Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا نقی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۷۶۶  واحد پذیرنده کارورز در استان وجود دارد که در سال جاری یک‌هزار و ۱۸۶ قرارداد با آنها منعقد شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر سامانه ثبت‌نام به نشانی karvarzi.mcls.gov.ir برای کارورزان و واحدهای پذیرنده کارورزان فعال است و متقاضیان می‌توانند آمادگی خود را از این طریق اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مبنای تعیین تعداد کارورز بر اساس میانگین تعداد بیمه شدگان ۱۲ ماه گذشته آنها طبق صورت مزد ارسالی به تامین اجتماعی است.

وی اضافه کرد: سقف بهره‌مندی هر کارگاه برای استفاده از کارورز معادل حدکثر ۵۰ درصد نیروی کار موجود است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت : فرصت انتقال مهارت، تجربه و دانش و قابلیت جذب و اشتغال در بازار کار، فرآیندی ۲ طرفه و از مزایای طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان به شمار می‌رود.

نقی زاده افزود: این طرح با هدف افزایش مهارت‌آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و تسهیل جذب در بازار کار کشور از مقطع کارشناسی تا مقطع دکتری از سوی وزارت کار اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح کارورزی زیر مجموعه طرح کارآفرینی و اشتغال کاج برای جوانان است‌، اظهار داشت: جامعه هدف اجرای این طرح، دانش آموختگان در تمامی رشته‌های دانشگاهی برحسب نیاز بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و تعاونی است.

وی اضافه کرد: طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی عاملی برای افزایش روحیه و انگیزه‌ کارآفرینی در میان جوانان است و میزان مهارت و تجربه‌ آن‌ها را در محیط‌های کار افزایش می‌دهد.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ‌منظور افزایش مهارت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و اشتغال جوانان در بنگاه‌های اقتصادی، طرح کارورزی دانش‌آموختگان را به‌عنوان بخشی از برنامه‌های دولت در سیاستگزاری جدید ایجاد شغل در نظر گرفته است.

دولت یازدهم و دوازدهم چند طرح برای افزایش نرخ اشتغال طراحی و در دست اجرا دارد که یکی از آنها طرح کارانه اشتغال جوانان (کاج) است ، این برنامه خود به سه طرح دیگر تقسیم می شود.

یکی از شاخه‌های طرح کاج، کارورزی است که از تیرماه سال ۱۳۹۶ وارد مرحله اجرا شد.

طبق این طرح فرد جویای کار و کارفرما در سامانه ثبت نام می‌کنندو با احصای شرایط، فرد متقاضی کار ، برای گذراندن دوره آموزشی و مهارتی با عنوان دوره کارورزی به کارفرما یا همان واحد پذیرنده معرفی می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا آذربایجان غربی تامین اجتماعی جامعه مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی طرح کارورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۶۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در این اطلاعیه آمده است پیرو هشدارسطح زرد شماره6و با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی، رگبارباران و رعد و برق همراه باوزش بادشدیدموقت(با احتمال گردوخاک)پیش بینی می شود .

فعالیت این سامانه از فردا در کلیه مناطق استان دوشنبه مورخ (۱۷/۰۲/۱۴۰۳) آغاز می‌شود و تا اواخرهفته جاری ادامه دارد.

در این شرایط  احتمال آبگرفتگی معابروسیلابی شدن رودخانه ها،احتمال برخورد صاعقه وخسارت به سازه های موقت در اثر تندباد لحظه ای وجود دارد.

آمادگی دستگاه های اجرایی برای آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل ها-خودداری از تردد در حاشیه رودخانه ها،مسیل ها واجتناب ازفعالیتهای کوهنوردی -خودداری از چرایدام و تردد عشایردر حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع-محکم سازی سازه های سبک، گلخانه ها و بنرهای تبلیغاتی وتوجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی ضروری است.

دیگر خبرها

  • هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • هشدار زرد هواشناسی در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هواشناسی ایران / هشدار زرد در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی
  • سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می شود
  • تدوام سامانه بارشی در آذربایجان غربی/سیلاب و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست