Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال از صبح فردا برای عبور مردم باز می‌شود، گفت: ما مسیر آزادراه را باز می‌کنیم و اگر در محور کندوان انسدادی نداشته باشیم، ان‌شاءالله تردد انجام می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خیرالله خادمی، با اشاره به افتتاح رسمی منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال توسط رئیس جمهور در روز گذشته اظهار داشت: از روز آینده هشتم اسفند و از اول صبح منطقه یک آزادراه برای عبور مردم باز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از شب گذشته محور چالوس به علت بارش برف مسدود شده بود و پیش‌بینی می‌کنیم امروز بازگشایی شود. به هر حال اگر محور کندوان بسته باشد، قطعا عبور از آزادراه هم معنایی ندارد چون انتهای منطقه یک به شهرستانک متصل می‌شود و اگر مسیر مسدود باشد خودروها امکان تردد ندارند، اما به هر حال ما از صبح فردا مسیر را برای عبور خودروها باز می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: نگهداری منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود که از شب گذشته به علت بارش برف عملیات برف‌روبی را از طریق ادوات و ماشین‌آلات راهداری در این مسیر انجام دادند. همچنین تمهیداتی در مورد جلوگیری از ریزش بهمن داشتند.

وی تأکید کرد: پلیس راه، اورژانس، هلال احمر، ارگان‌های امدادی و سایر ارگان‌های متولی جاده از فردا در منطقه یک آزادراه مستقر هستند.

خادمی با بیان اینکه قیمت عوارضی آزادراه تهران ـ شمال طبق گفته رئیس‌جمهور برای ایام غیرپیک و برای سواری‌ها 20 هزار تومان و در ایام پیک برای سواری‌ها 30 هزار تومان خواهد بود، دریافت عوارض به صورت ETC و الکترونیک است و خودروها نیازی به توقف ندارند.

منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال به طول 32 کیلومتر از بزرگراه همت پس از تقاطع آزادگان آغاز می‌شود و تا شهرستانک در محور کندوان ادامه دارد.

این مسیر 32 کیلومتری موجب کاهش 65 کیلومتری فاصله تهران تا چالوس و کاهش 1.5 ساعته مدت زمان سفر بین تهران تا چالوس می‌شود.

خودروها پس از خروج از منطقه یک، در مقطع شهرستانک وارد محور کندوان می‌شوند و پس از طی مسیر در جاده قدیم پس مرزن‌آباد وارد وارد منطقه 4 آزادراه خواهند شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

 

منبع: دانا

کلیدواژه: منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال محور کندوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۱۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد

 بر اساس اعلام شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور به شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه خرم آباد – پل زال، عوارض خودروی سواری ۳۴۵ هزار ریال اعلام شده است.

همچنین عوارض تردد مینی بوس ۵۲۰ هزار ریال، کامیونت ۷۳۵ هزار ریال، اتوبوس ۶۰۵ هزار ریال و کامیون ۲ محور ۸۱۵ هزار ریال ابلاغ شد و برای تردد کامیون سه محور نیز عوارضی معادل یک میلیون و ۶۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

عوارض جدید خودروی تریلی یک میلیون و ۲۷۰ هزار و نفت کش نیز یک میلیون و ۳۰۰ هزار ریال می‌باشد.

تاکنون نرخ عوارض خودرو‌های سواری درآزادراه خرم آباد – پل زال ۲۶۵ هزار ریال، وانت ۵۰۰ هزار ریال، مینی بوس ۴۰۰ هزار ریال، کامیونت ۵۶۵ هزار ریال، اتوبوس۴۶۵ هزار ریال، کامیون ۲ محور۶۲۵ هزار ریال، کامیون سه محور ۸۱۵ هزار ریال، تریلی ۹۷۵ هزار ریال و تانکر یک میلیون ریال بود.

آزادراه خرم آباد پل زال در حد فاصل ۲ شهر خرم آباد و اندیمشک به طول ۱۰۴ کیلومتر قرار گرفته که با هدف کاهش تصادف و زمان سفر، صرفه جویی سالانه ۴۰۰ میلیارد ریال در مصرف سوخت در زمان بهره برداری، کاهش ۶۰ کیلومتری طول مسیر نسبت به مسیر قدیمی خرم آباد - پلدختر - اندیمشک، کاهش بار ترافیکی و افزایش سرعت مطمئن در این مسیر احداث شد و در ۱۱ آبان سال ۸۹ به بهره برداری رسید.

ساخت این آزادراه حدود هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته که ۵۰ درصد آن توسط دولت و بقیه توسط بخش خصوصی تامین شده که گفته می‌شود سهم دولت پس از پنج سال از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت خودرو‌ها برگشت داده شده و در اظهار نظر‌هایی عوارض دریافتی از خودرو‌ها در این آزادراه از ۱۸ سال تا ۳۰ سال پس از بهره برداری به بخش خصوصی تعلق خواهد گرفت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • محور کندوان یکطرفه شد
  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت
  • ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد