Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شبکه دامپزشکی سقز از اجرای فاز دوم واکسیناسیون رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل از خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، دکتر علی بابائیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سقز اظهار کرد: فاز دوم این طرح از امروز پنجم اسفندماه به مدت یک ماه در روستاهای شهرستان سقز آغاز می‌شود و روستاهای واجد کانون بیماری و پر جمعیت مستقر در مناطق پر خطر در اولویت قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه دامپزشکی سقز افزود: انواع پرنده خانگی شامل مرغ، خروس، بوقلمون، اردک و سایر ماکیان با استفاده از واکسن آشامیدنی مقاوم به حرارت واکسینه و ایمن می‌شوند.

وی یادآور شد: فاز اول این طرح در شهریور ماه سال‌جاری در 202 روستای شهرستان سقز انجام و تعداد 86 هزار و 193 قطعه علیه این بیماری واکسینه شدند.

این مسئول با بیان اینکه، این طرح به طور رایگان و توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی سقز همزمان با سایر شهرستان‌های استان انجام می‌شود، اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح، جلوگیری از چرخش ویروس و انتقال آن از طیور بومی به طیور صنعتی و کمک به اقتصاد اهالی روستا است.

باباییان از روستائیان، بخشداران، دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها خواست تا در طول اجرای فاز دوم این طرح در سطح روستاها همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس

کلیدواژه: سقز فاز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۹۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پلمب کارخانه خوراک دام و طیور متخلف در سبزوار
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان