Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی سوابق نمایندگان مازندران در مجلس یازدهم حاکی از آن است که ۸۵ درصد نمایندگان جدید سابقه‌ای در نمایندگی مجلس شورای اسلامی ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، انتخابات مجلس یازدهم با فراز و فرود‌های مختلفی همراه بود که حضور ۸۵ درصدی منتخبان جدید «بی‌سابقه» در مازندران یکی از شاخص‌های آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غیر از حضور علی کریمی‌فیروزجایی نماینده مردم بابل در مجلس هشتم و کمال علی‌پور نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس نهم، سایر منتخبان جدید سابقه‌ای به‌عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ندارند و البته غیر از مستقل بودن یکی دو منتخب از ۱۲ کرسی نمایندگی مجلس در مازندران، غالب منتخبان جدید مردم مازندران را اصولگرایان تشکیل ‌می‌دهند.

بررسی فواید یا آسیب‌های نمایندگان «بی‌سابقه» مازندران برای مجلس یازدهم نیز می‌تواند دارای جنبه‌های ملی، استانی و شهرستانی باشد.

«بی‌سابقه بودن» می‌تواند به معنای ضعف نباشد بلکه نگاه از زاویه جدید به استفاده بهینه از مجلس را هم می‌تواند تداعی کند تا با استفاده از فرصت‌های جدید به کشور، استان و شهرستان خدمت کنند و آسیب «بی‌سابقه بودن» هم بیانگر نا‌آشنایی با ضوابط، مسیر‌ها و کانال‌های دسترسی هدفمند‌تر به اهداف و صرف فرصت بیشتر برای آشنایی با فضای جدید است.

اصولگرا‌ بودن قریب به اتفاق نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی که بیانگر ضعف طیف اصلاح‌طلب و تدبیر و امید برای دست‌یابی به اهداف اعلام‌شده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم و نیز وجود مجلسی زیر سقف مطالبات مردمی است، نمی‌تواند به خودی خود بیانگر موفقیت برای اهداف باشد و البته وجود اکثریت اصولگرا در مجلس یازدهم هم فرصتی برای اقتدار بیشتر مجلس نسبت به گذشته است ولی وجود دولت غیر‌هم‌سو تا سال ۱۴۰۰ موانعی را در سطح ملی و استانی ایجاد می‌کند که البته راهکار آن هم عقلانیت مدیران اجرایی، قانون‌گذاری و قضایی است که مردم را محور سخنان و رفتار‌های خود قرار دهند و از سیاست‌زدگی دوری کنند.

یادداشت از عمران اکبرنژاد

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مازندران علی کریمی مجلس مجلس یازدهم بی سابقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۸۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس جمعه بیست و یکم اردیبهشت برگزار می شود و این روزها گنبدی ها همزان با شروع تبلیغات دو نامزد راه یافته به این مرحله مشغول بررسی ویژگی نمایندگان اصلح هستند.

گروهی از مردم بر این باورند که صداقت و پاکی و مردمی بودن باید معیار اصلی انتخابشان باشد و برخی دیگر ترجیح می‌دهند نمیانده مورد نظرشان فردی باسواد، اهل فن، دارای روابط قوی و کارنامه عالی مدیریتی داشته باشد.

در هر حال مردم می گویند : نماینده باید از جنس خود مردم باشد تا گرفتاری های آنان را درک کرده و به گوش مسوولان عالی رتبه برساند و در نهایت منجر به بهبود وضعیت شهر و منطقه خود شود.

در استان گلستان از ۶ حوزه انتخابیه، تکلیف پنج حوزه در دور اول مشخص شد و فقط انتخابات در حوزه گنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است.

در مرحله اول انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق‌ ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند و به دلیل نرسیدن آرایشان به حد نصاب باید یک بار دیگر برای ورود به مجلس رقابت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود