Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@06:52:41 GMT

ورود مدعی‌العموم به ساماندهی دستفروشان قزوینی

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۷۵۵۳

ورود مدعی‌العموم به ساماندهی دستفروشان قزوینی

ایسنا/قزوین معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین از ورود مدعی‌العموم به موضوع ساماندهی دستفروشان توسط مجموعه مدیریت شهری خبر داد.

یعقوب دادگر، معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در برخی از معابر شهری شاهد ساخت و ایجاد سازه‌های فلزی و داربست از سوی دستفروشان هستیم که این سازه‌ها موجب سد معبر و نارضایتی عمومی شده و گزارش‌های مردمی نیز در خصوص مشکلات ایجاد شده به دادستانی واصل شده و برخی حوادث همچون تصادف و آسیب‌دیدگی عابر پیاده نیز به وقوع پیوسته که ضروری است در کمترین زمان، اقدامات مقتضی در جهت رفع سد معبر و ساماندهی آن‌ها صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دادستانی طی مکاتباتی در جهت احیا حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرائم احتمالی و حفظ نظم و آرامش عمومی در راستای اجرای مقررات مربوط به سد معبر در ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، خواستار جمع‌آوری سازه‌ها و داربست‌ها شده که این موضوع طی چند روز گذشته از سوی شهرداری با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان قزوین اجرایی و نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام شده است.

معاون دادستان مرکز استان قزوین همچنین تأکید کرد: کشور در شرایط حساس اقتصادی قرار دارد و در آستانه فرارسیدن سال نو نیز قرار داریم و بسیاری از دستفروشان سرپرست خانواده هستند و به دلیل شرایط اقتصادی و برای امرارمعاش و تأمین معیشت خانواده و به اجبار به دست‌فروشی مشغول هستند و نگاه دستگاه قضایی نسبت به آن‌ها برخوردی و سلبی نیست، اما این موضوع نباید موجب بی‌نظمی عمومی، وقوع جرائم مختلف شود و ضروری در کمترین زمان نسبت به ساماندهی آن‌ها اقدام شود و موضوع ساماندهی توسط شهرداری و سایر ادارات ذی‌ربط در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه پدیده دست‌فروشی امری پذیرفته شده در جامعه تلقی می‌شود، بیان کرد: در گذشته نیز طرح‌هایی برای ساماندهی دستفروشان اجرا شده اما این طرح‌ها مقطعی بوده و تداوم لازم را نداشته و در این خصوص دستگاه‌های مربوطه باید سیاست اجتماعی دقیقی داشته باشند و شهرداری به‌عنوان متولی مدیریت امور شهری باید طرح‌های جامع و پایداری را در این خصوص ارائه نماید و در صورت اعلام اماکن مشخص از سوی شهرداری، تمامی دستفروشان موظفند در مکان اعلامی مستقر شوند.

دادگر در پایان خاطرنشان کرد: سیاست دستگاه قضایی در برخورد با مسائل و معضلات اجتماعی کاملاً روشن است و نگاه ما پیشگیرانه است و از برنامه‌هایی که با جدیت دنبال می‌کنیم، تحقق سیاست پیشگیری از وقوع جرم و احیا حقوق عامه است که در این خصوص همه دستگاه‌ها، نهادها و عامه مردم باید به دستگاه قضایی کمک کنند و این موضوع را یکی از وظایف خود بدانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ساماندهی دستفروشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۷۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر کوتاه از ورزش قزوین

ایسنا/قزوین قهرمانی ۲ دختر فوتبالیست قزوینی در جام فوتبال آسیای میانه، هندبالیست قزوینی به اردوی تیم ملی و عنوان دومی تیرانداز قزوینی در مرحله نخست مسابقات آزاد کشوری از خبرهای امروز ورزش قزوین است.

در ادامه رقابت‌های فوتبال کافا، تیم ملی فوتبال دختران کشورمان که در ترکیب خود از «مریم دینی» و «پرنیا رحمانی» ۲ ملی پوش قزوینی بهره می‌برد، در دیدار پایانی جام کافا به مصاف قرقیزستان خواهد رفت.

مریم دینی در بازی‌های قبلی تیم ملی درخشش فوق‌العاده‌ای داشت و چندین گل را به ثمر رساند. «طاهره کشتیرانی» نایب رئیس فوتبال استان هم در این مسابقات مدیر فنی تیم ملی فوتبال دختران کشورمان است.

هندبالیست قزوینی به اردوی تیم ملی

به گزارش ایسنا، کادر فنی تیم هندبال بانوان بزرگسال کشور «عطیه شهسواری» را به اردوی آماده‌سازی تیم ملی دعوت کرد.

اردوی ملی‌پوشان از ۱۱ اردیبهشت به میزبانی سمنان پیگیری خواهد شد و تیم ملی هندبال برای مسابقات هندبال قهرمانی بانوان آسیا آماده خواهد شد.

عنوان دومی تیرانداز قزوینی در مرحله نخست مسابقات آزاد کشوری

«مجتبی خاکی» در این مسابقات پس از تیرانداز شیرازی سکوی نایب قهرمانی را تصاحب کرد. مرحله نخست مسابقات تیراندازی آزاد کشور به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمک میلیاردی یک موسسه خیریه به نیازمندان قزوینی
  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان تجهیز می شود
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • دستگاه قضا با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهد
  • پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم