Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل مذهبی گفت: شیوع بیماری های نوظهور تلنگر و تذکری دوباره به جهان بشریت است که باید به دستورات تغذیه ای اسلام توجه کرد، دین اسلام کامل ترین علوم است و باید از آن تبعیت کرد.

حجت الاسلام محمد صدرات در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به اهمیت غذای حرام و حلال اظهار کرد: علم بشر ناقص و روز به روز در حال تکامل است و در طول تاریخ هر روز به این علم اضافه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: توجه به غذای حرام و حلال از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در آیات قرآن و احادیت  امامان معصوم بارها و بارها در خصوص اهمیت تناول غذای حرام و حلال تاکید شده، در این بین انسان هایی بودند که علم آنها مافوق علم بشری بوده و درواقع علم الهی داشتند و این نشان می دهد کسانی که به خدا وصل هستند و علمی که از کانال وحی به مردم منتقل می کنند کاملتر و فراگیرتر از علم ناقص اندیشمندان است.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: بسیاری از دستوراتی که دین از طریق معصومین(ع) به بشریت ارزانی کرده حکمت آنها با گذشت زمان برای بشر اثبات شده و بسیاری نیز هنوز مشخص نشده و در آینده مشخص خواهد شد.

صدرات گفت: یکی از موضوعات در اهمیت حلال و حرام بودن خوراکی ها این است که چه خوراکی هایی را باید بخوریم و چه خوراکی هایی را نباید مصرف کنیم، گوشت چه حیوانانی را می توان خورد و از چه حیواناتی نباید تناول کرد، گاها بشر سوال می کند که چرا نباید به طور مثال خفاش را خورد و یا چرا گوشت خوک حرام است؟ بشر با علم دانشگاهی ناقص خود آزمایش کرده  و می گوید و هیچ مشکلی نیست و می توان از این حیوانات تناول کرد، در حالی که در تعالیم دین اسلام مصرف گوشت این حیوانات حرام است و باید از خوردن آنها اجتناب کرد، هرچند حکمت آن مشخص نیست.

وی ادامه داد: شیوع بیماری های نوظهور نوید همین حرف است و تلنگر و تذکری دوباره به جهان بشریت که آنچه از اهل بیت(ع) نقل شده به وحی وصل است و دین اسلام کامل ترین علوم است و باید از آن تبعیت کرد.

کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد: در مدارس اهمیت مصرف غذای سالم را به کودکان آموزش می دهیم اما غذای حلال را نه، آموزش ها بیشتر ناظر بر نکات و مسائل بهداشتی است، اما باید این سوال را کرد که جای تربیت اسلامی در بحث غذا کجاست، قطعا در مدرسه و دانشگاه نیست پس کجا باید کودک یاد بگیرد که غذایش باید بر اساس حلال و حرام باشد، این در حالی است که هنوز برخی جوانان نمی دانند گوشت کدام حیوان حلال است و کدام حرام!
صدرات گفت: بدون شک دستوراتی که خداوند از طریق قرآن و عترت به انسان داده مطابق با اصل سلامت جسم و روح انسان است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: اسلام دین قرآن علم دین اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟

افراد مسن، افرادی که از رژیم غذایی گیاهی پیروی می‌کنند، افرادی که درگیر بیماری کم‌خونی همولیتیک خودایمنی هستند و همچنین کسانی که مشکل سوء جذب دارند، بیشتر از دیگران در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویتامین B۱۲ یک ویتامین ضروری است که بدن به آن نیاز دارد، اما نمی‌تواند به تنهایی آن را تولید کند، بنابراین باید برای دریافت آن از رژیم غذایی مناسب پیروی شود؛ ویتامین B۱۲ برای تولید DNA بسیار مهم است و نقش کلیدی در تولید گلبول‌های قرمز دارد.

افراد مسن، افرادی که از رژیم غذایی گیاهی پیروی می‌کنند، افرادی که درگیر بیماری کم‌خونی همولیتیک خودایمنی هستند و همچنین کسانی که مشکل سو جذب دارند، بیشتر از دیگران در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند، در صورتی که در معرض کمبود این ویتامین قرار دارید، مکمل‌های تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید؛ کمبود ویتامین B۱۲ را نباید نادیده گرفت، زیرا کمبود طولانی مدت آن باعث بروز مشکلات جدی سلامتی می‎‌شود.

علائم مراحل اولیه کمبود ویتامین B۱۲ چیست؟

کمبود خفیف ویتامین B۱۲ ممکن است با علائم خاصی همراه نباشد. با این وجود، رایج‌ترین علائم اولیه آن شامل ضعف، خستگی، از دست دادن اشتها، کاهش وزن بدون دلیل، حالت تهوع، استفراغ، اسهال، افسردگی و تحریک‌پذیری می‌شود.

تأثیرات طولانی‌مدت کمبود ویتامین B۱۲ چیست؟

کمبود ویتامین B۱۲ در طولانی مدت باعث بروز مشکلات سلامتی جدی می‌شود. این موارد شامل بی‌حسی و گزگز دست و پا، از دست دادن بینایی، اختلال شناختی و از دست دادن حافظه می‌‎شود؛ همچنین، ممکن است منجر به احساس گیجی، مشکلات راه رفتن و مشکلات گفتاری شود.

چه غذاهای حاوی ویتامین B۱۲ است؟

گوشت، ماهی، مرغ، تخم‌مرغ و محصولات لبنی به صورت طبیعی سرشار از ویتامین B۱۲ است. هیچ منبع گیاهی دارای ویتامین B۱۲ نیست، بنابراین افرادی که از رژیم‌های غذایی گیاهی پیروی می‎‌کنند، باید از غذاهای غنی شده با ویتامین B۱۲ استفاده کنند؛ افرادی که نمی‌توانند نیاز ویتامین B۱۲ بدن خود را از طریق رژیم غذایی تأمین کنند، لازم است با تجویز پزشک از مکمل‌های این ویتامین استفاده کنند.

کد خبر 750589

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • ضرورت شناسایی و تعریف فناوری نرم حلال
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز
  • خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان با شعار «دهان دریچه سلامت» از امروز
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند