Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پس هر خبر خوب یک همت بلند نهفته است، همتی که ممکن است از یک جوان ۲۰ ساله و شاید جوان‌تر باشد؛ فردی که بدون توجه به مشکلات آن‌ها را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و درنهایت کیلومترها آن‌طرف‌تر از وطن برای خود و کشورش افتخار می‌آفریند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد آن‌قدر خبرهای ناگوار را در گوشمان فرومی‌کنند که به شنیدن خبر خوش علاقه‌ای هم نشان نمی‌دهیم؛ اگر هم بشنویم یا باور نمی‌کنیم و یا خیلی ساده از کنارش رد می‌شویم و در دل می‌گوییم: خب مگر این چیزی است؟ همه کشورها از این افتخارات دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امانگاه نمی‌کنیم که در پس این خبر خوب یک همت بلند نهفته است. همتی که ممکن است از یک جوان ۲۰ ساله و شاید جوان‌تر باشد. فردی که بدون توجه به مشکلات آن‌ها را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و درنهایت کیلومترها آن‌طرف‌تر از وطن برای خود و کشورش افتخار می‌آفریند.

دریکی از همین دست موضوعات چند روز قبل مخترعان جوان ایران در مسابقات اختراعات و تکنولوژی‌های نوین کشور تایلند موفق به کسب ۱۳ مدال رنگارنگ شدند. ۸ طلا و ۵ برنز. امیرعباس محمدی کوشکی، دانشجوی نخبه اسفراینی نیز جایزه ویژه این مسابقات جهانی را در میان ۶۰ کشور از سازمان مالکیت فکری کشور کره جنوبی کسب کرد و اختراعش نیز جزو ۳ اختراع برتر این مسابقات جهانی قرار گرفت.

 

امیرعباس محمدی کوشکی، سرپرست تیم اختراعات ایران در مسابقات جهانی  تایلند در خصوص این موفقیت این‌گونه توضیح می‌دهد: تیم اختراعات ایران متشکل از دانش آموزان و دانشجویان ایرانی هم‌زمان با بزرگ‌ترین نمایشگاه و مسابقات جهانی نرم‌افزاری، بازی‌ها و اپلیکیشن های جهانی در تایلند اختراعات و دستاوردهای پژوهشی خود را با دیگر کشورها در مسابقات جهانی اختراعات تایلند به رقابت گذاشت.

وی می‌افزاید: در این مسابقات که حدود ۲ هزار مخترع از کشورهایی مانند امریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه، کرواسی، تایوان، هند، ترکیه، کره جنوبی، ژاپن و دیگر کشورها باهم رقابت کردند، با حمایت مستقیم دولت تایلند، وزارت علوم و اقتصاد کشورهای منطقه توسط سازمان ملی تحقیقات تایلند (NRCT) و فدراسیون مخترعین جهانی (IFIA) و با همکاری سازمان‌های دیگر کشورها در حوزه اختراعات و پژوهش جهانی ازجمله سازمان مالکیت فکری کره جنوبی و سازمان (KIPA) و (SIIF) کره جنوبی که در دنیا بسیار معتبر است همراه بود.

سرپرست تیم اختراعات ایران در مسابقات جهانی تایلند ادامه می‌دهد: تیم دانش‌آموزی ایران با اختراعات مهندسی پزشکی و پزشکی در حوزه اختراعات پزشکی مدال نقره را توسط شهریار شریعتی، عادل احمدی فریمان و مدال طلا را توسط فاطمه ابراهیمی مفرد در این حوزه برای کشور کسب کردند.

 

وی در ادامه به تشریح حوزه‌های ورود این تیم موفق پرداخت و افزود: تیم اختراعات و پژوهشی دانشجویی ایران نیز در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات و الکترونیک توانستند مدال طلا را با حضور این‌جانب، مجید نوری، فائزه کارگری، زهرا قضاوی، غزل سهرابی، نگار عطایی و آریانا نوری کسب کنند.

جایزه‌ها درو شد!

محمدی کوشکی تصریح کرد: تیم اختراعات دانش‌آموزی و دانشجویی ایران با شرکت ۱۰ اختراع و دریافت مدال طلا و نقره و کسب ۲ جایزه ویژه و کسب دیپلم افتخار از مسابقات جهانی دانشگاهی دانشگاه ملی کشور تایلند و کسب عنوان طرح برتر جهانی از KIPA کره جنوبی پرچم کشورمان ایران را در میان سایر کشورهای دارای قدرت تکنولوژی به نمایش در آورد.

تشریح یک طرح ویژه

در ادامه از این دانشجوی مخترع و جوان خواستیم به توضیح یکی از اختراعات موردقبول مسابقات بپردازد که این نخبه بیان کرد: از اختراعات مدال آورده در این مسابقات می‌توان به دستکش هوشمند راهنمایی و رانندگی باقابلیت نمایش و کنترل ترافیک با آل سی دی که در آن قرارگرفته، صدور جریمه و قابلیت راکت دستی با آل لی دی‌های سبز، زرد و قرمز برای کنترل چهار راه‌ها و هدایت ماشین‌ها اشاره کرد.

 

 

وی افزود: دستکش هوشمند راهنمایی و رانندگی 3 سیستمی که باید ماموران راهنمایی و رانندگی در دست بگیرند را به‌صورت هوشمند در یک دستکش قرار داده؛ به‌عنوان‌مثال راکت ایست و حرکت با ال ای دی‌های سبز و زرد و قرمز برای کنترل ماشین‌ها و عابران پیاده طراحی‌شده است. در پشت این دستکش  LCD قرار دارد که قابلیت نمایش تمامی نقاط ترافیکی یک شهر با رنگ‌های سبز و قرمز را می‌دهد. این امر کمک بسیاری به مأمور راهنمایی و رانندگی جهت کنترل ترافیک می‌کند. این سیستم قابلیت اتصال به مرکز کنترل ترافیک را نیز دارد و ماموران می‌توانند  پلاک و علت تخلف را به صورت صدا گفته و به مرکز ارسال کنند.  این سیستم در نرم‌افزار عددها را در محل پلاک و علت تخلف را به نوشتار تبدیل کرده و جریمه صادر می‌شود.

کوشکی خاطرنشان کرد: دستبند هوشمند برای افرادی که آلزایمر دارند نیز موردتوجه دیگر کشورها قرار گرفت؛ این دستبند باقابلیت کنترل و ردیابی و ذخیره اطلاعات بیمار کمک بسیاری به خانواده‌هایی که افراد آلزایمری دارند می‌کند.

این نخستین حضور دانشجوی اسفراینی در یک نمایشگاه بین‌المللی نبود. در شهریورماه نیز این دانشجو به همراه تیم همراه خود در نمایشگاهی در ترکیه و با حضور ۱۵۰ کشور طرحی به نام «سرباز آینده» را به نمایش گذاشت و درنهایت توانست رتبه سوم را از آن خود کند.

 

کوشکی در خصوص این طرح گفته بود: طرح ما تحت عنوان «سرباز آینده» لباسی طراحی کردیم که ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. این لباس می‌تواند تمام علائم حیاتی سرباز را ثبت کند؛ مین‌های موجود در زمین را از فاصله ۵ متری شناسایی کرده و هشدار دهد؛ اگر تیر به بدن فرد بخورد به بدنش شوک می‌دهد تا از هوش نرود و بسیاری از امکانات دیگر را داراست.

اما آنچه اهمیت دارد استفاده از فکر و نیروی این نخبگان است. باید طوری رفتار شود که آن‌ها خود را در کشور مفید بدانند و با حمایت‌های مطلوب مسیر پیشرفتشان باز باشد. در همین راستا محمدی کوشکی اردیبهشت‌ماه سال جاری در خصوص قصدش برای خروج از کشور گفت: پیش‌ازاین دو بار دیگر پیشنهاد بورسیه داشته‌ام؛ اما قصد دارم فعلاً در کشور بمانم و بر روی پروژه‌هایم کارکنم؛ اما اگر جوابی دریافت نکردم، حدود چهار یا پنج سال دیگر از این امکان استفاده خواهم کرد.

 

درنهایت باید توجه کنیم موارد امیدآفرین در کشور کم نداریم. رویش‌ها و نخبگان فراوانی در میان ما رشد کرده‌اند که نیاز به اندکی مثبت نگری برای استفاده از آنان است. لذا باید از هیاهوهای وحشیانه‌ی رسانه‌ها علیه افکار عمومی دور شویم و به واقعیت‌ها توجه بیشتری داشته باشیم؛ یقیناً با این مسیر می‌توان روزبه‌روز بر پیشرفت کشور افزود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کره جنوبی ایران دانشجو تایلند اسفراین راهنمایی و رانندگی مسابقات جهانی تیم اختراعات دیگر کشورها کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۹۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت هفته کار و کارگر و جایگاه این قشر زحمتکش، افزود: کارگران یکی از مولفه‌های مهم در تحقق سال و اقتصاد مقاومتی هستند.
امام جمعه سمنان بیان کرد: رونق اجتماعی، رسیدن به رفاه نسبی و بر چیده‌شدن فقر از جامعه از رویکرد‌های مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسوولان در تحقق رونق اقتصادی است.
وی با گرامیداشت روز معلم از آنان به عنوان افسران عرصه دانش یاد کرد و افزود: آموزش مهارت‌های تقویتی برای معلمانی که به تازگی به جمع فرهنگیان ملحق می‌شوند، با اهتمام پیگیری شود، چرا که آینده کشور در گرو آموزش‌های معلمان به کودکان است.
امام جمعه سمنان با اشاره به سالروز فتح اندلس، افزود: اندلس روزگاری به عنوان یک مرکز اسلامی بود، اما بعد از ۸۰۰ سال به دلایلی از عزت به ذلت رسید و باید از این واقعه و روش دشمنان در انحطاط اندلس درس گرفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: اختلاف‌افکنی بین مسلمانان، ایجاد انحطاط اخلاقی و ترویج فساد و فحشا از جمله عوامل انحطاط اندلس بود و در این برهه از زمان نیز دشمنان با این ۲ راهبرد به دنبال ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران است و باید مراقب بود.
وی پرتاب موشک ایرانی به رژیم غاصب صهیونیستی، تظاهرات کشور‌های مختلف در محکومیت رژیم کودک‌کش صهیونیستی و در دست داشتن تصویر رهبر معظم انقلاب و سردار حاج قاسم سلیمانی به دست مردم کشور‌های مختلف نشان از قدرت و نفوذ فرهنگی فراسرزمینی ایران است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: ساخت پالایشگاه‌های فراسرزمینی در ونزوئلا و ساخت چهار کشتی با توانایی حمل ۷۵۰ هزار بشکه نفت، کشت فرا سرزمینی در وسعت یک میلیون هکتار از جمله افتخارات ایران است.
امام جمعه سمنان با گرامیداشت روز ورزش زورخانه‌ای، افزود: برای ترغیب جوانان به این ورزش باستانی تلاش شود.

دیگر خبرها

  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • میکس ریکرو ایران به نیمه نهایی کاپ جهان نرسید
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • ورزشکاران از افتخارات کشور هستند
  • دختر موتورسوار اهل خراسان شمالی به مسابقات جهانی اعزام می‌شود
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند