Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرماندار دورود با اشاره به محاصره روستای سفیدکَن درود در آب گفت: مزارع کشاورزی دچار آبگرفتگی شده است. ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

فریبا بهاری در گفت‌وگو با خبرنگار  تسنیم در دورود، در رابطه با آخرین وضعیت بارش در شهرستان دورود تا صبح امروز اظهار داشت: بارش‌ها 130 میلی‌متر بوده و ظرفیت سد مروک هم 57 میلیون مترمربع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با دبی رودخانه‌های دورود افزود: صبح امروز حجم آب رودخانه تیره 250 متر مکعب بر ثانیه و رودخانه ماربره 150 مترمکعب بر ثانیه بود، 470 مترمکعب بر ثانیه ظرفیت رودخانه تیره است که اگر از آب‌های بالادست از بروجرد و سیلاخور به آن وارد شود این ظرفیت افزایش می‌یابد.

آخرین وضعیت وقوع سیلاب در لرستان؛ از قطع گاز 2100 مشترک تا تخلیه 1000 واحد مسکونیسیلاب، آب و برق دهها روستای لرستان را قطع کرد/ قطع برق 100 روستا در کهگیلویه و بویراحمدمعاون فرماندار دورود عنوان کرد: در مورد روستاهای شهرستان دورود موارد حاد نداریم به جز یک یا دو مورد آب گرفتگی داریم؛ در روستای سفیدکَن آب گرفتگی داریم و در آب محاصره شده است و روستای لبان که جاده این روستا دچار آب گرفتگی شده است که به راهداری گفته شده تا زمانی که محدوده لایروبی و بتوانند از پل دسترسی روستا استفاده کنند، مسدود کنند که اتفاقی پیش نیاید.

وی بیان کرد: در مورد دهنو هم آخرین گزارشی که داریم آب گرفتگی است، برای کانال آبی که مرز دهنو و ناصردین است به شهرداری و بنیاد مسکن گفته‌ایم که لایروبی کنند تا برای همشهریان در بارش‌های مجدد مشکلی ایجاد نکند.

بهاری گفت: در روستاهای بخش مرکزی خوشبختانه مشکلی نداریم و اکثر مشکلات در حوزه آب گرفتگی مزارع کشاورزی است. به همشهریان توضیه می‌کنیم همچون دوره‌های قبل که واقعا همکاری کردند هشدارهای ستاد مدیریت بحران را جدی بگیرند، در حاشیه رودخانه‌ها حضور پیدا نکنند و با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی این سامانه امروز عصر از استان خارج می‌شود که امیدواریم مشکلی پیش نیاید.

انتهای پیام/642/ح

R41450/P1357/S6,72/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آب گرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۴۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ شهرستان خراسان رضوی دچار سیلاب و آبگرفتگی شد

به گزارش قدس خراسان، سیدرضا عباسی نیشابوری اظهار کرد: سیلاب در گناباد علاوه بر این که به ۲ رشته قنات در روستای "بیمرغ" خسارت وارد کرده، موجب انسداد ۲ راه روستایی در بخش مرکزی شده است که اکنون با تلاش عوامل امدادی مسیرها در حال بازگشایی است.

سرپرست اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: کاشمر، بارش ۲۴ میلیمتری باران را تجربه کرد و براساس اعلام فرمانداری فقط برخی معابر دچار آبگرفتگی شده‌اند اما مشکل دیگری در شهرستان گزارش نشده است.

وی گفت: در شهرستان بردسکن، جاده اصلی "درونه" به "طبس" دچار آبگرفتگی شده اما باز است و جاده و "بردسکن" به "عشق آباد" در خراسان جنوبی دچار آبگرفتگی شده و مسدود است.

عباسی افزود: دیروز بارش‌های شدید به مدت حدود ۱۰ دقیقه در تربت جام موجب بروز آبگرفتگی معابر شد اما مشکلی برای روستاهای شهرستان ایجاد نکرد.

سرپرست اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: این بارش شدید موجب ّآبگرفتگی و آب افتادگی در برخی منازل مسکونی و مغازه‌هایی شد که پائین تر از سطح خیابان قرار داشتند و بلافاصله هلال احمر و شهرداری به ۱۰ مورد از این منازل و مغازه‌ها امدادرسانی کردند. منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • قدردانی از معلمان روستای ژان شهرستان دورود+گزارش
  • سیلاب به مزارع روستای سرچاه شور خسارت زد + تصاویر
  • فیلم| آب‌گرفتگی معابر بجنورد در پی بارش باران
  • ۴ شهرستان خراسان رضوی دچار سیلاب و آبگرفتگی شد
  • محوطه باستانی نقش رستم دچار آبگرفتگی شد
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • دو روی سکه باران در ایلام
  • آبگرفتگی معابر در خوی
  • بسته شدن محورهای این استان بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • آبگرفتگی و نبود سیستم دفع آب‌های سطحی در برخی از معابر مرودشت + فیلم