Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@00:53:04 GMT

تعرفه واردات ماسک به ٥درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۸۲۲۰

تعرفه واردات ماسک به ٥درصد کاهش یافت

رویداد۲۴ با توجه به شرایطی که در تهیه مواد بهداشتی و ضدعفونی و همچنین ماسک رخ داد و داروخانه‌ها با کمبود این اقلام روبه‌رو شدند، معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت طی بخش‌نامه‌ای در قالب مصوبات کارگروه تنظیم بازار در تاریخ ٥ اسفند ماه، دستورات لازم را در این خصوص صادر کردند.

بر اساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار، یکی از مصوبات در خصوص خطاب به دفتر مقررات صادرات و واردات گمرک صادرات مواد اولیه تولید ماسک‌های پزشکی تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در مصوبه دیگری بر اساس درخواست نماینده وزیر بهداشت در کارگروه تنظیم بازار، تعرفه واردات انواع ماسک از ٥٥درصد به ٥درصد تعدیل یافت و اولویت ارزی آن از ٧-٢ به ١-٢ برای دریافت ارز نیمایی با اولویت ویژه به تصویب رسید.

گفتنی است، مصوبه دیگر این جلسه کارگروه تنظیم بازار، تمام کارخانجات بهداشتی و سلامت‌محور از جمله کارخانجات تولید محصولات سلولزی و شوینده‌ها مکلف به تولید سه شیفت و عرضه حداکثری در بازار شدند. همچنین مقرر شد در صورت هر گونه کاهش عرضه و عدم تولید مکفی، برای تأمین بازار اقداماتی چون رفع ممنوعیت واردات و کاهش تعرفه اقدامات و دستورات لازم داده خواهد شد.

همچنین با توجه به درخواست وزارت بهداشت، مبنی بر لزوم تولید حداکثری محصولات بهداشتی به‌دلیل رشد غیرمتعارف مقادیر تقاضای محصولات مذکور، مقرر شد حداکثر تا جلسه بعدی کارگروه تنظیم بازار، کمیته مخصوص محصولات پتروشیمی نسبت به در اولویت قراردادن  تأمین مصارف داخلی LAB برای تولید شوینده‌ها (بر اساس تولید سه شیفت و تولید حداکثری) در مقابل صادرات اقدام و پیشنهادهای سیاستی برای تحقق این هدف را به دبیرخانه  ارائه کنند.

پنجمین مصوبه کارگروه تنظیم بازار در ٥ اسفند ٩٨ این است که بر اساس درخواست وزارت بهداشت مبنی بر ضرورت نظارت بر چرخه تولید و توزیع و... محصولات بهداشتی از جمله ماسک، الکل، شوینده‌ها و ضدعفونی‌کننده‌ها، کالاهای مذکور در گروه یک کالاهای اساسی و ضروری قرار گرفته است و مشمول کنترل قیمت، مبارزه با احتکار، گران‌فروشی، اختفا، عدم عرضه، کم‌فروشی و... خواهد بود.

بنابراین همه دستگاه‌های نظارتی مکلف شدند با تخلفات مربوطه از جمله عدم ثبت موجودی کالاها در سامانه جامع انبارها، مانند سایر کالاهای گروه یک مشمول دستورالعمل مبارزه با احتکار، برخورد شود.

بر اساس این گزارش، طبق مصوبات کارگروه تنظیم بازار این اقداماتی که ذکر شد باید بلافاصله در روز تصویب یعنی در ٥ اسفند ماه ٩٨ اجرایی می‌شد و تنها مصوبه مربوط به تعرفه واردات انواع ماسک از ٥٥ به ٥ درصد دو روز کاری  یعنی تا امروز ٧ اسفند ماه مهلت داده شده است.

 

منبع: تسنیم لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000rUg خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ماسک تنظیم بازار کارگروه تنظیم بازار بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۸۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی

محسن رستمی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ گفت: استان قزوین در حوزه صادرات محصولات صنعتی همواره روند رو به رشدی را سپری کرده و به لحاظ توانمندی در عرصه‌های تولیدی توانسته جنبه بین المللی پیدا کند.

وی به حضور هشت واحد تولیدی از استان قزوین در ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه واحد‌های تولیدی ارم چهلستون، آپادانا، زرین روی کاسپین، پارسا پلیمر شریف، سهیل گاز تهران، پویا چسب، خوشگوار و ویتانا حضور داشتند.

رستمی اضافه کرد: نمایش ظرفیت‌های صادراتی بنگاه‌های ایرانی در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای رونق تولید و تحقق شعار سال در صورت بهره‌برداری درست از صنایع را فراهم خواهد ساخت.

این مسئول بیان کرد: در داخل استان قزوین و با برنامه ریزی صورت گرفته از همه ظرفیت‌ها برای تحقق جهش تولید استفاده شده که باید باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌های خارجی نیز در این مسیر بهره‌مند شویم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: سه هزار و ۷۴۰ واحد صنعتی در استان مستقر بوده که رقمی معادل ۳۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری درون آنها صورت گرفته و این استان را به قطب صنعتی کشور تبدیل کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • همراه پرخرج
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ تداوم کاهش قیمت خودرو در بازار
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!