Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@06:33:47 GMT

توسعه شهرک‌های صنعتی در اولویت است

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۲۴۱۰

توسعه شهرک‌های صنعتی در اولویت است

اقتصادآنلاین - سارا محسنی؛ محسن صالحی نیا، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در گفت وگو با اقتصادآنلاین گفت: این الزام وجود دارد که در طول برنامه ششم، حدود 99 ناحیه صنعتی راه اندازی شود که از این تعداد، حدود 50 مورد راه اندازی شده است.

وی افزود: اولویت با توسعه شهرک ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال شهرک توس در مشهد درحال توسعه است. به دلیل آماده سازی زیرساخت ها و جوابگو بودن توسعه، این کار درحال انجام است اما در هر حال ایجاد شهرک های صنعتی باتوجه به توانایی فراهم کردن زیرساخت هایی مانند آب یا برق توسط خود ما و سرمایه گذاران ادامه داده می شود. اگر بتوانیم مجوزهای لازم را از دولت و کمیته برنامه ریزی استان ها کسب کنیم، اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

صالحی نیا تصریح کرد: تسهیلات صنایع کوچک و متوسط با تسهیلات کلانی که در سطح کشور است از منظر اختصاص تسهیلات، تفاوت چندانی نمی کند. تبصره 18 قانون بودجه هم برای سرمایه در گردش و هم برای تکمیل طرح ها، مواردی را درنظر گرفته است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اضافه کرد: ما چه در زمینه سرمایه در گردش و چه بحث نوسازی براساس تبصره 18 که در کلان کشور است، عمل می کنیم و از آن بهره مند می شویم.

وی بیان کرد: عمده ترین موضوعی که در شرایط فعلی، مدنظر قرار داده شده است، قرار دادن واحدهای کوچک در زنجیره واحدهای متوسط و بزرگ است. برای مثال واحدهای بزرگی مانند اتومبیل سازی یا فولاد در زنجیره صنعتی، بسیاری از واحدهای کوچک را تحت پوشش خود قرار می دهند و میتوان گفت، مشتری محصولات واسطه یا میانی یا نهایی صنایع کوچک ما هستند.

صالحی نیا گفت: میتوان گفت این امر به معنی تامین زنجیره ای سرمایه در گردش است و مفهوم آن این است که در زنجیره تامین، منابع مورد نیاز برای سرمایه در گردش فراهم شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صنایع کوچک و متوسط شهرک صنعتی شهرک صنعتی توس شهرک های صنعتی سرمایه در گردش صنایع کوچک شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۲۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود

ایسنا/فارس استاندار فارس خواستار تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری در استان به خصوص از طریق برپایی پنجره‌ واحد الکترونیک شد.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۶ اردیبهشت در نشست پایانی هماهنگی میان مدیران دستگاه‌هایی اجرای فارس برای شرکت در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با نام اکسپو ۲۰۲۴ که در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد، پیشنهاد داد تا پنجره واحد الکترونیک طی ۵ روز برگزاری نمایشگاه در محل اجرا برپا شود و فرایند سرمایه‌گذاری در استان نیز تسهیل شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای معرفی ظرفیت‌های استان فارس به ویژه در حوزه‌های زنجیره ارزش، گفت: در این نمایشگاه هر تعداد زنجیره‌های ارزش در استان وجود دارد باید ارائه شود. ایجاد زنجیره‌های ارزش جدید با مشارکت سایر استان‌ها نیز با هدف وحدت و هم افزایی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار فارس با بیان اینکه برای شرکت در این نمایشگاه دو هدف را دنبال می‌کنیم، گفت: اولین هدف شرکت در اکسپو ۱۴۰۳، استفاده غیر فارسی‌ها از تولیدات و محصولات استان ‌ و در مرحله بعد افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌هایی است که در فارس پس از برگزاری این رویداد بین‌المللی انجام می‌شود.

وی، ارائه ظرفیت‌های مختلف و متنوع استان به صورت رودررو و چهره به چهره را موثر دانست و افزود: طبیعتاً به ازای هر جذب سرمایه‌گذاری که منجر به عقد قرارداد و نتیجه نهایی شود باید مشوق‌هایی در نظر گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد