Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،رحیم صمدی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماکو در نشست خبری با اصحاب رسانه منطقه افزود: درصورت شناسایی مورد مثبت ابتلا به این ویروس در منطقه علاوه بر مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های فعلی امکان دیگری نیز برای نشر احتمالی این ویروس شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی باشاره به اینکه طبق بررسی دانشمندان فقط ۲/۸ درصد از مبتلایان به این بیماری فوت می‌شوند گفت: این روز‌ها بحث بیماری کرونا موجی از نگرانی و اضطراب را در بین افراد جامعه ایجاد کرده است و اثرات روانشناسی منفی، بر سلامت عموم مردم گذاشته است. از طرفی گسترش شایعات، نگرانی‌ها را دو چندان کرده است.

 صمدی ادامه داد: ترس و اضطراب باعث حساسیت افراد به علائم بدنی می‌شود به طوری که خیلی از افراد علائم بدنی خود را به صورت نادرست تفسیر می‌کنند و احساس می‌کنند دچار بیماری شده اند و به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هجوم می‌آورند که این امر به نوبه خود باعث افزایش فشار بر سیستم درمانی می‌شود.

مدیرشبکه بهداشت و درمان ماکو در ادامه اصحاب رسانه را جزو زحمت کشان بی منت همیشه یار و یاور عرصه سلامت دانست و گفت: در شرایط فعلی برای ایجاد آرامش و کاستن استرس از جامعه نیاز به کمک آنان بیشتر احساس می‌شود.

او در ادامه ضمن تشریح از وضعیت ویروس کرونا افزود: اقدامات خوبی در زمینه پیشگیری این ویروس در منطقه آزاد ماکو صورت گرفته است که افزایش تعداد پرسنل قرنطینه در نقطه صفر مرزی جهت کنترل مسافران ورودی به کشور ازجمله آن‌ها است.

صمدی با اشاره به اینکه در روز‌های اخیر به دلیل انتشار ویروس کرونا در ایران حساسیت کشور ترکیه در این خصوص بیشتر شده و مرز‌های خود را بست، افزود: تمامی امکانات لازم در مرز جهت صدور گواهی سلامت تامین شده بود که در صورت درخواست کشور ترکیه این گواهی در اسرع وقت صادر شود.

او ادامه داد: همچنین جلسات در سطح فرمانداری‌ها و منطقه آزاد جهت هدف گذاری لازم برگزار شده و آموزش‌های چهره به چهره به کارگران تولید‌ها و رستوران داران و … انجام شده است.

او با بیان اینکه منفی بودن نتیجه آزمایش سه نفر از شهروندان اعزامی شهر‌های شوط و بازرگان جزء خبر‌های خوب و مثبت بوده است اظهار داشت: بهترین محل انتشار این ویروس مکان‌های پر تجمع و عمومی هستند، که باید کنترل و در صورت نیاز تعطیل شوند.

صمدی با اشاره به اینکه در سطح کل کشور تا به امروز ۹۵ نفر مبتلا به این ویروس شناسایی شده است گفت: از این تعداد ۲۷ نفر بهبود یافته که امید بخش است، ولی باید توجه داشت که برای مبارزه با این ویروس تلاش همگانی هم لازم است.

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به وضعیت پیش آمده در این برهه زمانی ارتباط با اصحاب رسانه و اطلاع رسانی از آخرین وضعیت ویروس می‌تواند کمک بیشتری در مبارزه با این ویروس باشد.

او در ادامه ضمن تقدیر از زحمات اصحاب رسانه خواستار اطلاع رسانی اطلاعیه‌های وزارت بهداشت که به صورت رسمی اعلام شده است صورت گیرد تا مردم به صورت دقیق از آخرین وضعیت مبارزه با این ویروس باشند.

در ادامه نمایندگان شبکه بهداشت و درمان شوط و پلدشت در مورد عملکرد خود در راستای مبارزه با این ویروس اعلام داشتند.

منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال‌غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

 

انتهای پیام/ ن م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس منطقه آزاد ماکو مبارزه با این ویروس منطقه آزاد ماکو اصحاب رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۶۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به جایگاه ویژه و راهبردی جزیره قشم گفت: جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، محمدحسن نامی در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر گسترش بیشتر دامنه همکاری این سازمان و منطقه آزاد اظهار داشت: با توجه به صحبت‌های ارزشمند مقام معظم رهبری در حوزه تجارت دریایی، اهمیت این جزیره دوچندان شده و توسعه آن نیازمند ارتقای ایمنی است.

وی با اشاره به اینکه جزیره قشم بزرگترین جزیره جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در نگاه سازمان مدیریت بحران کشور این منطقه جایگاه ویژه‌ای دارد و ما برای ایجاد آمادگی در مقابل انواع حوادث احتمالی در این جزیره سازمان منطقه آزاد را همراهی خواهیم کرد.

قشم شبکه مطلوبی از الزامات مدیریت بحران ندارد

رئیس سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این دیدار با تاکید بر توسعه هر چه بیشتر مقوله ایمنی در این جزیره، گفت:در این جزیره شبکه مطلوبی از الزامات مدیریت بحران وجود ندارد و بودجه دولتی هم برای مدیریت بحران و ایمنی در این خصوص اختصاص نیافته است.

عادل پیغامی افزود: جزیره قشم به لحاظ دارا بودن شهرک‌های صنعتی، بنادر، اسکله‌ها و ظرفیت های مهم تجاری و اقتصادی نیازمند افزایش ایمنی است و در تلاش هستیم اقدامات مثبتی را در این حوزه انجام دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت حوزه مدیریت بحران و توسعه استانداردهای ایمنی، بودجه نسبتا خوبی به حوزه مدیریت بحران و ایمنی جزیره قشم اختصاص داده‌ایم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد خاطرنشان کرد: استقرار ایستگاه آتش نشانی در بندر بهمن، ساخت شناور آتشخوار و پهپاد آتش نشان برای ایمنی ساختمان‌ها و همچنین استقرار آمبولانس در بندر بهمن و تجهیز ناوگان امدادی از جمله اقدامات انجام از سوی این سازمان برای افزایش ایمنی در این جزیره است.

پیغامی تاکید کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر در حوزه پدافند غیرعامل، بحران و ایمنی در این جزیره با استانداردهای کشور فاصله داریم، همراهی سازمان مدیریت بحران کشور برای بهبود و ارتقای زیرساخت‌های ایمنی در این جزیره ضروری و حائز اهمیت است.

مجید فرهادی مدیر پدافند غیرعامل، بحران و ایمنی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست گفت: از سازمان مدیریت بحران کشور درخواست داریم بیشترین همکاری‌‌های لازم را برای خرید تجهیزات نجات و ایمنی قشموندان با این سازمان داشته باشند.

انتهای پیام/7558/.

دیگر خبرها

  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان
  • ادامه جستجو برای یافتن «یسنا»
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • معمای عجیب: این ۵۰۰ نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است