Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@20:34:01 GMT

خبر 20 چهارشنبه 7 اسفند

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۸۰۲۰

‍‍‍‍‍‍

مصوبات جلسه ستاد ملی کرونا؛ افزایش بهبود بیماران کرونا؛ کرونا در ۴۰ کشور؛ توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا؛ اقدامات دستگاه‌های مسئول در مناطق سیلزده و کشف انبار احتکار ماسک از عناوین این بخش خبری است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  مصوبات جلسه ستاد ملی کرونا از زبان وزیر بهداشت؛ شهر‌ها قرنطینه نمی‌شوند، مدارس مناطق آلوده فعلا سه روز تعطیل خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

وزیر بهداشت گفت با تلاش شبانه روزی کادر درمان شمار بهبود یافتگان بیماری کرونا رو به افزایشه.

رئیس جمهور گفت: روند بهبود بیماران کرونا بیشتر شده و پزشکان هم بر فرایند تشخیص و هم درمان کاملاً مسلط هستند ... آقای روحانی در نشست هیئت دولت اضافه کرد در زمینه تولید کیت‌های تشخیص ویروس کرونا در کشور هم به موفقیت‌های خوبی رسیده ایم.

رئیس جمهور مسئله مهم‌تر از ویروس کرونا را ویروس ترس و اضطراب و تردید و بی‌اعتمادی در میان مردم دونست و گفت: نیازمند یک برخورد عالمانه با این مسئله هستیم؛ باید رفتار تخصصی و جدی داشته باشیم ... آقای روحانی اضافه کرد: به هیچ عنوان آماری که وجود داره، نه کم می‌کنیم نه زیاد، نه بزرگ‌نمایی می‌شه نه کوچک نمایی ... رئیس جمهور گفت: کرونا نباید به سلاح دشمنان برای به تعطیلی کشاندن کار و تولید در کشور تبدیل بشه.

ویروس کرونا تاکنون از چین به بیش از ۴۰ کشور سرایت کرده است. در اروپا بجز فرانسه و ایتالیا، اتریش، اسپانیا، سوئیس، هلند، کرواسی و رومانی هم مورد ابتلا رو تایید کردن ... پایگاه اینترنتی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا با هشدار درباره شیوع ویروس کرونا در آمریکا نوشت آزمایشگاه‌ها در این کشور از نبود آزمایش‌های لازم در این باره سرخورده و ناامید هستند ... در ادامه اومده: در آمریکا تاکنون ۵۷ مورد ابتلا به ویروس کورونا قطعی شده ... اطلاع رسانی دیرهنگام و پنهان کاری خشم مخالفان دولت امریکا رو در پی داشته ... چاک شومر رئیس اقلیت دموکرات در مجلس سنای آمریکا گفته دولت امریکا اصلا نمیدونه با موضوع چکار کنه.

گزارش... توصیه‌های بهداشتی و آگاهی بخشی، محور اصلی پیام دلسوزان در فضای مجازی ... البته بدخواهان و افراد ناآگاه هم بیکار نیستن و این فضا پر می‌کنن از شایعه و وحشت پراکنی ...

معاون اول رئیس جمهور گفت توان واحد‌های تولیدکننده شوینده و لوازم بهداشتی بیش از نیاز کشوره ... آقای جهانگیری همچنین تاکید کرد، صادرات ماسک و مواد اولیه تولید ماسک ممنوعه.

قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت هم گفت: انواع شوینده‌ها و ژل ضد عفونی کننده با قیمت مصوب، در میادین میوه و تره‌بار، ایستگاه‌های مترو و کانکس‌های سیار در سطح شهر توزیع میشه ... رئیس پلیس فتا خبر داد: ۲۴ شایعه پراکن فضای مجازی در خصوص بیماری کرونا بازداشت شدن ... فرمانده مدیریت عملیات مقابله با کرونا در شهر تهران گفته: پرهیز از حضور در تجمعات و مکان‌های شلوغ به شکستن زنجیره انتقال کمک شایانی میکنه ... مهمترین کار برای شکستن زنجیره انتقال ویروس، رعایت بهداشت فردیه.

سخنگوی سازمان انتقال خون با تاکید بر اینکه همه اقدامات لازم برای ضدعفونی و سالم‌سازی فضای مراکز اهدای خون انجام شده گفته: هموطنان با اطمینان کامل برای اهدای خون مراجعه کنن ... وزارت بهداشت اعلام کرده هرگونه مراجعه به در منازل برای تست کرونا، کلاهبرداریه. پلیس هم از هموطنان خواسته در صورت مواجهه با این افراد به‌سرعت با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرن.
معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت گفته: استفاده از قلیان در قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌های شهر تهران ممنوعه ... تالارداران هم موظفن مبلغی که به عنوان پیش پرداختِ تالار دریافت کردن، بدون کم و کسر برگردونن.

خبرنگاران شبکه خبر امروز جویای احوال آقای حریرچی معاون کل وزیر بهداشت شدن ... آقای حریرچی مثل همیشه با روحیه بود و البته دلسوزانه توصیه کرد از ویروس کرونا نترسید.

گزارش... رعایت بهتر بهداشت فردی ... رفتاری که با رسیدن یه ویروس بین ما جدی‌تر شده ... خوبه بعد از خداحافظی با کرونا این عادت رو یادگاری نگه داریم.

گزارش ... کشف انبار احتکار ماسک... سواستفاده از ناراحتی و نگرانی مردم ... موقعیتی که برخی از سودجویان رو برای احتکار و گرانفروشی به بازار ملزومات بهداشتی کشونده.

گزارش ... فعالیت واحد‌های تولیدی ملزومات بهداشتی با تمام توان ... هم کسب درآمد حلال هم تامین نیاز کشور.

گزارش... نقش کادر پزشکی و درمانی در عزم ملی برای شکست کورونا بسیار برجسته و پررنگه ... یه جمله برای قدردانی از مدافعان سلامت ملت.

برف هم بخش‌هایی از شمال غرب و غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور رو سفید پوش کرد.
با توجه به بارش برف و باران در محور‌های ۲۰ استان و لغزندگی و احتمال سیلاب پلیس راه از هموطنان خواسته از سفر‌های غیرضرور خودداری کنند ... جاده فیروزکوه و هراز به علت برف و کولاک شدید برای چندین ساعت بسته شد ... محورکرج و چالوس نیز در پی بارش سنگین برف و احتمال سقوط بهمن بسته است.
برف و کولاک تردد در محور زنجان ـ قزوین رو هم به مدت پنج ساعت بست ... لغزندگی این آزاد راه باعث تصادف زنجیره‌ای چهل خودروی سبک و سنگین شد که متاسفانه در این حادثه سه نفر جان باختند و ۱۶ نفر هم زخمی شدند ... در برف و کولاک در محور‌های خراسان شمالی هم تردد خودرو‌ها فقط با زنجیرچرخ امکانپذیره.

*بهتره سفر نریم؛ چون علاوه بر شرایط ویژه و توصیه‌های بهداشتی، اکثر استان‌ها هم درگیر برف و بارون هستن. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: خبر 20 خبر مشروح کرونا ویروس کرونا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۸۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش کانال تلگرامی شهاب، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار و مسری در این باریکه به علت فقدان آب سالم و بهداشتی و نبود آب مناسب برای شرب هشدار داد

دیگر خبرها

  • روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه ۴ اردیبهشت
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا