Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@17:03:43 GMT

کیش برای کنسلی اقامت شرایط «فورس‌ماژور» اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۲۱۷۳

کیش برای کنسلی اقامت شرایط «فورس‌ماژور» اعلام کرد

مجید ملانوروزی در نامه‌ای قوانین کنسلی رزرو مراکز اقامتی کیش در شرایط بحرانی را اعلام کرد:

«با توجه به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی کشور و ضرورت پیشگیری مناسب از سلامت آحاد جامعه و خودداری مسافران از سفر‌های غیرضروری به جزیره کیش، به استناد ماده ۲۵ آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر آن‌ها مصوب ۱۳۹۴/۰۶/۰۴ هیات‌مدیره وزیران و با توجه به قانون اقامت در شرایط بحرانی، ماده ۱۲، چنان‌چه به علت خاصی، رخدادها، بلایای طبیعی، دلایل امنیتی و حوادثی که خارج از کنترل و اراده دو طرف باشد، رزرو انجام‌شده لغو می‌شود و وجوه دریافتی باید عینا مسترد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این‌رو تمام رزرو‌های مراکز اقامتی در این جزیره از تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۰۱ تا ۱۳۹۸/۱۲/۰۴ به دلیل شرایط فورس ماژور پیش‌آمده کنسل شوند، بدیهی است رزرو‌هایی که از تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۰۵به بعد صورت می‌گیرد و بنا بر درخواست مهمان لغو شود، شامل مقررات جاری کنسلی اتاق خواهد شد.

این نامه به معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رییس هیات مدیره جامعه هتلداران کشور، رییس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی، رییس جامعه هتلداران و مراکز اقامتی کیش و جامعه دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در کیش رونوشت شده است.»

به گزارش ایسنا، همچنین رامین مهماندوست ـ. دبیر جامعه هتلداران کیش ـ. پیرو این نامه خطاب به هتل‌ها و مراکز اقامتی کیش اعلام کرد: «با توجه به شیوع بیماری کرونا و خودداری مسافران از سفر و با توجه به تاکید و توصیه مسؤولان بهداشت و سلامت کیش و همچنین طبق ماده ۱۲ قانون اقامت در شرایط بحرانی، مبنی بر رخداد بلایای طبیعی، دلایل امنیتی و حوادثی که خارج از کنترل و اراده دو طرف باشد، رزرو انجام‌شده لغو و وجوه دریافتی باید عینا مسترد شود.

بدیهی است رزور‌هایی که از تاریخ ۵ اسفندماه به بعد صورت پذیرد و سپس به تقاضای مهمان لغو شود شامل مقرارت جاری کنسلی اتاق خواهد بود.»

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز روز گذشته با صدور بخشنامه‌ای، ساز و کار لغو سفر را شرح داد: با توجه به «شرایط خاص» روز‌های اخیر، با تاکید بر رعایت الزامات «دستورالعمل پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا در تاسیسات گردشگری» به شماره ۷۸۳۷۹/۹۸۳۴۰۰ مورخ ۹۸/۱۲/۴، و به منظور رعایت حقوق متقابل مردم، فعالان و تأسیسات گردشگری در چارچوب بند یک ماده ۱۳ تصویب‌نامه حقوق شهروندی، مفاد قرارداد گشت‌های داخلی و خروجی و ماده ۱۲ شیوه‌نامه اجرایی ذخیره اتاق و ابطال آن در واحد‌های اقامتی، چنان‌چه از تاریخ اول اسفندماه امسال تا اطلاع ثانوی، گردشگری درخواست انصراف از سفر داشته باشد، کلیه تاسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بدون هیچ‌گونه جریمه‌ای نسبت به استرداد وجوه دریافتی از گردشگران اقدام می‌کنند.»

منبع: فرارو

کلیدواژه: شیوع کرونا در ایران لغو سفرها کیش مراکز اقامتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۲۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت

امتداد - عزیزی گفت: در این مرحله از اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه وانت بار شناسایی شدند که این میزان به معنی این است که بیش از ۱۰ درصد از این ناوگان عمومی فاقد بیمه شخص ثالث بوده اند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، سید کاظم عزیزی معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در گفتگو با فرکانس بیمه اظهار کرد: در این مرحله از اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث، اطلاعات کامل ناوگان وانت بارهای کشور که نزدیک به ۳ میلیون دستگاه بوده است از حیث دارا بودن بیمه نامه شخص ثالث بررسی شد که مشخص گردید ب

عزیزی با بیان اینکه اطلاع رسانی به این گروه از ناوگان از ماههای گذشته آغاز شده است و برخی از این خودروها پس از اطلاع رسانی اقدام به اخذ بیمه نامه نموده اند، بیان کرد: آمار و اطلاعات مربوط به دریافت کنندگان بیمه شخص ثالث، به زودی اعلام خواهد شد.

مجری طرح ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث همچنین در رابطه با تاثیر اجرای این ماده قانونی در میزان مراجعه دارندگان ناوگان فاقد بیمه جهت اخذ بیمه نامه شخص ثالث گفت: این ماده قانونی یکی از مهم ترین مواد قانونی و موثرترین ابزار جذب جامعه هدف جهت دریافت بیمه نامه شخص ثالث می باشد و اثرات اجرای آن در این خصوص تاکنون مشهود و ملموس بوده است و از سوی دیگر اجرای این ماده قانونی، از اهمال دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه نسبت به تاخیر در تمدید به موقع بیمه نامه شخص ثالث پیشگیری نموده و بازدارندگی موثری خواهد داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • پیشنهادهای اصناف برای تدوین بخشنامه تبصره ماده ۱۰۰
  • دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیئت علمی ابلاغ شد
  • لزوم حفظ حریم مادی‌ها و انهار در ناژوان
  • ۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت
  • دستمزد راهنمایان گردشگری برای ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستمزد راهنمایان گردشگری برای ۱۴۰۳ مشخص شد
  • دستمزد راهنمایان گردشگری مشخص شد
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»