Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@08:05:40 GMT

وزیر بهداشت: مردم در خانه بمانند

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۰۳۳۲

وزیر بهداشت: مردم در خانه بمانند

به گزارش مهر، سعید نمکی، روز چهارشنبه به تشریح آخرین اقدامات در مقابله با کرونا ویروس پرداخت.

وزیر بهداشت با تشکر از کادر درمانی کشور گفت: دیروز در خدمت رئیس جمهور بودیم در آن جلسه آقای روحانی به عادی‌تر شدن اوضاع اشاره کردند. گفته‌های ایشان در رابطه با این بود که ما در کل کشور تیم‌هایی را بسیج کردیم و ۴۰ آزمایشگاه در سراسر کشور راه اندازی و بیماریابی ما به روز تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مردم ما با نظام سلامت همراه هستند گفت: از سوی دیگر اینکه تعداد قابل توجهی از بیماران بستری ما در حال ترخیص هستند که این پیام خوبی است و همین امروز ۳۰ بیمار جدید از قم مرخص می‌شوند.

وزیر بهداشت در رابطه با بازگشایی و یا تداوم تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: قرار شد ستاد ملی مدیریت کرونا در این رابطه تصمیم گیرنده باشد و امروز ساعت ۱۶ در این رابطه تصمیم‌گیری و به اطلاع عموم می‌رسد. اگر در برخی شهرها برای سیستم اجرایی محدودیت ایجاد شود به اطلاع مردم رسیده می‌شود.

نمکی گفت: متأسفانه در این هفته بدون توجه به پیام‌های بهداشتی و درخواست‌های بنده به عنوان وزیر بهداشت به محض اعلام تعطیلی مدارس، مردم به مسافرت رفتند.

وی افزود: در شمال کشور نقاط آلوده‌ای داریم و متأسفانه برخی از مردم به این سمت مسافرت می‌کنند که کنترل کار را برای ما سخت‌تر می‌کنند، عزیزان توجه کنند وقتی ما تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را اعلام می‌کنیم به معنی مسافرت رفتن و تردد از نقاط آلوده به غیر آلوده و بالعکس نیست.

وزیر بهداشت خطاب به مردم گفت درخواست بنده این است که مردم در خانه‌ها مانده و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اطلاع رسانی‌ها در رابطه با مسافرت بعد از تعطیلی‌ها ضعیف بوده است، گفت: گرفتاری همکاران مان در صدا و سیما را با درگیری انتخابات برای خودمان حل و فصل کردیم با این حال ما از همان ابتدا اطلاع رسانی‌ها را شروع کردیم.

منبع: الف

کلیدواژه: وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۰۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آقاجانی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران عنوان کرد: هرساله شعار سال به عنوان راهنما و راهگشا فعالان اقتصادی و تولید کنندگان است و امسال نیز اهتمام تولید کنندگان جهش تولید آن هم با مشارکت مردم است تا علاوه بر تحول در بخش تولید و افزایش اشتغال بتوانیم به شعار سال و رهنمودهای رهبری لبیک بگوییم.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان قم با اشاره به تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه در بیشتر کشورهای جهان گفت: باید توجه داشته باشیم در صورتی که شاهد تعطیلی پنجشنبه‌ها باشیم فعالان اقتصادی ایران فقط می‌توانند در سه روز کاری با بازارهای بین‌المللی ارتباط داشته باشند که این امر در امر صادرات و واردات مواد اولیه و کالای تمام شده ایجاد چالش خواهد کرد و قطعاً از سوی دولت و مجلس باید نسبت به تعطیلی پنجشنبه‌ها تجدید نظر صورت بگیرد و به جای آن شاهد تعطیلی روزهای جمعه و شنبه باشیم.

آقاجانی با اشاره به تجارت ۱۱۳ میلیارددلاری ایران با کشورهای مختلف جهان بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران و بخش خصوصی ایران علی رغم تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمنان در مباحث اقتصادی ایجاد کرده اند توانسته است به تعاملات تجاری مناسبی با دنیا برسد و نباید از کنار این آمارها و تعاملات به راحتی گذر کنیم و فرصت گسترش آنها را با محدودیت زمانی در ارتباط با سایر بازارهای جهانی از دست بدهیم.

وی ادامه داد: ایجاد وقفه‌ای ۴ روزه در ارتباطات مالی و تجاری با دنیا و زیان اقتصادی ناشی از آن آنچنان مورد اهمیت است که بسیاری از کشورهای اسلامی و حوزه خلیج فارس برای کاهش این زیان‌ها، طی تصمیمی یکپارچه از سال ۲۰۰۸ میلادی و به‌صورت تدریجی طی ۵ سال، تعطیلات پایان هفته خود را از پنجشنبه و جمعه، به جمعه و شنبه تغییر دادند.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان قم با اشاره به تنظیم نامه‌ای از سوی خانه ایران پیرامون درخواست بازنگری و تجدید نظر در تعطیلی پنجشنبه‌ها عنوان کرد: خانه صمت استان قم ضمن حمایت از این نامه در خواست خود را برای این بازنگری مجدداً و موکدا اعلام می‌دارد.

کد خبر 6086973

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت خبر داد؛ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • دیدار‌ چهره به چهره وزیر بهداشت با مردم منطقه ۱۸ تهران
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • بمب منفجرنشده‌ای که 100 سال زینت‌بخش یک باغچه بود! (+عکس)
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی خانه ملت می‌شوند
  • تعطیلی یک رستوران در شادگان
  • تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است
  • (ویدیو) نوری قزلجه: تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است