Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@07:46:29 GMT

چک برگشتی زیاد شد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۰۰۸۶

چک برگشتی زیاد شد

حدود ٦٩٤ هزار فقره چک به ارزش حدود ١١٢ هـزار میلیارد ریال در دی ماه ١٣٩٨ در کل کشور برگشت خورد که نشان می‌دهد ۸.۲ درصد از تعداد و ۱۰.۱ درصد از مبلغ چک‌های صادره، نقد نشده است.

 بررسی‌ها نشان می دهد که میزان چک‌های برگشتی نسبت به آذرماه از نظر تعداد ۳.۹ درصد و از نظر ارزش ۷.۷ درصد رشد داشته است.

براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی، درصد تعداد و مبلغ چک‌های برگشت داده شده در آذرماه ١٣٩٨ به ترتیب معادل ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد و ۱۰.۵ درصد و در دی ماه سال ١٣٩٧ به ترتیب معادل ۱۰.۶ درصد و ۱۱.۹ درصد بوده است. در استان تهران در دوره مورد بررسی حدود ٢٠٥ هزار فقره چک به ارزشی بـیش از ٥٠ هزار میلیارد ریال برگشت خورد که از نظر تعداد ۷.۴ درصد و از نظر ارزش ۸.۸ درصد از کل چک‌های مبادله‌ای بوده است.

حدود هشت میلیون و ۴۰۰ فقره چک به ارزشی حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان در دی ماه ١٣٩٨ در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۴.۸ درصد و ۱۲.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

---

همچنین حدود هفت میلیون و ۷۰۰ هزار فقره چک به ارزش بـیش از ۹۹ هـزار میلیارد تومان در دی ماه ١٣٩٨ در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۴.۹ درصد و ۱۲.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بررسی ها نشان می دهد که ۹۱.۸ درصد تعداد چک های مبادله شده و همچنین ۸۹.۹ درصد مبلغ چک های مبادله شده، وصول شده است.در دوره مورد بررسی حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ٥١٧ هزار میلیارد ریال در استان تهران وصول شد که معادل ۹۲.۶ درصد تعداد و ۹۱.۲ درصد از ارزش کل چک‌های مبادله‌ای وصول شده است.

بررسی ها نشان می دهد که ٦٦٦ هزار فقره چک به ارزش حدود ١٠٥ هزار میلیارد ریال به دلیل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است.

/خبر آنلاین

اگر بیشتراز ۲۰ چک برگشتی دارید ، بخوانید استعلام پیامکی سوابق چک برگشتی

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هزار فقره چک به ارزش چک های مبادله هزار میلیارد میلیارد ریال نظر تعداد نشان می دهد دی ماه ماه ١٣٩٨ وصول شد ۹ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۰۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران

حسن جهانیان حسن جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: برابر آمار بدست آمده از ۱۱۲ سامانه تردد شماری منصوب در محور‌های استان مازندران طی فروردین بیش از ۶۴ میلیون از انواع وسایل نقلیه در جاده‌های استان در حال تردد بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حدود ۳ درصد افزایش یافته است.

او افزود: تردد در محور‌های مواصلاتی استان با استان‌های مجاور در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حدود ۷ و نیم درصد افزایش داشته و به بیش از ۵ میلیون ۷۴۵ هزار تردد رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: طی یک ماه نخست سال جاری به طور متوسط در هر ساعت در حدود ۴۶۹۰ وسیله نقلیه سنگین در استان در حال تردد بوده اند که این میزان از تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حدود ۶ درصد کاهش یافته است.

پرترددترین ساعات روز نیز معمولا بین ساعات ۱۷ الی ۱۸ بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود
  • آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • وزارت راه : ۴٩ درصد از جمعیت ایران بر روی فرونشست و مجاور آن سکونت دارد
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز