Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه درحال حاضر آنچه برای جامعه خطرناک است، شایعات و اظهارنظرهای غیرکارشناسی است، گفت: شایعات این روزها یک بازنشر ساده اخبار و مطالب نیست، بلکه سلامت روان جامعه را هدف گرفته است.

آرش نجیمی امروز (چهارشنبه- ۷ اسفند) در نشست با خبرنگاران، اظهار کرد: سرایت ویروس کرونا قابل مقایسه با ویروس های دیگر این خانواده نیست و علت این همه سروصدا و نگرانی و ترس، سرایت بالای ویروس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه در جامعه ما مردم از شدت ویروس می ترسند، درحالی که در دنیا نگران سرایت ویروس هستند، افزود: اهمیت اصلی قدرت سرایت ویروس است بنابراین مردم نباید نگران باشند، اما باید حساس باشند.

اهمیت اصلی کرونا ویروس قدرت سرایت آن است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به بازی رسانه ای که شروع شده، تصریح کرد: این موضوع جنبه امنیتی، اقتصادی و تبلیغاتی پیدا کرده است و جزء اپیدمی هایی شده که جنبه های دیگری به غیر از سلامتی دارد.

وی درخصوص شیوع ویروس در کشور، اظهارکرد: نمی توانستیم برای ویروس سیم خاردار بکشیم و به هرحال از طریقی وارد کشور می شد، بنابراین پیشگیری اهمیت دارد، چون کرونا مسری است و راه مقابله با آن جلوگیری از انتقال است.

۱۵ درصد مبتلایان به کرونا به بستری نیاز دارند

نجیمی با اشاره به اینکه اگر کسی به کرونا مبتلا شد در  ۸۵ درصد یا متوجه نمی شود و یا سرماخوردگی ساده حساب می شود، گفت:  ۱۵ درصد مبتلایان به ویروس بستری و برای درمان، نگهداری می شوند که تعداد زیادی خوب می شوند، ولی بین ۱ تا ۳ درصد مرگ و میر دارد.

 وی با ابراز تأسف از اینکه ما متهم به مخفی کردن و دروغگویی شده ایم، درحالی که چهره کرونا از نظر بهداشت و درمان چیزی است که گفته شد، تصریح کرد: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی به فکر سلامت مردم است، اما قیاس ایران و چین اشتباه است، حتی قیاس استان ها با یکدیگر اشتباه است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شرایط ایجاد شده را به خاطر آسیبی که به سلامت روان مردم می زند بسیار خطرناک دانست و گفت: شایعات این روزها یک بازنشر ساده اخبار و مطالب نیست و سلامت روان جامعه را هدف گرفته است، این درحالی است که امسال از شرایط سلامت روان مطلوبی برخوردار نبودیم.

تنها ۲ مورد قطعی کرونا در اصفهان ثبت شده است

نجیمی بار دیگر با بیان اینکه تاکنون دو مورد قطعی کرونا در اصفهان داریم، تأکید کرد: ما هیچ دروغی نداریم که به مردم بگوییم. چند ده مورد مشکوک از ابتلا به ویروس به تهران فرستاده ایم، ولی جواب آزمایشات منفی بود و نمی توانیم موارد مشکوک را بگوییم چون هرلحظه موارد مشکوک کم و زیاد می شود.

وی با یادآوری اینکه تا دو هفته پیش در کشور امکان سنجش دقیق ویروس را نداشتیم و ارسال موارد مشکوک و تایید آن حداقل پروسه ۴۸ ساعته زمان می برد، گفت: قرار شد در وزارتخانه موارد قطعی اعلام شود، چون نباید هرکسی بدون هیچ تخصص پزشکی آمار و نظر بدهد. واقعیت این است که ضربه ای که از فضای مسموم می خوریم از کرونا نمی خوریم.

کرونا با شدت کمتر و سرایت بیشتر از آنفلوانزا است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه همین امسال اپیدمی آنفلوانزا را  داشتیم، افزود: کرونا با شدت کمتر و سرایت بیشتر از آنفلوانزا است.

وی با هشدار نسبت به اینکه درحال حاضر آنچه برای جامعه خطرناک است، شایعات و اظهارنظرهای غیرکارشناسی است، تصریح کرد: هرکسی درمانی مثل زنجبیل و نوشیدن آب می دهد که علمی نیست و فقط مردم را نگران می کند. همانطور که هجوم مردم برای ماسک، بیمارستان ها که خط مقدم هستند را دچار مشکل کرد، درحالی که بارها اعلام شد ماسک برای افراد عادی نیاز نیست و وقتی می توان دست را مرتب شست چه نیازی به ژل و ضدعفونی کننده دست است.

رسانه ها جلوی انتشار شایعات را بگیرند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از رسانه ها خواست خط مقدم باشند و جلوی انتشار این پیام های بی محتوا و شایعات را بگیرند و گفت: در سطح کشور باید وحدت رویه باشد، بنابراین ستاد ملی باید برای تعطیلی مدارس تصمیم بگیرد، این درحالی است که کمیته پاسخ سریع در اصفهان تشکیل شده و هرشب کارگروه دانشگاهی مبارزه با کرونا در دانشگاه تشکیل می شود و مباحث مختلف مطرح و بررسی می شود، همچنین در مرکز بهداشت استان دستورالعمل های مختلف و موارد آموزشی تهیه شده و آموزش های تخصصی هم آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه ارائه آمار قطعی و مرگ و میر ساعت ۱۲ تا بعدازظهر هر روز به صورت ملی اعلام می شود، تصریح کرد: سلامت مردم را نمی شود تکذیب کرد، اما آمار غیرواقعی و شایعات را باید تکذیب کنیم. در موضوع سلامت صریح و واضح حرف می زنیم، چون شوخی بردار نیست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به انتقادات خبرنگاران از برگزاری دیرهنگام این جلسه و اطلاع رسانی به خبرنگاران، تصریح کرد: بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزاری جلسات عمومی ممنوع است و همین جلسه هم غیرقانونی است.

نجیمی با اشاره به اینکه خبرنگاران این روزها سؤال و انتقاد زیادی دارند گفت: انتقادات به جاست اما حجم کار زیاد است، به همین منظور سایتی پیش بینی شده که تمام اخبار، اطلاعات و آمار روی آن قرار داده شده است و همه برای اطلاع از اخبار می توانند به آدرس Corona.mui.ac.irمراجعه کنند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۹۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به پهناور بودن استان و حجم بالای مراجعان تاکید کرد: لازم است تلاش برای توسعه توانمندی‌ها و رفع چالش‌های حوزه سلامت، اولویت مسئولان باشد.

او، مرجعیت و قدرت تصمیم‌گیری را از ویژگی‌های اصلی اساتید عنوان کرد که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و در خصوص اخلاق پزشکی و توسعه مسائل فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، راهکار‌هایی نیز ارائه داد.

تلاش برای تقویت برنامه آموزش دانشجویان و ارتقای جایگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه، دیگر تاکید نماینده ولی فقیه در فارس بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این دیدار، محور اصلی تلاش اعضای هیئت رئیسه دانشگاه را توسعه خدمات مجموعه در تمامی ابعاد و در تمامی مناطق استان عنوان کرد و ادامه داد: در کنار توسعه خدمات، از دغدغه‌های اصلی مسئولان دانشگاه، تقویت اهداف فرهنگی در سطح دانشجویان، کارکنان و اساتید است.

سیدوحید حسینی با اشاره به تلاش‌هایی که در حوزه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده، به کسب موفقیت‌های حوزه سلامت استان فارس در این زمینه پرداخت و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه تخصصی پزشکی در جایگاه برتر کشور قرار دارد و با ظرافت ویژه‌ای مسایل اساتید، دانشجویان و دانشگاه در حال پیگیری است.

او از افزایش قابل توجه تعداد فلوشیپ و پزشک فوق تخصص طی ۳۰ ماه گذشته در دانشگاه خبر داد و افزود: همچنین در حال حاضر بیش از ۶۵۰ پزشک متخصص در مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استان، به مردم خدمات سلامت‌محور ارائه می‌دهند.

حسینی در ادامه با ارائه توضیحاتی پیرامون تامین اعتبارات و پرداخت مطالبات کادر سلامت گفت: تقویت تامین منابع و معیشت اساتید، کارکنان و دانشجویان نیز با پیگیری مکرر مسئولان دانشگاه از مجموعه وزارت بهداشت و نهاد‌های مرتبط، در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه اهداف پژوهشی در حوزه سلامت فارس اشاره کرد و افزود: با تلاش‌های انجام شده و برنامه ریزی در زمینه تقویت امر پژوهش، دانشگاه علوم پزشکی شیراز از رتبه ششم کشور در حوزه پژوهش، به رتبه چهارم کشور ارتقا یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • شایع ترین علت نیاز به پیوند کبد در ایران
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد