Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@02:15:19 GMT

توضیحات حریرچی درباره تجربه ابتلا به کروناویروس

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۹۸۳۹

توضیحات حریرچی درباره تجربه ابتلا به کروناویروس

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، ایرج حریرچی در خصوص روند ابتلا خود به بیماری کرونا گفت: روز گذشته تب ۴۱ درجه سانتیگراد و لرز داشتم که در حال حاضر بدن دردم از بین رفته است و با تبعیت از دستورات پزشک معالج نیز به سمت بهبودی می‌روم.

وی با بیان این‌که فکر می‌کنم مردم ترس زیادی از کرونا پیدا کرده‌اند، اظهار کرد: کرونا ویروس از آنفلوآنزا H۱N۱ شدت کمتری دارد اما احتمال سرایت بیشتر آن نگران‌کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیماری برای ما یک ویروس ناشناخته بود که با توجه به تجربه چین کشورهای دیگر و تجربه یک هفته‌ای در کشور خودمان متوجه رفتارهای این ویروس شدیم.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به این‌که ۸۰ درصد از کسانی که مبتلا به این ویروس می‌شوند حتی متوجه علائم آن نشده و با اقدامات سرپایی بهبود پیدا می‌کنند، تصریح کرد: تنها بین دو تا ۲.۵ درصد از مبتلایان به مرگ می‌انجامد که این میزان نسبت به مرگ و میرهای ناشی از آنفلوآنزا بسیار کمتر است.

حریرچی با اشاره به این‌که امسال در آمریکا ۱۳ هزار نفر به دلیل آنفلوآنزا جان خود را از دست داده‌اند، توضیح داد: همچنین در کشور آمریکا ۲۸ میلیون نفر به آنفلوآنزا مبتلا شده بود.

وی با اشاره به این‌که افرادی که دارای بیماری کرونا نیستند اما صرفا به دلیل تماس با افراد مبتلا برای انجام تست مراجعه می‌کنند، توضیح داد: انجام این تست برای این دسته افراد ضروری و غیرمفید است و به آنها اطمینان کاذب می‌دهد. این ویروس بعد از انتقال از محیط به حلق و ریه افراد وارد می‌شود و علائم آن زمانی بروز پیدا می‌کند که در حلق و ریه فرد قرار گرفته باشد. قبل از این مرحله علائمی در فرد ظاهر نمی‌شود و انجام تست برای مشخص شدن اطلاع فرد به کرونا ویروس مثبت نخواهد بود.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به این‌که این اقدامات به فرد اطمینان کاذب می‌دهد، ادامه داد: به همین خاطر مردم نباید اصرار کنند تا آزمایش بدهند بلکه با رعایت مسائل معمول می‌توانند از ابتلا به کرونا ویروس پیشگیری کنند و در صورت بروز تب و سرفه نیز در صورت صلاحدید پزشک از آنها تست گرفته می‌شود.

حریرچی در ادامه با بیان این‌که شب قبل از انجام مصاحبه خبری به همراه آقای ربیعی در روز دوشنبه با کوفتگی و خستگی روبه‌رو شده بودم، اضافه کرد: از آنجایی که چهار تا پنج روز استراحت کافی نداشتم فکر می‌کردم که این علائم به همین دلیل ایجاد شده است. صبح روز دوشنبه قبل از انجام مصاحبه احساس تب می‌کردم و در حین مصاحبه نیز صورتم قرمز شد بلافاصله بعد از بیرون آمدن از مصاحبه درجه حرارت بدنم را گرفتند و بعد از ظهر نیز اولین نمونه‌گیری را انجام دادم. جواب اولیه ابتلای قطعی به کرونا را نشان نمی‌داد با این حال به منزل نرفتم و خودم را تا حدی ایزوله کردم. دیروز صبح هم نتیجه آزمایش قطعی شد و درمان را آغاز کردم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران بیمارستان کامکار پنومونی ایرج حریرچی محسن طاهری حسنی مبارک ایرج حریرچی کرونا آزمایش کروناویروس کرونا در ایران بیمارستان کامکار پنومونی ایرج حریرچی محسن طاهری حسنی مبارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۹۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرزوی ستاره سیتی: آرسنال امتیاز بدهد، خوب می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی شب گذشته در بازی هفته سی و پنجم لیگ برتر انگلیس به مصاف ناتینگهام فارست رفت و با نتیجه 2-0 برنده شد.

سیتی اکنون با یک بازی کمتر، تنها یک امتیاز با آرسنال صدرنشین فاصله دارد. ناتان آکه هلندی ضمن اینکه امیدوار است در بازی پیش رو برنده شوند، به نوعی تایید کرد که آن‌ها نیم نگاهی هم به از دست دادن امتیاز توسط آرسنال هستند.

ناتان آکه در مورد اینکه آیا سیتی از برد آرسنال مقابل تاتنهام قبل از بازی ناتینگهام فارست اطلاع داشت یا خیر، گفت:"مشخص است که شما این را می‌بینید. اگر آن‌ها امتیاز  از دست بدهند، خوب می‌شود. ما روی خودمان تمرکز می‌کنیم، سرنوشت‌نان در دست خود ماست. این تنها چیزی است که ما روی اتوبوس و رختکن قبل از بازی دیشب تمرکز کرده بودم.

نیمکت نشینی؟

گاهی اوقات افرادی که بازی نمی‌کنند، تنها بازی را تماشا می‌کنند. هر کس از نظر خودش آماده است و این برای همه متفاوت خواهد بود. مشخص است وقتی که در ترکیب هستیم باید روی بازی خودمان تمرکز کنیم و این تنها چیزی است که باید به آن فکر کنیم.

تاثیر تجربه در کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر؟

همه تجربه دارند اما در نهایت تجربه تفاوتی ایجاد نمی‌کند. موضوع فعلی ما مربوط به الان است، کاری که اکنون انجام می‌دهیم. در حال حاضر اوضاع خوب پیش می‌رود ولی می‌دانیم که باید چه کار کنیم. اینکه چهار بازی را ببریم و می‌توانیم دوباره قهرمان لیگ برتر انگلیس شویم. هم خیلی نزدیک است و هم خیلی دور به نظر می‌رسد.

سختی بازی‌های پیش رو؟

هر بازی سخت خواهد بود. در بازی مقابل ناتینگهام فارست همه انتظار داشتند ما برنده شویم، اما این هرگز آسان نیست. هفته آینده یک بازی دیگر داریم که آن هم سخت خواهد بود. تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که بازی به بازی پیش برویم. می‌دانم که به نظر کلیشه‌ای می‌رسد اما این تنها کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

رکورد 70 بازی شکست ناپذیری رودری در سیتی؟

باور نکردنی است. شما اغلب اهمیت آن را درک نمی‌کنید اما او در هر بازی بسیار خوب عمل می‌کند. او در نقش خودش خیلی بازیکن بزرگ و مهمی است. رودری گل‌های مهمی زده و واقعا خوب بازی می کند. او برای نباختن مبارزه می‌کند.

کوین دی‌بروینه؟

نباید بگویم که او چقدر خوب و چقدر مهم است. او هر فصل کیفیت خود را نشان می‌دهد. او پنج ماه همراه ما نبود و شما اصلا متوجه چنین چیزی نمی‌شوید. دقیقا مثل قبل به تیم برگشت و هیچ تفاوتی احساس نمی‌شد. او خیلی به ما کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر کار درباره افزایش بیمه کارگری
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • توضیحات وزیر کار درباره بیمه کارگری
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آرزوی ستاره سیتی: آرسنال امتیاز بدهد، خوب می‌شود
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی