Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا نقی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۷۶۶  واحد پذیرنده کارورز در استان وجود دارد که در سال جاری یک‌هزار و ۱۸۶ قرارداد با آنها منعقد شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر سامانه ثبت‌نام به نشانی karvarzi.mcls.gov.ir برای کارورزان و واحدهای پذیرنده کارورزان فعال است و متقاضیان می‌توانند آمادگی خود را از این طریق اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مبنای تعیین تعداد کارورز بر اساس میانگین تعداد بیمه شدگان ۱۲ ماه گذشته آنها طبق صورت مزد ارسالی به تامین اجتماعی است.

وی اضافه کرد: سقف بهره‌مندی هر کارگاه برای استفاده از کارورز معادل حدکثر ۵۰ درصد نیروی کار موجود است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت : فرصت انتقال مهارت، تجربه و دانش و قابلیت جذب و اشتغال در بازار کار، فرآیندی ۲ طرفه و از مزایای طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان به شمار می‌رود.

نقی زاده افزود: این طرح با هدف افزایش مهارت‌آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و تسهیل جذب در بازار کار کشور از مقطع کارشناسی تا مقطع دکتری از سوی وزارت کار اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح کارورزی زیر مجموعه طرح کارآفرینی و اشتغال کاج برای جوانان است‌، اظهار داشت: جامعه هدف اجرای این طرح، دانش آموختگان در تمامی رشته‌های دانشگاهی برحسب نیاز بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و تعاونی است.

وی اضافه کرد: طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی عاملی برای افزایش روحیه و انگیزه‌ کارآفرینی در میان جوانان است و میزان مهارت و تجربه‌ آن‌ها را در محیط‌های کار افزایش می‌دهد.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ‌منظور افزایش مهارت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و اشتغال جوانان در بنگاه‌های اقتصادی، طرح کارورزی دانش‌آموختگان را به‌عنوان بخشی از برنامه‌های دولت در سیاستگزاری جدید ایجاد شغل در نظر گرفته است.

دولت یازدهم و دوازدهم چند طرح برای افزایش نرخ اشتغال طراحی و در دست اجرا دارد که یکی از آنها طرح کارانه اشتغال جوانان (کاج) است ، این برنامه خود به سه طرح دیگر تقسیم می شود.

یکی از شاخه‌های طرح کاج، کارورزی است که از تیرماه سال ۱۳۹۶ وارد مرحله اجرا شد.

طبق این طرح فرد جویای کار و کارفرما در سامانه ثبت نام می‌کنندو با احصای شرایط، فرد متقاضی کار ، برای گذراندن دوره آموزشی و مهارتی با عنوان دوره کارورزی به کارفرما یا همان واحد پذیرنده معرفی می‌شود.

برچسب‌ها آذربایجان غربی ارومیه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ارومیه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی طرح کارورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۶۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: پارسال به ارزش ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صنایع دستی از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی صادر شد که در مقایسه با سال قبل از آن که  ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود، ۲۲ درصد رشد داشت.

محمدرضا طنابی، با بیان اینکه این افزایش نشان دهنده ظرفیت مناسب درآمدزایی این بخش است،افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای اروپایی و ترکیه مهمترین مقصد صادرات صنایع دستی آذربایجان غربی در سال گذشته بودند.

طنابی، صنایع چوبی، بافته های داری و گلیم و چرم دست دوز را از جمله اقلام صادراتی آذربایجان‌غربی برشمرد و اظهار کرد: صنایع چوبی بیش از ۵۰ درصد صنایع دستی صادراتی استان را تشکیل می دهد.

وی، در خصوص تسهیلات اعطایی به هنرمندان صنایع دستی در استان گفت: در سال گذشته ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۷۰۰ نفر از هنرمندان این بخش پرداخت شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ۴۰ رشته صنایع ‌دستی از جمله نساجی سنتی، رودوزی‌های سنتی، بافته‌های داری، پوشاک سنتی، سفال و سرامیک، صنایع‌دستی چرمی، هنرهای روی چوب، صنایع دستی روی شیشه، رنگرزی گیاهی و رفوگری، قالیبافی، گلیم بافی و جاجیم بافی در آذربایجان‌غربی فعال است.

دیگر خبرها

  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در ارومیه
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • شنبه؛ حضور استاندار آذربایجان‌غربی در سامانه سامد
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی