Web Analytics Made Easy - Statcounter

فقیهی معاون بازسازی بنیاد مسکن استان کرمانشاه  در گفت و گو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، از پایان عملیات احداث ۳۶ هزار و ۵۸۸ واحد مسکونی زلزله زده شهری و روستایی خبر داد و گفت:  تعداد کل واحد‌های احداثی شهری و روستایی ۴۰ هزار و ۱۵۰ واحد است که تنها ۳ هزار و ۵۶۲ واحد  با پیشرفت ۸۵ درصدی باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد:  از این تعداد ۲۷ هزار و ۷۸۲ واحد روستایی و ۱۲ هزار و ۳۶۸ واحد شهری است که  تمام واحد‌های روستایی به اتمام رسیده است.
فقیهی ادامه داد:  واحد‌های  تعمیری  نیز  ۶۷ هزار  و ۵۴۸  واحد  شهری و روستایی  است  که  بازسازی  همهواحد‌های  تعمیری  نیز  بهاتمام  رسیده  است.


به گفته  معاون امور بازسازی بنیاد مسکن استان کرمانشاه ۲۰۰ هزار تن سیمان رایگان ۷۰ هزار تن آهن الات و ۱۲ هزار و ۵۰۰ اسکلت پیچ و مهره  به قیمت تعاونی  در مناطق زلزله زده توزیع شده است.

او گفت:  واحد‌های باقی مانده در شهر سرپل ذهاب است با توجه به اینکه  تعداد طبقات افزایش داشته تاخیر به وجود آمده است.

فقیهی بیان کرد: تعداد واحد‌های احداثی سر پل ذهاب ۶ هزار واحد بود  و در حالیکه ۶ هزار و ۵۰۰ واحد به اتمام رسیده یعنی همه واحد‌ها بازسازی شدند، اما چون افرادی واحد‌های دو تا سه طبقه ساختند زمان پایان تاخیر داشت.

او گفت: واحد‌های سرپل ذهاب تا اواخر سال مرحله سفت کاری به پایان رسیده  و تا پایان بهار نازک کاری  به پایان می‌رسد و پرونده بازسازی مناطق زلزله زده بسته خواهد شد.

او به میزان تسهیلات پرداخت شده اشاره کرد و گفت: ۲ هزار و ۷۲۳ میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های شهری و روستایی پرداخ شده است و ۶۴۷ میلارد تومان نیز به صورت بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت شد.

انتهای  پیام/ز



منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناطق زلزله زده زلزله کرمانشاه بنیاد مسکن استان کرمانشاه زلزله زدگان پرداخت تسهیلات شهری و روستایی زلزله زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۲۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  وزیر اقتصاد در پایان همایش دو روزه مناطق آزاد و اقتصادی کشور با حضور مدیران این مناطق و وزیر اقتصاد در مشهد گفت: تعیین هدف گذاری کمی و کیفی که تا پایان سال هر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر اساس ارزش شاخص و معیار‌های دیگر در در زمینه تجارت، سرمایه‌گذاری، ارتقای فناوری و تولید محصولات، فتح بازار‌های جدید صادراتی موفق بودند و پیش رفتن این هدف گذاری را از دبیرخانه مناطق آزاد و اقتصادی مطالبه می‌کنیم و باید در دستور کار دبیرخانه باشد.

خاندوزی افزود: ما باید برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یک برنامه جمعی باید داشته باشیم که اصلاح قانون از سمت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شروع و به مجلس شورای اسلامی می‌رسد.

وی گفت: مشکلاتی از قبیل مسائل مالیاتی و گمرکی این مناطق که بدون اجازه قانونگذار حل و فصل نمی شود و ما دستورالعملی تهیه و از مجلس شورای اسلامی مطالبه می‌کنیم.

دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور هم در ادامه گفت: در کشور ۴۸ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی داریم که سهم بالایی در اقتصاد کشور دارند و یک سوم صادرات غیر نفتی کشور از این مناطق است

عبدالملکی افزود: ۸۰ درصد کل ترانزیت کشور از این مناطق هست و در واقع در رشد اقتصادی کشور نقش مهمی دارند

وی گفت:  سال گذشته مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حوزه سرمایه‌گذاری رشد ۴ برابری، در سرمایه‌گذاری محقق شده رشد سه برابری که به ۱۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری رسیدیم.

دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور افزود: امسال هم همچون پارسال ۱۰۰۰ بسته سرمایه‌گذاری جدید را تا پایان سال خواهیم داشت در نمایشگاه که هفته آینده در تهران برگزار می‌شود ۲۰۰ تا از این بسته‌ها رونمایی می‌شود و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

عبدالملکی گفت: هر بسته سرمایه‌گذاری شامل سه بخش است که بخش اول مطالعات امکان سنجی اقتصادی اولیه انجام شده بخش دوم هر بسته زیرساخت‌های مورد نیاز است اعم از زمین آب و برق و گاز و دسترسی اینهایی که برای هر طرح آماده شده و بخش سوم وزن آن فعالیت و این سرمایه‌گذاری که به صورت بی‌نام صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰۰۰۰ مشترک جدید گاز در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • پرونده تورم ۱۴۰۳ باز شد؛ افزایش تورم خوراکی‌ها در شهر و روستا