما امسال با توجه به شرایط موجود و ترس از ابتلای به کرونا بیش از هر زمانی شاهد کاهش فراورده‌های خونی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: داوطلبان اهدای خون هیچ نگرانی ای از بابت کرونا نداشته باشند چراکه تمهیدات بهداشتی مانند ماسک و دستکس برای داوطلبان و همچنین رعایت بهداشت فردی از سوی پرسنل اندیشیده شده است و همچنین با تدابیر اخذ شده از تجمع در این مکانها جلوگیری می شود.

عبداللهی افزود: هم اکنون ذخایر خونی برای تمام گروههای خونی در خراسان رضوی رو به کاهش است و ادامه این روند در روزهای آینده پاسخگویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی را با چالش مواجه خواهد ساخت لذا از زائران و مجاوران بارگاه رضوی تقاضا می‌شود به پایگاههای انتقال خون استان مراجعه و به یاری بیماران نیازمند بشتابند.
وی ادامه داد: در روزهای آینده اتوبوس سیار خونگیری اداره کل انتقال خون خراسان رضوی برای پذیرش داوطلبان اهدای خون زائر و مجاور در  فاصله ورودی باب الجواد و باب الرضا (ع) حرم رضوی مستقر خواهد شد که از همکاری  مسوولان آستان قدس رضوی در این زمینه قدردانی می‌شود.
مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: روزانه به طور متوسط بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ داوطلب به پایگاههای اهدای خون خراسان رضوی مراجعه می‌کنند.
خراسان رضوی سومین تولید کننده خون در کشور بعد از استان‌های تهران و فارس به شمار می‌رود.
هم اکنون ۱۱ پایگاه انتقال خون در خراسان رضوی فعال است که ۶ پایگاه در مشهد و پنج پایگاه در شهرستان‌های نیشابور، گناباد، قوچان، تربت‌حیدریه و سبزوار قرار دارد.

برچسب‌ها مشهد روز اهدای خون سبزوار آستان قدس رضوی نیشابور تربت حیدریه قوچان گناباد سازمان انتقال خون ایران فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد روز اهدای خون سبزوار آستان قدس رضوی نیشابور تربت حیدریه قوچان گناباد سازمان انتقال خون ایران فارس مشهد روز اهدای خون سبزوار آستان قدس رضوی نیشابور تربت حیدریه قوچان گناباد سازمان انتقال خون ایران فارس انتقال خون خراسان رضوی اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۵۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی

دریافت 53 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6091380

دیگر خبرها

  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • اطلاعیه برگزاری آزمون مجدد از داوطلبان شهرستان زیرکوه (از استان خراسان جنوبی)
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی