Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید مخالفان در تابستان در اعتراضات گسترده در مسکو خشونت پلیس را تحریک کردند.تمامی اعتراضات بایستی بر اساس قوانین و مقررات برگزار شوند و تمامی راهپیمایی‌ها باید مجوزهای لازم را داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تاس امروز (چهارشنبه) گفت، معترضان با هدف تحریک نیروهای امنیتی برای استفاده آنها از باتوم مسیرهای عبور و مرور را مسدود کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مردم بر اساس قوانین و مقررات موجود رفتار کنند، چه کسی از باتوم استفاده می کند؟ پلیس هم باید از خودش دفاع کند.

یکسری از اعتراضات در مسکو در تابستان در نتیجه امتناع مقام ها از ثبت نام ده‌ها عضو اپوزیسیون و کاندیدای مستقل در انتخابات شورای شهر که در سپتامبر ۲۰۱۹ برگزار شد، صورت گرفت. این اعتراضات با حضور ۶۰ هزار نفری مردم در مسکو و سایر شهرهای روسیه برگزار شد.

پلیس ضد شورش با ده‌ها مورد راهپیمایی بدون مجوز مقابله کرد و بسیاری از معترضان هم در نتیجه این اقدامات از سوی پلیس مجروح شدند. بیش از ۱۰۰۰ تن دستگیر شده و ۱۹ مرد جوان نیز بعدا با جرایم کیفری روبرو شدند.

خشونت پلیس و پیگرد معترضان باعث خشم گسترده مردمی شد و گروه‌های حقوق بشری هم آن را محکوم کرده و سیاسی دانستند.

پوتین اما مکررا گفته که تمامی اعتراضات بایستی بر اساس قوانین و مقررات برگزار شوند و تمامی راهپیمایی‌ها باید مجوزهای لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: مجوز بگیرید و دیدگاه هایتان را بگویید.

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت، این خوب است که منتقدان همچنان از دولت نقد کنند اما این مساله برای پیشبرد اهداف در کشور و جلو بردن کشور کافی نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۳۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان

روسای جمهور تاجیکستان و روسیه در تماس تلفنی به رایزنی درباره روابط دوجانبه و همکاری برای مقابله با تهدیدهای مشترک پرداختند.

به گزارش ایسنا، «امامعلی رحمان» رییس‌جمهور تاجیکستان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تماسی تلفنی به تبادل نظر درباره همکاری میان دو کشور و مقابله با تهدید تروریسم و مهاجرت پرداختند.

در بیانیه کرملین آمده است رؤسای‌جمهور درباره برخی مسائل مربوط به روابط دوجانبه گفتگوی سازنده‌ای داشتند، از جمله درباره همکاری در مبارزه با تهدید تروریسم و مهاجرت.

به گفته کرملین، در این باره توافق شد که سازوکارهای تعامل میان وزارتخانه‌ها و ادارات مربوطه در دو کشور بهبود یابد.

این دو تن همچنین اظهار کردند تلاش‌های شدت‌یافته برخی جریانات برای تشدید تصنعی تنش‌ها بر سر مسئله نیروهای کاری مهاجر، خنثی خواهد شد و این مسائل نمی‌توانند به روابط دوستانه میان دو کشور آسیبی وارد کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه
  • پایان پوتین؟!
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه
  • اعتراضات ضد جنگ؛ خط و نشان پلیس آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین