Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@23:47:35 GMT

درگذشت استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۴۶۶۸

درگذشت استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دکتر محمد رخشان، استاد برجسته و پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درگذشت.

به گزارش ایسنا، دکترمحمد رخشان که تخصص پاتولوژی کلینیکال و آناتومیکال و دوره هماتوپاتولوژی را دردانشگاه پیتسبورگ آمریکا و دوره ایمونوپاتولوژی را در دانشگاه هاروارد گذرانده و مدتی نیز در دانشگاه پیتسبورگ در سمت هیات علمی مشغول به کار بوده است، در تیرماه سال ۵۵  در دانشگاه شهید بهشتی به صورت تمام وقت مشغول خدمت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این استاد دانشگاه، آموزش دانشجویان رشته های مختلف علوم پایه پزشکی، دانشجویان پزشکی و دستیاران پاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه  قزوین که تحت پوشش دانشگاه شهید بهشتی بود را به عهده داشت.

مدیریت گروه پاتولوژی و عضو هیات ممتحنه بورد پاتولوژی نیز از دیگر مسئولیت های وی بود.

وی همچنین بخش کلینیکال پاتولوژی بیمارستان طالقانی را راه اندازی و در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی لقمان حکیم مشغول خدمت شد.

دکتر رخشان تا شش ماه پس از بازنشستگی در سال ۸۹ نیز به طور رایگان در بیمارستان لقمان به خدمت ادامه داد.

پیام تسلیت رییس دانشگاه در پی درگذشت دکتر محمدرخشان

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید در پیامی درگذشت دکتر محمد رخشان را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه در پیامی درگذشت دکتر محمد رخشان استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را به خانواده وی، دانشگاهیان و همه جامعه علمی کشور تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: «خبر درگذشت دکتر رخشان، استاد فرهیخته و پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی موجب تاثر و تالم وافر گردید.

اینجانب ضمن ابراز همدردی، این مصیبت دردناک را به همه دانشگاهیان، اعضای جامعه علوم پزشکی و خانواده ایشان به ویژه دکتر آزاده رخشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند سبحان برای این استاد بزگوار رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل مسالت می نمایم. بدون شک خدمات صادقانه و ارزشمند ایشان در حوزه علم و خدمت به خلق نزد پروردگار بی پاداش نخواهد ماند.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: درگذشت استاد دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیمارستان لقمان درگذشت دکتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۴۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکشی یک پزشک دیگر؟/ جزئیاتی بیشتر از درگذشت متخصص بیمارستان شریعتی

به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته (۶ اردیبهشت) رئیس بیمارستان شریعتی تهران درگذشت متخصص این بیمارستان را تسلیت گفت.

احمدرضا جمشیدی در پیامی نوشت: «خبر اندوه بار درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی دانشیار روماتولوژی و عضو مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران موجب تأثر و تألم جامعه دانشگاهی گردید. دکتر آل سعیدی جزو نوابغ و افتخارات دانشگاه بود و از دست دادن ایشان غم بزرگی را بر پیکر دانشگاه و بیمارستان به جای گذاشت و یاد ایشان برای همیشه برقلب و ذهن ما نقش خواهد بست.»

بعد از خبر درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی، امروز ۷ اردیبهشت، مهدی عبدوس، پزشک، در شبکه اجتماعی ایکس پرده از خبری تلخ برداشت، به گزارش پایگاه خبری چند ثانیه او در توئیتی نوشت: «خانم دکتر سمیرا آل سعیدی فوق تخصص روماتولوژی از میان ما رفت ایشان روز قبل پلن دارویی ‎خودکشی خود را با رزیدنت‌ها مطرح کرده، آنها موضوع را جدی نگرفته و سر به سر ایشان هم می‌گذارند ، مرحوم به گواهی همکاران، خوش اخلاق، فعال و با وجدان کاری بوده از ایشان یک فرزند به یادگار مانده است. شاید در لحظات آخر زندگی گفته من زنی هستم که دنیا را روی انگشتان خود می‌چرخانم اما از پس دلتنگی‌هایم بر نمی‌آیم. پزشکان بیشتر از سایر اقشار جامعه در معرض تنش و استرس‌های فراوان کاری هستند آنها سرمایه کشور هستند احترام را حفظ کنید تنهای‌شان نگذارید.»

به گزارش خبرآنلاین، سال‌ها است که نظام بهداشت و سلامت با مسئله خودکشی پزشکان، پرستاران و رزیدنت‌ها مواجه است، موضوعی که هر بار با انتشار خبر یک خودکشی دیگر به صدر اخبار برمی‌گردد.

سمیرا آل سعیدی، دانشیار روماتولوژی

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899746

دیگر خبرها

  • درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی / آیا خودکشی کرد؟
  • متخصص بیمارستان شریعتی تهران خودکشی کرد
  • مرگ تلخ پزشک زن؛ او پلن خودکشی‌اش را گفت اما مسخره شد!
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی؛ مرگ یا خودکشی؟
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟ / جزئیات درگذشت یک پزشک زنِ متخصص روماتولوژی
  • درگذشت یک پزشک زن بیمارستان شریعتی/ مرگ یا خودکشی؟
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟/ جزئیات بیشتر از درگذشت متخصص بیمارستان شریعتی
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟/ جزئیاتی بیشتر از درگذشت متخصص بیمارستان شریعتی
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز