Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@03:24:19 GMT

۷ دانشگاهی که تا پایان اسفند تعطیل شدند

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۵۴۵۸

۷ دانشگاهی که تا پایان اسفند تعطیل شدند

با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور پیشگیری از آن میان دانشجویان از چند روز گذشته دانشگاه‌ها اقدام به تخلیه خوابگاه‌ها کردند؛ در همین راستا برخی دانشگاه‌ها نیز اعلام کردند با توجه به اهمیت تداوم فعالیت‌های آموزشی، کلاس‌های نظری دانشجویان به صورت مجازی برگزار خواهد شد، ولی با ذکر این نکته که در صورت تداوم تعطیلی ها، الکترونیکی شدن کلاس‌ها اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش مهر، با توجه به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در روز‌های اخیر و به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر آن در محیط دانشگاه و خوابگاه ها، از روز گذشته برخی دانشگاه‌ها اعلام کردند تا پایان اسفند ماه کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

دانشگاه یزد: برگزاری جلسات دفاع هم تا پایان اسفندماه لغو می‌شود

یکی از این دانشگاه ها، دانشگاه استان یزد است. کمیته کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اعلام کرده است؛ به منظور رفع نگرانی‌ها و دغدغه‌های دانشجویان و خانواده‌های آنان، تمام کلاس‌های آموزشی، جلسات دفاعیه، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های این دانشگاه تا پایان تعطیلات نوروز ۹۹ تعطیل است. همچنین قرار است تغییرات متناسب با این اعلام وضعیت در تقویم آموزشی متعاقباً به دانشگاهیان اطلاع رسانی شود.

دانشگاه خواجه نصیر: تلاش برای تشکیل کلاس‌های الکترونیکی

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز در اطلاعیه خود اعلام کرد که کلاس‌های حضوری دانشگاه تا پایان اسفندماه برگزار نمی‌شود. البته این دانشگاه گفته در تلاش برای برگزاری کلاس‌های الکترونیکی با همکاری اعضای هیات علمی و سایر همکاران ذیربط برای دانشجویان است. در ادامه اطلاعیه آمده که نحوه تشکیل کلاس‌های الکترونیکی متعاقبا در هفته آینده به اطلاع دانشجویان این دانشگاه خواهد رسید.

دانشگاه فردوسی مشهد نیز اعلام کرد پیرو مصوبه شورای دانشگاه فردوسی مشهد کلاس‌های دانشگاه تا پایان سال ۱۳۹۸ به صورت مجازی برگزار می‌شود و لذا کلاس‌های حضوری برگزار نخواهد شد. همچنین در صورتی که به هر دلیل برگزاری کلاس مجازی در زمان خود امکان پذیر نباشد، کلاس‌های جبرانی (حداقل به میزان دو هفته) در روز‌های کاری و ایام تعطیل تا پایان نیمسال تحصیلی جاری برگزار خواهد شد.

دانشگاه تبریز نیز با اعلام تعطیلی کلاس‌ها تا پایان نوروز ۹۹ اعلام کرد؛ به منظور صیانت از برگزاری کلاس‌ها مطابق با سرفصل‌های مصوب دانشگاه‌ها، طبق مصوبات هیأت رئیسه این دانشگاه فعالیت‌های آموزشی با تمدید تقویم آموزشی و یا در طول ترم بعد از تعطیلات نوروز جبران می‌شود.

دانشگاه صنعتی اصفهان: کارکنان اداری دانشگاه تعطیل نیستند

دانشگاه صنعتی اصفهان نیز خبر داده است که فعالیت آموزشی دانشگاه تا پایان سال ۹۸ لغو می‌شود. این دانشگاه، اما بر حضور فعال کارکنان و اعضای هیأت علمی طی دوره فوق جهت انجام تعهدات آموزشی غیر حضوری (به صورت قابل انجام)، پژوهشی، فناوری و اجرائی تأکید کرده است.

همچنین برگزاری امتحانات جامع و دفاعیه‌های تحصیلات تکمیلی بدون ضرورت اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها و با توافق و هماهنگی دانشکده و رعایت ضوابط بلامانع بوده و در صورت ضرورت تعویق آن ها، دانشجویان مشمول جریمه نخواهند شد.

دانشگاه خوزستان تا ۱۵ اسفندماه تعطیل شد

براساس آنچه که استانداری خوزستان اعلام کرده، مراکز آموزشی، دانشکده و دانشگاه‌های استان خوزستان هفته آینده ۱۰ تا ۱۵ اسفندماه تعطیل شده اند.

تعطیلی دانشگاه‌های لرستان و کاشان تا پایان اسفند ۹۸

دانشگاه لرستان نیز ضمن اعلام تعطیلی کلاس‌ها تا پایان اسفند، تاکید کرده است که بخش اداری (کارکنان) این دانشگاه تعطیل نیست. در بخشی از این اطلاعیه آمده است که برگزاری جلسات دفاعیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی تا پایان اسفندماه ۹۸ نیز لغو می‌شود.

دانشجویانی که در سامانه گلستان درخواست دفاع مصوب دارند، دفاع آنان پس از تعطیلات نوروز، در اولین زمان ممکن با هماهنگی دانشکده مربوطه، برگزار خواهد شد. در ضمن، مقرر شد فراغت از تحصیل این دسته از دانشجویان (از نظر سنوات و شهریه)، به منزله دفاع در اسفندماه ۹۸ لحاظ شود.

دانشگاه کاشان یکی دیگر از دانشگاه‌هایی ست که کلاس‌های حضوری خود را تا پایان اسفند ۹۸ تعطیل اعلام کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع کرونا در ایران دانشگاه تا پایان برگزار خواهد شد تا پایان اسفند کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۵۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هراس نتانیاهو از تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را «وحشتناک» توصیف کرد و گفت که این تظاهرات «باید متوقف شود.»

به گزارش مشرق از "خبرگزاری فرانسه", نتانیاهو در بیانیه‌ای گفت: آنچه در دانشگاه‌های آمریکا اتفاق می‌افتد وحشتناک است.

نتانیاهو مدعی شد: اوباش یهودی ستیز دانشگاه های پیشرو آمریکا را تصرف کرده اند.

او ادعا کرد: "آنها خواستار نابودی اسرائیل هستند. آنها به دانشجویان یهودی حمله می کنند. آنها به استادان و کارمندان یهودی حمله می کنند. این امر بیرحمانه است. باید متوقف شود."

نتانیاهو ضمن انتقاد از روسای دانشگاه های آمریکا گفت: "پاسخ چند رئیس دانشگاه به این موضوع شرم آور بود وباید اقدامات بیشتری انجام شود."

اعتراض‌ها در دانشگاههای آمریکا برای پایان دادن به جنگ اسرائیل در غزه و ارسال سلاح به این رژیم به رغم سرکوب پلیس همچنان ادامه دارد و دانشگاه کلمبیا مرکز «جنبش همبستگی با غزه» در روزهای اخیر، به دانشجویان برای پایان دادن به این دور از تجمعات، ضرب الاجل ۴۸ ساعته داده است.

همزمان با اعتراض های سراسری در دانشگاههای آمریکا در حمایت از مردم غزه و پایان جنگ اسرائیل و بازداشت دانشجویان، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی بی اعتنا به اعتراض ها، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اسرائیل، اوکراین و تایون را تصویب کرد که بیش از ۲۶ میلیارد دلار آن برای حمایت های نظامی و امنیتی از اسرائیل است.

دانشگاه کلمبیا در نیویورک آمریکا که این روزها کانون تجمعات اعتراضی دانشجویان به دلیل حمایت دولت بایدن از اسرائیل است، پس از دستگیری بیش از صد نفر از دانشجویان، ضرب الاجلی ۴۸ ساعته برای پایان دادن به اعتراض ها تعیین کرده است.

دانشگاه کلمبیا دو بار ضرب الاجل را برای دانشجویان معترض به جنگ اسرائیل در غزه تمدید کرده است. این دانشگاه از دانشجویان خواسته است تا ۴۸ ساعت آینده چادرهای خود در محوطه دانشگاه را جمع کنند.

تظاهرات طرفداران فلسطینی، دانشگاه‌های آمریکا را دربر گرفته است. اما کلمبیا مرکز این جنبش همبستگی با غزه بوده است. این درحالی است که تعداد زیادی از دانشجویان بازداشت شده اند و اعتراضات همچنان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • حضور «گارد ملی» و ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته به دانشجویان حامی فلسطین + فیلم و عکس
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • هراس نتانیاهو از تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی
  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین