Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@20:30:19 GMT

تور چهارشنبه سوري با آرامش سفر

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۰۸۹۰

تور چهارشنبه سوري با آرامش سفر

خبرگزاری آریا- یکی از آخرین تفریحات هر سال در آخرین چهارشنبه سال میباشد که معروف است به چهارشنبه سوری، سنتی قدیمی و دیرینه در ایران باستان که باعث شده است در روزهای آخر سال خانواده ها به دور هم جمع شوند به جشن بپردازند.حال چهارشنبه سوری دارای سنت ها و مراسماتی میباشد کمتر کسی از آن با خبر میباشد.اگر قصد دارید در شب چهارشنبه سوری در کنار گروهی شاد حضور داشته باشید بهتر است در تور چهارشنبه سوری آژانس هواپیمایی آرامش سفر شرکت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمان شروع جشن چهارشنبه سوری

این جشن از غروب سه شنبه آغاز خواهد شد و تا بامداد روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.در این روز مردم با روشن کردن آتش هایی در محله هایی خود و حضور به دور آن و با گفتن جملاتی همانند “زردی من از تو   سرخی تو از من” “زردی من از تو   سرخی تو از من” از روی آتش میپرند و این روز را جشن می گیرند.

این مراسمات بیشتر در مناطق قدیمی ایران و البته روستاها رواج دارد و به آن اهمیت میدهند.در کلانشهر های ایران مراسم چهارشنبه سوری با ترقه بازی و اتش زدن لاستیک همراه است که از سنت این شب کاملا به دور میباشد و جز ترس و وحشت چیزی برای دیگران نخواهد داشت.دلیل آن هم ندانستن سنت های این شب زیبا میباشد که شما با رعایت آن میتوانید یک شب خاطره انگیز را رقم بزنید.البته آژانس آرامش سفر تمامی این آداب را در شب چهارشنبه سوری رعایت خواهد کرد و شما میتوانید شاهد آن باشید.

برخی از آداب چهارشنبه سوری

یکی از آداب این شب گذاشتن شیرینی و میوه بر روی سقف خانه ها بود و اهالی خانه با رفتن بر روی پشت بام برای رفتگان خود دعا میکردند.دیگر آداب جالب این شب قاشق زنی میباشد.به این صورت که دختران جوان با چادر سر کردن به درب منزل دیگران میرفتند و با زدن قاشق به کف کاسه ای که دست آنها بود، صاحب خانواده را مطلع میکردند و سپس صاحب خانه کاسه آنهارا با آجیل های شب چهارشنبه سوری پر میکند.البته اگر کاسه کسی خالی بماند بدین معناست که در سال جدید بدبختی به سراغش خواهد آمد.

دیگر رسم این شب فالگوشی میباشد.بدین صورت که دختران جوان نیتی کرده و سپس به کوچه ها میروند و اگر افرادی را میدیدند که مشغول صحبت هستند مشغول فالگوشی از صحبت های آنها میشدند و صحبت های آنها را به نیت خود ربط میداند و بیشتر در این موضوع خوش بین بودند.

شرکت در تور چهارشنبه سوری آرامش سفر

آژانس هواپیمایی آرامش سفر که یکی از بهترین آژانس های هواپیمایی در تهران میباشد و مدعی اجرای بهترین تورهای طبیعت گردی در ایران است سالانه تورهای خاصی به دلیل مناسبت های خاص اجرا میکند.یکی از تورهای محبوب آرامش سفر در پایان سال چهارشنبه سوری میباشد که درخواست های زیادی را دارد.شما میتوانید برای شرکت در این تور رویایی و لاکچری که مخصوص تهران و حومه میباشد شرکت کنید و همراه با خانواده و دوستان خود شبی خاطره انگیز را رقم بزنید.برای شرکت در تور لحظه آخری چهارشنبه سوری آرامش سفر میتوانید با شماره 02154034000 تماس بگیرید یا به سایت www.arameshsafar.com مراجعه کنید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تور چهارشنبه سوری آرامش سفر چهارشنبه سوری آرامش سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۰۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت محور دروازه قرآن شیراز و آرامش در تردد خودروها + فیلم

با توجه به لوله گذاری دفع آب‌های سطحی محور دروازه قرآن در تابستان سال ۴۰۲، حوضچه آرامش کنترل سیلاب دروازه قرآن آرام و تحت کنترل است.

در ادامه توضیحات شهروند خبرنگار ما را بصورت فیلم تماشا می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • میرزازاده: مسئولان به آرامش تیم کشتی در المپیک کمک کنند
  • تقدیر پلیس از بانوان آبادانی
  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • وضعیت محور دروازه قرآن شیراز و آرامش در تردد خودروها + فیلم
  • نورآوری باید در شرکت‌های فناوری اطلاعات دنبال شود
  • درخشش هنرمندعکاس سیستان وبلوچستان درجشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست
  • تفال به حافظ چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ دو یار زیرک و از باده کهن دومنی..