Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام نوروزی گفت: مساجد و ائمه جماعات و مبلغین دینی نقش به سزایی را در بحث مشارکت حداکثری مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ایفا کردند.

حجت الاسلام حسن نوروزی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش مساجد در مشارکت حداکثری مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: به خاطر مسایل معیشتی، بحث تحریم ها و بیماری کرونا طبیعتا مردم مقداری حالت قهر با انتخابات داشتند ولی خوشبختانه با کمک روحانیون، ائمه جمعه و مبلغان دینی که در مساجد توانستند به خوبی آگاهی هایی را در رابطه با ضرورت حضور مردم در انتخابات به آنها بدهند، ما شاهد حضور و مشارکت مردم در انتخابات بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در واقع در جاهایی که روحانیون، مبلغین و ائمه جمعه در مساجد بیشتر تبلیغ کردند و دقت بیشتری داشتند، مشارکت مردم در انتخابات بیشتر شد و ما نباید این نقش مساجد را نادیده بگیریم.

 

این عضو مجمع روحانیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به این سخن امام خمینی (ره) که فرمودند مساجد سنگر است سنگرها را پر کنید، گفت: مساجد همواره و در انقلاب و نظام نقش آفرین بودند، بسیاری از نهادها نمود واقعی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای خبرگان رهبری نداشتند ولی خوشبختانه علما، مبلغان و ائمه جمعه در مساجد نقش خود را به خوبی ایفا کردند و مردم را برای حضور در انتخابات تشویق کردند.

 

وی تصریح کرد: ما در مملکت به آن معنا حزب سازمان یافته نداریم، حزب های موقتی داریم که به خوبی در فعالیت های سیاسی نقش ایفا نمی کنند اما مساجد به عنوان حزب اصلی می توانند در مسایل سیاسی نقش خود را ایفا کنند کما اینکه در این دوره از انتخابات نیز این نقش را به خوبی ایفا کرده اند و به عنوان پایگاه های دینی مردم را جهت مشارکت در انتخابات تشویق و ترغیب کردند.

 

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حاکمیت باید به خوبی از این ظرفیت مساجد استفاده کند و آنها را جهت انجام این قبیل فعالیت ها و امور تقویت کند./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی نوروزی مجلس یازدهمین دوره انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۶۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از وزارت کشور، احمد وحیدی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در حاشیه سفر به مشهد مقدس اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه فراهم شده است.

وی افزود: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899684

دیگر خبرها

  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳