Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصادق معتمدیان در دیدار رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور با اشاره به نوپا و تازه تاسیس بودن استان افزود: همچنین با توجه به برنامه توسعه اقتصادی چابهار، می‌توانیم  پرواز به زاهدان و چابهار را راه‌اندازی کنیم که دارای توجیه اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی، شرقی‌ترین استان کشور و با فاصله زمینی بیش از ۱۷ ساعت تا مرکز کشور است گفت: تنها استانی هستیم که آزادراه و بزرگراه بسیار محدود داریم از طرفی به دلیل زمان بر بودن و هزینه بالای توسعه زیرساخت‌های راه و راه آهن، بهترین روش و به صرفه‌ترین راه، برقراری و توسعه پروازها و افزایش ایرلاین‌ها است که بسیار می‌تواند کمک کننده توسعه ارتباطی و توسعه اقتصادی استان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: از سال گذشته بر این موضوع تمرکز کردیم که تعداد پروازها افزایش یافت و تعداد ایرلاین‌ها دو برابر شد.

وی تصریح کرد: چون استان کم جمعیتی هستیم لود پروازها پایین است لذا برای شرکت‌های پروازی، توجیه اقتصادی ندارد و این نیز مشکلی شده است که می‌توانیم برای غلبه بر این موانع و محدودیت شرکت‌های پروازی، توسعه پرواز به استان‌های همجوار از جمله یزد و کرمان را داشته باشیم.

معتمدیان گفت: مخرج مشترک استان‌های شرقی پهناوری، تراکم کم جمعیتی، کویری بودن، جمعیت پایین و فاصله زیاد و حداقل ۵۰۰ کیلومتر با استان‌های همجوار است.

وی افزود: امسال شاهد بودیم که قیمت مسیر بیرجند - تهران به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت و این مساله موجب نارضایتی مردم شد که انتظار داریم پیگیری و حل شود.

در پایان این نشست «عظیم طهماسبی» به عنوان مدیرکل جدید فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی معرفی و از خدمات «هادی سلامی» مدیرکل سابق تقدیر شد.

خراسان جنوبی علاوه بر فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند، در شهرستان طبس هم فرودگاه دارد.

46

کد خبر 1357577

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان خراسان جنوبی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۵۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان که براساس اسناد بالادستی تهیه شده، آماده رونمایی است.

جواد قناعت امروز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در اولین شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: سیاست دولت در مباحث فرهنگی پیاده‌سازی گفتمان انقلاب در راستای هویت اسلامی - ایرانی است که در همین راستا دولت در کنار اقدامات زیر ساختی به موضوع فرهنگ هم توجه کرده است.

استاندار با بیان اینکه فعال سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها یکی از این موارد در دولت سیزدهم است، افزود: این شورا قرارگاه سیاست گذاری در سطح استان است.

قناعت گفت: در سال ۱۴۰۲ ما فعال شدن شورای پاسداشت زبان فارسی را داشتیم، این مهم قانون است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی را دارد.

وی خواستار جدی گرفتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی توسط دستگاه ها شد و افزود: شورای فرهنگ عمومی قرارگاه سیاست گذاری است لذا اولویت ها باید مشخص و دستگاه ها در این جلسات حضور منظمی داشته باشند.

استاندار افزود: برخی موضوعات و تصمیم ها همانند پاسداشت زبان فارسی گرچه شاید برای داخل موضوع کوچکی باشد اما رسانه های دنیا برای آن واکنش نشان می دهند لذا در شورای فرهنگ عمومی باید با مطالعه وارد شد.

قناعت گفت: بزرگداشت مفاخر و نقشه مهندسی استان، پیوست گردشگری و پیوست فرهنگی از موضوعات مطرح شده در این شورا بود، بخش عمده سند جنبه ایجابی و بخشی سلبی است و اگر افراد در قالب گردشگری بخواهند فضای استان را خدشه دار کنند باید ورود کرد.

به گفته وی، آمریکا با قدرت عظیم نظامی در صحرای طبس بدون اینکه ما گامی برداریم درگیر طوفان شن شد و بزرگترین هواپیماهای آمریکا زمین گیر شدند. باید معجزه پنجم اردیبهشت در عرصه‌های ملی جدی دیده شود.

قناعت با بیان اینکه برای اجرای برخی پروژه ها اعتبارات ملی داریم، گفت: نیاز است دستگاه های متولی، مطالبات خود را از مرکز پیگیری کنند تا شاهد پیشرفت فیزیکی بیشتری در پروژه ها باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب
  • برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"