Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور به بیان توضیحاتی درباره تمهیدات سازمان مدیریت بحران کشور برای مقابله با سیل و کرونا در آخر هفته جاری پرداخت. تاریخ انتشار: 09:35 - 07 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۰۴۳۰

علی بختیاری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، به بیان توضیحاتی درباره تمهیدات سازمان مدیریت بحران کشور برای مقابله با سیل و کرونا در آخر هفته جاری پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بختیاری گفت: اطلاعیه هشدار سیل را روز یک شنبه ۴ اسفند از سازمان هواشناسی دریافت و متعاقب آن رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هشداری را خطاب به استانداران استان‌هایی که تاحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند صادر کرد. در همه استان‌ها و شهرستان‌های تابعه ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و آماده باش کامل به تمام فرمانداریر‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی صادر شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: کشیگ ۲۴ ساعته در این استان‌ها برقرار شده و تاکید شده که تمام تمهدات لازم انجام شود تا در حوزه‌ها تحت امر ان‌ها آب برق گاز و تلفن قطع نشود.

بیشتر بخوانید: احتمال طغیان اغلب رودخانه‌های غرب کشور

بختیاری در ادامه گفت: بارش‌ها سنگین بوده است و در شهرستان‌ها هم وضعیت به همین صورت بوده است. در چهار محال و بختیاری بارش‌ها بیش از ۲۰۰ میلیمتر بوده و ایلام هم به همین صورت بوده است. استان‌های لرستان، خوزستان، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان و تبریز تحت تاثیر این سامانه بارشی هستند. این سامانه باعث وقوع خساراتی هم شده است.

وی در ادامه درباره آموزش‌ها به مردم ساکن در این مناطق برای جلوگیری از گرفتار شدن در سیل اظهار کرد: از همان روز به مردم این مناطق هشدار داده ایم به این دلیل که وقتی پیش بینی انجام شود امکان برنامه ریزی در سطح ملی و محلی در حال اطلاع رسانی به مردم هستیم. به مردم پیامک داده شده و به مردمی که در حاشیه رودخانه‌ها هستند به وسیله پیامک و بلند گو اطلاع رسانی شده و به مکان‌هایی در معرض خطر دستور تخلیه داده ایم. مکان‌هایی نیز برای استقرار افرادی که اقدام به ترک خانه‌های خود کرده اند در نظر گرفته شده است.

بختیاری تصریح کرد: در لرستان ۸۵ نقطه پر خطر مشخص شد و از مردم خواستیم که خانه‌های خود را تخلیه کنند و در مکان‌های تعبیه شده استقرار یابند.

وی درباره تمهیدات لازم برای جلوگیری از ابتلای مردم به کرونا گفت: در این مکان‌ها مسائل بهداشتی لازم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در نظر گرفته شده و دانشگاه‌های علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت در این مناطق حضور دارند و به مردم آموزش‌های لازم را می‌دهند و این مکان‌ها را استلیزه می‌کنند.

بختیاری افزود: لایروبی رودخانه‌ها در جا‌هایی که احتمال بالا آمدن حجم آب وجود داشته انجام شده است. در مدیریت بحران در این برهه خاص فقط دو کار حفاظت از جان انسان‌ها و جلوگیری از خسارت اقتصادی مدنظر ما بوده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مدیریت بحران سیل سازمان مدیریت بحران کشور استان ها مکان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۶۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام، گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام مصوب گردید و اختصاص یافت.

وی افزود: مشارکت مردم اساس قدرت جمهوری اسلامی در مواقع بحران‌هاست و در پیشگیری از تلفات در مواقع بحران هر قدر مردم بیشتر مشارکت داشته باشند به آن اندازه، خسارت و تلفات کاهش می‌یابد.

وی با بیان این‌که ایلام از استان‌های شاخص در مدیریت بحران به ویژه مدیریت سیلاب بود، یادآورشد: امسال از نظر میزان نزولات جوی و بارش، ۱۴ میلیمتر بیش از سال ۹۸ بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد.

نامی با تاکید بر رفع مشکل نخاله‌های ساختمانی و پسماندها در حاشیه جاده و مسیرها، یادآورشد: نیازمند هستیم در کنار کار جهادی شهرداران، مردم نیز بیشترین مشارکت را در این حوزه داشته باشند.

وی بیان داشت: قرارگاه مردم‌نهاد در سازمان مدیریت بحران نهاد تشکیل شده که همه سازمان‌های مردم نهاد در آن قرار می‌گیرند و با فعالیت این قرارگاه تلاش می‌کنیم که مشارکت مردم در مدیریت و پیشگیری از بحران بیشتر شود.

معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر این مطلب که کل صنایع باید از پساب‌ها استفاده کنند، گفت: این مهم در قانون بودجه ۱۴۰۳ هم دیده شده و لازم اجرا است.

نامی اضافه کرد: پیوند و هماهنگی خوبی بین مدیران و استاندار ایلام وجود دارد که یک اصل بسیار مهم و پرفایده است و در مواقع بحران می‌تواند بسیار مهم و اثرگذار باشد.

کد خبر 6089108

دیگر خبرها

  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • هزینه ۲۰ هزار میلیاردی برای پاکسازی مسیل‌ها از نخاله‌ها
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران