Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@00:42:42 GMT

اعمال ماه رجب اساس و محور بندگی در راه خدا است

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۹۴۰۸

اعمال ماه رجب اساس و محور بندگی در راه خدا است

استاد درس خارج حوزه با بیان این که اعمال ماه رجب اساس و محور بندگی در راه خدا است، گفت: صدقه دادن، خواندن نماز سلمان، صلوات فرستادن و استغفار از بهترین اعمال این ماه است.

حجت الاسلام والمسلمین «سید جلال رضوی مهر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به فرارسیدن ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب از ایام شریفی است که اولیاء خدا در انتظار آن هستند تا به دعا و ستایش و کرنش در برابر خدا مشغول شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ماه رجب را تالی تلو شهر الله دانست و گفت: این ماه دارای ویژگی های خاص فردی و اجتماعی است؛ از حیث فردی به تربیت نفس کمک می‌ کند و از حیث اجتماعی نیز در تربیت جامعه نقش ویژه ای ایفا می‌ کند.

 

وی با بیان این که اعمال ماه رجب اساس و محور بندگی در راه خدا است، یادآور شد: در ماه رجب دعای مشهور و معروفی است که با عبارت «یا من ارجوه لکل خیر» شروع می‌ شود و دارای عباراتی متقن و اسنادی محکم است تا جایی که در سیره متشرعان نیز این دعا مورد تأکید بوده و آن را موجب صعود به پیشگاه الهی برشمرده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با اشاره به فرصت مغتم ماه رجب برای دعا نسبت به دفع بلایا و امراض خاطرنشان کرد: در قرآن کریم 70 آیه نسبت به توجه انسان به دعا و عدم غفلت او از یاد خدا مطرح شده و این سیره اهل ایمان است که برای دفع بلاهای آسمانی و زمینی دست به دعا برمی داشته اند.

 

وی اضافه کرد: بزرگان ما در ماه رجب به ویژه بعد از انجام فرائض مقید به قرائت دعا و مناجات بودند و نسبت به صدقه دادن، نماز سلمان، صلوات فرستادن و استغفار به درگاه الهی غافل نبودند.

 

رئیس مؤسسه فرهنگی نورایمان خاطرنشان کرد: همه اعمال معنوی و دینی ما دارای علل و دلائلی است که توجه به آنها لازم  است، به عنوان مثال وقتی به ما توصیه شده که در ماه رجب از صدقه دادن غفلت نکنیم، این مسأله موجب رفع گرفتاری مردم و در حقیقت اصلاح رابطه بین انسان و دیگر بندگان می‌ شود.

 

وی تأکید کرد: صلوات فرستادن در این ماه موجب رشد معنوی انسان شده و استغفار و طلب مغفرت نیز انسان را از غضب و قهر الهی دور می‌ کند و راز و رمز بندگی در راه خدا است.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: اعتکاف ماه رجب فضیلت ماه رجب ماه رجب بندگی در راه خدا ماه رجب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۹۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که بسته تحریمی جدیدی را مرتبط با ایران اعمال کرده است./ تسنیم

در حال تکمیل...

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم آمریکا برادر سردار «قاسم سلیمانی» را تحریم کرد

دیگر خبرها

  • (ویدئو) بارش سنگین برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند