Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین شاهرخی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مددجویانی که در منازل شخصی خویش از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند درخواست می کنیم نکات بهداشتی را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه تمام امکانات بهداشتی و آموزش های لازم جهت پیشگیری از ابتلا به این ویروس به مسئولان مراکز نگهداری مددجویان ارائه شده است افزود: پیش از ورود این ویروس به کشورمان، در کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر بهزیستی که از قبل فعال بوده است تدابیر لازم اندیشیده شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: مصوبه های این کمیته به صورت مکتوب به مراکز بهزیستی ابلاغ و در سه حوزه پیشگیری، کنترل و درمان خدمات در نظر گرفته شد.

شاهرخی با بیان اینکه در تمامی مراکز آموزش های لازم جهت استفاده از وسایل بهداشتی ارائه شده است گفت: در این مراکز نحوه شستشوی دستها، استفاده از ماسکها و خودمراقبتی جهت پیشگیری از این بیماری آموزش داده شد.

وی تاکید کرد: همچنین در تمامی مراکز اتاقی به نام" قرنطینه یا ایزوله" آماده سازی شد تا افرادی را که علایم مشکوک به کرونا دارند را در آن نگهداری و بعد با هماهنگی مراکز بهداشتی در صورت نیاز منتقل شود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطر نشان کرد: تمامی مهدهای کودک زیر نظر این نهاد نیز تعطیل هستند و اگر موردی مشاهده کنیم با متولیان آن برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت ورود و خروج مراکز نگهداری سالمندان و معتادان متجاهر کنترل می شود گفت: ملاقاتی های غیرضروری و حضوری در این مراکز ممنوع شده است تا وضعیت به حالت عادی بازگردد.

شاهرخی گفت: همچنین پذیرش مددجوی جدید تا اطلاع ثانوی متوقف شده است تا با سپری کردن این شرایط شاهد وضعیت مناسب در استان تهران باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران، با اشاره به اینکه مورد مشکوک به کرونا در مراکز بهزیستی این استان گزارش نشده است گفت: ۳ هزار مرکز زیرنظر این نهاد هستند که در این مراکز از کودک ۲ ماهه تا سالمندان ۸۰ ساله خدمات دریافت می کنند که مورد مشکوک به کرونا تا امروز گزارش نشده است.

ویروس کرونا که با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت، تاکنون ۸۰ هزار و ۹۹۷ نفر را مبتلا و جان ۲ هزار و ۷۶۴ نفر را گرفته است.

ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را به خود اختصاص داده است، براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شده و ۱۵ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا بهزیستی دی ماه سالمندان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۶۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی

پروین محمدپوری مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در استان، گفت: در این مدت ۵ هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روان‌شناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای هزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیب‌های‌اجتماعی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب‌دیدگان‌اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده‌اجتماعی است، افزود: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروه‌های هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیب‌های‌اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهاد‌های مربوطه و شناسایی مناطق آسیب‌زا در انجام مداخلات لازم را از اهداف دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان هم طی پارسال، گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حادخانوادگی، کودک‌آزاری، سالمند‌آزاری، همسرآزاری و معلول‌آزاری با اورژانس‌اجتماعی استان برقرار شده که از این تعداد ۳ هزار مورد پذیرش مداخله انجام شده و ۵ هزار نفر از خدمات‌سیار بهره‌مند شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی