Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصلانی مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن با تاکید بر اینکه ورود برخی بانک‌ها به بخش مسکن منجر به بیشتر شدن تعداد واحد‌های خالی از سکنه شد گفت:افزایش درآمد‌های نفتی منجر به ورود سرمایه‌ها به بخش مسکن و تولید واحد‌های لوکس شد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، فرزانه اصلانی مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در برنامه کارکرد‌های سامانه املاک در شبکه خبر، با اشاره به اینکه وقتی درآمد‌های نفتی زیاد می‌شود پیامد‌های آن سرمایه گذاری در واحد‌های مسکونی می‌شود گفت:متاسفانه در یک دوره‌ای از اقتصاد کشور این موضوع بیشتر شد و منجر به تولید واحد‌های مسکونی لوکس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود:برخی بانک‌ها نیز وارد مسکن شدند و منجر به بیشتر شدن واحد‌های خالی از سکنه شد.

اصلانی گفت:این موضوع باعث شد تا تجمع و شکاف میان عرضه و تقاضا ایجاد شود پس به هر حال ابزار سامانه املاک می‌تواند به ما کمک کند که اگر کسی سرمایه گذاری می‌خواهد انجام دهد اشکالی نیست، اما باید واحد‌هایی تولید کند که توانایی خرید باشد و اگر واحد لوکس می‌سازد باید مالیات خالی ماندن آنرا نیز پرداخت کند.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت:با رونمایی از سامانه املاک در ۲۹ بهمن با حضور وزیر راه و شهرسازی این سامانه از منظر نرم افزاری آماده است تا اطلاعات لازم را از دستگاه‌های ذیربط دریافت کند و به اطلاعات سازمان‌ها متصل شود.

اصلانی خاطر نشان کرد:این سامانه می‌تواند به خوبی با شناسایی واحد‌های خالی از سکنه از آن‌ها بابت خالی ماندن مالیات اخذ کند.

به گقته وی در لایحه بودجه ۹۹ همچنین قرار است از واحد‌های لوکس نیز مالیات اخذ شود حتی اگر آن واحد مسکونی خالی نباشد.

وی تاکید کرد:سامانه املاک می‌تواند کشور را در حوزه سیاستگذاری کمک کند و مشخص کند کشور چه تعداد مسکن و چه تعداد مالک داریم و کشور را در تعادل بازار مسکن کمک کند.

اصلانی ادامه داد:با شناسایی واحد‌های خالی از سکنه و عرضه آن‌ها می‌توانیم تعادل را به بازار مسکن تا حدودی برگردانیم

وی گفت: ۲۴ میلیون خانوار داریم و ۲۷ میلیون مسکن داریم، اما نکته‌ای که هست این است که دو میلیون و ۵۷۰ هزار مسکن خالی داریم پس سامانه املاک می‌تواند اطلاعات کشور را در بخش مسکن به ما به خوبی بدهد چرا که به ما می‌تواند نشان دهد که این ساخت و ساز‌ها اکثرا برای تولید ثروت بوده است.

اصلانی ادامه داد:پس نباید تمام کار‌ها را به بازار بسپاریم و این منطقی نیست پس ورود دولت هم ضروری است. چرا که وقتی حاشیه سود برای واحد‌های لوکس زیاد می‌شود بازار به این سمت حرکت می‌کند.

وی تصریح کرد:به هر حال سامانه املاک و طرح اقدام ملی مسکن می‌توانند به تعادل سازی بازار مسکن کمک کنند، ولی اینکه بگوییم سامانه املاک به تنهایی می‌تواند تعادل را به بازار مسکن برگرداند صحیح نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: افزایش خانه های خالی افزایش درآمد های نفتی واحد های خالی از سکنه سامانه املاک بازار مسکن بخش مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۷۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت

امتداد - مدیرکل بنیاد مسکن کرمان در دیدار با مدیر شعب بانک مسکن، ضمن قدردانی از اقدامات این بانک در پرداخت تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی روستایی و تسهیلات‌دهی به پروژه‌های نهضت ملی گفت: بانک مسکن همواره در پرداخت تسهیلات پیشتاز بوده و عملکرد قابل تقدیری دارد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، مهدی محمدی مدیرکل بنیاد مسکن استان در دیدار با عقیل زینلی مدیر شعب بانک ضمن قدردانی از همکاری و همراهی بانک مسکن در کمک به تحقق اهداف و برنامه‌ها و سیاست‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: ارتباط بانک و بنیاد مسکن همواره مطلوب و مستحکم بوده است و این موضوع زمینه‌ساز ارائه خدمات بهتر و مناسب‌تر به مردم است.

محمدی ابراز امیدواری کرد که بانک مسکن همچون گذشته در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و کمک به توسعه و بهسازی مسکن روستایی تعامل سازنده‌ای با بنیاد مسکن استان داشته باشد.

مدیر شعب بانک مسکن استان کرمان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات بانک مسکن در پرداخت تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی و طرح نهضت ملی مسکن گفت: تمام تلاش ما در راستای عمل به رسالت اصلی بانک و کمک به خانه‌دار شدن اقشار مختلف جامعه است.

زینلی یادآور شد: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در استان تعداد ۲ هزار و ۷۶۰ واحد توسط بنیاد مسکن به بانک معرفی شده است که انعقاد قرارداد تعداد یک هزار و ۷۲۳ واحد به مبلغ هفت هزار و ۱۱۷ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیر شعب استان گفت: در بخش تسهیلات مسکن روستایی نیز در سال ۱۴۰۲ برای بهسازی و مقاوم‌سازی تعداد ۲ هزار و ۵۷۷ واحد به مبلغ ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص‌یافته که مبلغ ۲ هزار و ۸۹۲ میلیارد ریال برای بهسازی هزار و ۵۱۷ واحد پرداخت شد.

زینلی افزود: مبلغ ۴۵۸ میلیارد ریال نیز از اعتبار سال جاری برای بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی توسط بانک مسکن به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با اشاره به خدمات ماندگار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌ویژه در ساخت مسکن روستایی بیان داشت: با توجه به حوزه کاری مشترک بسیار زیاد بین بانک مسکن و بنیاد مسکن امیدواریم در سایه این همکاری، توسعه و بهسازی مسکن روستایی با سرعت بیشتری ادامه یابد.

مدیر شعب استان با بیان این مطلب که نیمی از تسهیلات مسکن روستایی مربوط به منطقه جنوب استان است، افزود: تمهیداتی با همکاری بنیاد مسکن در حال انجام است تا پرداخت تسهیلات مسکن روستایی تسریع شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • برنامه جدید وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد | وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟