Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این گزارش سرویس داده‌کاوی ایرنا، تلاش شده است تا مهمترین مطالبی که در فضای مجازی در مورد ویروس کرونا منتشر شده، مورد ارزیابی قرار گیرد. به همین جهت ۱۰ پست پربازدید تلگرامی و ۱۰ توئیت پرلایک توئیتری به عنوان مهمترین مطالب در فضای مجازی، استخراج شده و مورد ارزیابی قرار گرفته است.

توئیتر: حمایت از کادر درمان و پزشکان؛ انتقاد از مسئولین

در روز گذشته حدود ۷۴هزار توئیت و ریپلای، در مورد کرونا منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توئیت‌ها نسبت به قبل، عموما لایک‌های بیشتری گرفته‌اند و تعداد توئیت‌های با حداقل ۱۰هزار لایک افزایش داشته است. بررسی ۱۰ توئیتی که بیشترین لایک را در مورد کرونا گرفته‌اند نشان می‌دهد که در مقایسه با روز دوشنبه، از شدت انتقاد از مسئولین در توئیتر، کاسته شده و در میان ۱۰ توئیت پر لایک اول، چهار توئیت به انتقاد از مسئولین اختصاص داشته است.

انتقادها از مسئولین در حالی کاهش یافته که حمایت از کادر درمان و پرستاران و پزشکان روز گذشته بیشتر مورد استقبال توئیتری‌ها بوده است. واکنش‌ها به فوت نرجس خانعلی‌زاده پرستاری که گفته شده است که به دلیل کرونا فوت کرده نیز در این امر مؤثر بوده است. پرلایک‌ترین توئیت منتشر شده در مورد کرونا نیز در روز گذشته به نوعی در حمایت از کادر درمان بوده است. توئیتی که بیش از ۱۳.۵هزار نفر از کاربران توئیتر، آن را لایک کرده‌اند:

در میان توئیت‌های پرلایک، توئیت المیرا شریفی، مجری شبکه خبر نیز دیده می‌شود که در توئیتی که بیش از ۱۰.۲هزار لایک داشته، نوشته است:

مسافرت نرید سفر نکنید ویروس #کرونا را پخش نکنید والله شوخی نیست. مسافرت نرید

حتی توئیت‌هایی با محتوای طنز انتقادی نیز در میان ۱۰ توئیت اول از نظر لایک نیز دیده می‌شود و ریحانه طباطبایی، روزنامه‌نگار این توئیت را منتشر کرده است:

آخرش همین کرونا میاد میزنه رو شونه مون، میگه ما که از ایران رفتیم ولی خدایش این زندگی نیست که شما میکنید.

بررسی اجمالی فضای توئیتر نشان می‌دهد که در روز گذشته، توصیه به مردم برای مواجهه با کرونا و حمایت از کادر درمان بیشتر مورد توجه قرار گرفته و اگرچه همچنان انتقادات به مسئولین پابرجاست، اما از نرخ آن کاسته شده است.

تلگرام: پیشگیری از کرونا مهمتر از بیماری مسئولان است

روز گذشته بیش از ۲۱۵هزار پست تلگرامی در مورد کرونا منتشر شده که این پست‌ها بیش از ۶۶۰ میلیون بار دیده شده‌اند که آماری قابل توجه است. در این روز همچنان پربازدیدترین مطلب کانال‌های تلگرامی مربوط به کانال «مجله پزشکی» بوده است. در این مطلب با ۶۸۴هزار بازدید، ویدئویی منتشر شده که در آن برای پیشگیری از کرونا توصیه‌هایی بیان شده است:

قانون کرونا ۲۰۲۰، توصیه‌های یک پزشک در ایران برای مقابله با ویروس ‎کرونا !

روزی ۲۰ بار و هر بار ۲۰ ثانیه دستهایمان را با بشوریم

به ناحیه T شکل ابروها و چشم‌ها، بینی و دهان اصلا دست نزنیم + قانون کرونا ۲۰۲۰ را به ۲۰ نفر یاد بدهیم
واکنش‌ها به کرونا گرفتن ایرج حریرچی و محمود صادقی نیز در میان پربازدیدترین مطالب تلگرامی روز گذشته بوده است به نحوی که هرکدام به ترتیب ۴۹۳ و ۴۷۱ هزار بار دیده شده‌اند. البته ویدئویی که در مورد ایرج حریرچی دست به دست شده بود، ماهیتی انتقادی داشته است:

دیروز یکی از کاربران فضای مجازی این ویدئو رو گذاشته بود و نوشته بود: این حرکات عجیب حریرچی تو نشست خبری یعنی به کرونا مبتلا شده؟! امروز جواب آزمایش کرونای حریرچی مثبت اعلام شد!

سایر توصیه‌های بهداشتی و ضرروی برای پیشگیری از کرونا نیز از جمله مطالبی بوده که در تلگرام بیشتر بازدید را داشته است. به طور کلی می‌توان گفت که در رو گذشته مهمترین مطالب کرونایی در تلگرام، اختصاص به همین توصیه‌ها داشته و پس از آن اخبار مربوط به کرونا گرفتن مسئولین مورد توجه کاربران تلگرام قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مورد کرونا فضای مجازی منتشر شده روز گذشته توئیت ها توصیه ها ۱۰ توئیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۲۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 موسیقی کودکانه «ببعی تو بازیگوشی» که برای آموزش خردسالان ساخته شده، آنچنان در فضای مجازی وایرال شده که حالا به جشن‌های دختران دبیرستانی رسیده و در این جشن‌ها به صورت گروهی اجرا می‌شود. ویدیویی که از یکی از این جشن‌ها در فضای مجازی منتشر شده و مورد توجه قرار گرفته را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!
  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • کدام کشورها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)
  • کدام کشورها بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ + اینفوگرافیک