Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@06:58:32 GMT

خودکفایی 404 خانوار مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۷۶۵۴

خودکفایی 404 خانوار مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: ۴۰۴ خانوار نیازمند زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی خراسان‌جنوبی در ۱۱ ماه گذشته خودکفا شدند.

رضا سلم‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: کمیته امداد همواره در راستای توانمندسازی اقتصادی مددجویان تحت حمایت با ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و پایدار برای عزت و کرامت خانواده‌ها تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توسعه مشاغل خانگی، خرد و زودبازده، ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی با رویکرد توانمندسازی در عرصه‌های کشاورزی، دامپروری، صنعت، معدن و خدمات، صنایع تبدیلی و صنایع‌دستی در مناطق محروم و افزایش و پایدارسازی تولیدات اقشار نیازمند را از رویکردهای کمیته امداد برای بهبود فضای کسب‌وکار و اشتغال اقشار نیازمند عنوان کرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه از آغاز امسال ۴۰۴ خانوار تحت حمایت این نهاد در قالب طرح‌های اشتغالزایی خودکفا شده‌اند، تبیین کرد: سهم جامعه شهری از طرح‌های اشتغال امسال کمیته امداد ۲۳۱ مورد و مددجویان روستایی نیز ۱۷۳ طرح اشتغال را از ابتدای امسال با تسهیلات امداد اجرا کرده‌اند.

سلم‎‌آبادی اعلام کرد: افراد پس از دریافت تسهیلات و اشتغال به کار، مورد بررسی و بازدید به لحاظ برآورد هزینه‌ها و درآمد خانوار، قرار می‌گیرند که پس از تأیید توانمندی این افراد از دریافت مستمری خارج می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه خانوارهای خودکفا شده در سایر حوزه‌ها نظیر درمان، دریافت جهیزیه و سایر حوزه‌‌ها زیرپوشش قرار دارند، خاطرنشان کرد: با خودکفایی و خارج شدن هر خانوار، افراد نیامند پشت نوبت زیرپوشش قرار می‌گیرند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی از پرداخت ۱۳۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به نیازمندان خراسان‌جنوبی در ۱۱ ماهه امسال خبر داد و گفت: این میزان تسهیلات برای اجرای سه هزار و ۶۱۰ طرح اشتغالزا در استان پرداخت شده که سبب اشتغال چهار هزار و ۳۱۲ نفر شده است.

سلم‌آبادی با اعلام اینکه از مجموع طرح‌های اشتغالزا تعداد ۵۰۹ مورد طرح‌های مشاغل خانگی و سه هزار و ۱۰۱ مورد طرح‌های خود اشتغالی است، عنوان کرد: طرح‌های اشتغالزایی توسط ۹۱۸ نفر مجری زن و دو هزار و ۶۹۲ نفر مجری مرد در بخش‌های دامداری، کشاورزی، صنایع‌دستی، خدمات، صنفی و صنعتی اجرا شده است.

انتهای پیام/69039/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان جنوبی خبرگزاری فارس کمیته امداد مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی خودکفایی اشتغال اشتغالزایی طرح های اشتغالزا تسهیلات مجری زن صنایع دستی دامپروری نیازمندان توانمندسازی مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی طرح های اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۷۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب‌اله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: سال گذشته مراکز نیکوکاری ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی جذب و به خانواده‌های نیازمند ارائه کردند.

وی افزود: مراکز نیکوکاری سراسر کشور در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۳۱ میلیارد تومان صدقه را جمع‌آوری و در اختیار مددجویان قرار دادند.

آسوده ادامه داد: همچنین در طرح اکرام ایتام و محسنین نیز مراکز نیکوکاری ۶۱۹ میلیارد تومان به ایتام و محسنین تحت حمایت کمک کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۱,۱۲۷ میلیارد تومان زکات نیز توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری به نیازمندان پرداخت شد.

آسوده اظهار کرد: در سال گذشته مراکز نیکوکاری ۹,۷۷۰ میلیارد تومان نیز کمک‌های مبتنی بر نیاز را جذب و به محرومان ارائه کردند.

وی اضافه کرد: در مجموع عملکرد مراکز نیکوکاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن ۲۸ درصد رشد در جذب کمک‌های مردمی را نشان می‌دهد.

کد خبر 6098365

دیگر خبرها

  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود