Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@19:08:56 GMT

سرریز ۳۰ متر مکعب بر ثانیه آب از سد کلان ملایر

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۵۳۱۱

سرریز ۳۰ متر مکعب بر ثانیه آب از سد کلان ملایر

مدیر امور منابع آب ملایر از سرریز ۳۰ متر مکعب بر ثانیه آب از سد کلان خبر داد.

محمد مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه سد کلان به عنوان یکی از بزرگترین سدهای کشور در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر ملایر احداث شده است اظهار کرد: ظرفیت حجم آب سد کلان ملایر ۴۵ میلیون متر مکعب است.

وی با اشاره به سرریز شدن سد کلان در هنگام بارش‌های اخیر  گفت: در فروردین ماه امسال با توجه به بارش‌های سیل‌آسا با باز کردن دریچه‌های سد توانستیم کنترل سیلاب‌ها را در پایین‌دست داشته باشیم و از بروز بسیاری از خسارت‌ها به اراضی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور منابع آب ملایر در ادامه از سرریز شدن سد کلان ملایر طی روز گذشته بر اثر بارش‌ باران خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر دریچه‌ها ۱۰ متر مکعب در ثانیه باز است و در مجموع ۳۰ متر مکعب در ثانیه سرریز داریم.

وی با بیان اینکه در این فصل وضعیت سد مثل سال گذشته است افزود: با توجه به تشکیل جلسه مدیریت بحران و تدابیر خوبی که اندیشیده  شد توانستیم ظرفیت خوبی را در بارش اخیر برای سد ایجاد کنیم و کنترل سیلاب را داشته و از خطرات و آسیب‌هایی که برای اراضی پایین‌دست داشت جلوگیری شود.

مظفری تعداد روستاهای پایین دست سد کلان را نیز هشت روستا دانست که از حق‌آبه سد استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مواقع مختلف دریچه‌های سد باز می‌شود گفت: این اقدام با هدف کنترل سیلاب، تخلیه آب‌های تحتانی و تغذیه اراضی پایین دست صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت سد کامل است گفت: از مردم می‌خواهیم در این فصل از قرار گرفتن در بستر رودخانه و کنار سد خودداری کنند.

مدیر امور منابع آب ملایر یادآور شد: در این زمینه تابلوهای هشدار را در اطراف سد نصب کرده‌ایم و گشت و بازرسی‌های ما نیز در حال پایش هستند تا از مشکلات و خطرات پیشگری کنند.

 انتهای پیام/۸۹۰۱۳

منبع: فارس

کلیدواژه: سد منابع آب ملایر پایین دست متر مکعب سد کلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۵۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر، میزبان بوکس قهرمانی نوجوانان ایران

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون بوکس، مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشورمان ۵ تا ۱۰ اردیبهشت در استان همدان و سالن ۳ هزار نفری الغدیر شهرستان ملایر برگزار می شود.   این پیکار‌ها که حکم انتخابی تیم نوجوانان را دارد با حضور بوکسور‌های همه استان‌ها برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مسابقات بوکس در ملایر در حال برگزاری است
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • خرم‌آباد در انتظار ساخت ۲ سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!
  • بازدید دادستان ملایر از کارگاه های غیر مجاز
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان شهر اراک
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • ملایر، میزبان بوکس قهرمانی نوجوانان ایران