Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت سودان از گفت‌وگوی مستقیم با قربانیان انفجار سفارتخانه‌های آمریکا در کنیا و تانزانیا برای پرداخت غرامت به آنان خبر داد. ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه سودان تریبون، سخنگوی رسمی دولت خارطوم گفت: دولت سودان با خانواده قربانیان انفجار سفارتخانه‌های آمریکا در کنیا و تانزانیا وارد گفت وگو می‌شود تا غرامت مناسبی به آنها پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاه آمریکا دوشنبه گذشته  درخواست خانواده‌های قربانیان این انفجارها را مبنی بر پرداخت چهار میلیارد دلار غرامت به آنها را مورد بازنگری قرار داد و این درحالی است که وکیل دولت سودان درباره پرداخت این مبلغ توسط خارطوم ابراز تردید کرده‌ است.

فیصل محمد صالح تصریح کرد: سودان با خانواده قربانیان ناوشکن کول وارد مذاکره شد و غرامت مناسبی به آنها پرداخت کرد. خارطوم همین شیوه را درباره قربانیان انفجار سفارتخانه‌های آمریکا درکنیا و تانزانیا به کار می‌گیرد ، بنابراین نمایندگان قانونی دولت خارطوم در آمریکا با خانواده این قربانیان وارد مذاکره خواهند شد تا از این طریق غرامت معقولانه و در توان سودان به آنها پرداخته شود.

به نوشته این روزنامه سودانی، وکیلان دولت سودان دوهفته قبل از طریق مذاکره با خانواده‌های قربانیان انفجار ناوشکن کول و پرداخت 30 میلیون دلار به آنها توانستند رضایت‌شان را جلب کنند.

سخنگوی دولت خارطوم گفت: دولت و ملت سودان در انفجار این  سفارتخانه‌ها مقصر نیستند، اما خارطوم مجبور است،  حکم دادگاه آمریکا در خصوص پرداخت غرامت به قربانیان این انفجارها را اجرا کند چرا که اجرای این حکم یکی از شرایط حذف نام سودان از فهرست حامیان تروریستی آمریکاست.

ائتلاف آزادی و تغییر: سیاستمداران و نظامیان نتوانستند آرمان‌های انقلاب سودان را محقق کنند

ناوشکن کول در 12 اکتبر سال 2000 هدف عملیات تروریستی شبکه القاعده قرار گرفت که در اثر آن 17 ملوان کشته و  39 نفر دیگر مجروح شدند.

سفارتخانه‌های آمریکا در کنیا و تانزانیا نیز توسط شبکه القاعده هدف عملیات تروریستی قرار گرفت.

دولت آمریکا خارطوم را به همکاری با القاعده در انفجار ناوشکن کول، سفارتخانه‌های این کشور در کنیا و تانزانیا متهم کرده‌ است.

خبر دیگری از سودان حاکی است حبنش مردمی به رهبری عبدالعزیر الحلو و ائتلاف ملی سودان توافقنامه سیاسی امضاء کرده‌اند مبنی براینکه  قانون اساسی آینده سودان بر محوریت لائیک و جدایی دین از حکومت باشد.

این دو گروه با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند: پس از تدوین قانون اساسی باید این قانون به همه پرسی گذاشته شود تا دموکراسی در کشور رعایت شود.

در این بیانیه آمده‌است: تعیین سرنوشت یکی از حقوق مسلم در دموکراسی است و روند مذاکرات صلح جنبش مردمی با دولت خارطوم بر اساس اصول لائیک بوده و این جنش تاکید دارد چنانچه دولت سودان مطالبات آنها را نپذیرد خواستار برگزاری همه پرسی برای تعیین سرنوشت منطقه نیل آبی و جنوب کردفان می‌شود.

جنش مردمی و ائتلاف ملی سودان با تاکید برپایبندی خود به وحدت ارضی سودان اعلام کردند: این پایبندی مشروط  بر آن است که عدالت ، آزادی، صلح و برابری سراسر کشور را فرا بگیرد.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" کشور سودان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا کشور سودان اخبار آمریکا کشور سودان سفارتخانه های آمریکا کنیا و تانزانیا دولت خارطوم دولت سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۱۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه تالار مرکزی سنندج با پیشرفت مطلوبی در حال انجام است

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث حبیبی شامگاه چهارشنبه در نشست اعضای شورای اسلامی شهر با استاندار که با حضور فرماندار و شهردار سنندج و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: تالار مرکزی سنندج به عنوان یکی از پروژه‌هایی که با مشکلات زیاد به این دولت تحویل داده شد اکنون با پیشرفت خوبی جلو می‌رود که در ارتقای وجهه فرهنگی شهر سنندج اثرگذار است.

وی افزود: ساخت تالار مرکزی سنندج از ۱۹ سال پیش آغاز شده و این پروژه با ۱۴ هزار مترمربع زیربنا بزرگترین پروژه فرهنگی هنری غرب کشور به شمار می‌رود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان همچنین به حق سهم شهرداری در اراضی الحاقی شهر پرداخت و بیان کرد: سهم شهرداری سنندج در اراضی الحاقی طی ۳۲ سال گذشته تا قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم از سوی راه و شهرسازی استان پرداخت نشده است.

حبیبی یادآور شد: از آغاز به کار دولت سیزدهم حتی یک مترمربع تغییر کاربری بدون اینکه حق سهم شهرداری پرداخت شود به شهر سنندج صورت نگرفته است

وی با تاکید بر بازنگری طرح جامع شهر سنندج در سال‌جاری گفت: طرح جامع شهر سنندج به سال ۸۷ برمی‌گردد و فرایند طولانی بودن تدوین و تأیید طرح تفصیلی شهرها تنها مشکل استان کردستان نیست و در بسیاری از استان‌های کشور همین منوال حاکم است.

کد خبر 6094874

دیگر خبرها

  • دلیل اعتراض طلافروشان به پرداخت مالیات/ طلافروشان عامل تورم اند؟
  • آموزش نیرو‌های واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • آموزش نیروهای واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • فیلم/انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا
  • معمای وام ازدواج ۱۴۰۳ چگونه حل می‌شود؟
  • افزایش قربانیان سیل کنیا به حدود ۱۹۰ نفر
  • سهم شهرداری سنندج در اراضی الحاقی به شهر پرداخت شود
  • پروژه تالار مرکزی سنندج با پیشرفت مطلوبی در حال انجام است
  • غرامت سنگین بایرن برای همکاری با جانشین توخل