Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@09:14:04 GMT

جای سبزه عید نهال سبز کنید

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۰۴۱۰

جای سبزه عید نهال سبز کنید

وحید علی‌ضمیر روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با اشاره به اینکه شهروندان می‌توانند نهال‌های خود را از مراکز پیش‌بینی شده دریافت کنند، افزود: این پویش به منظور مشارکت عمومی و حضور سبز شهروندان جهت ترویج فرهنگ درختکاری، جلوگیری از اسراف و هدر رفت آب و هزاران تن بذر خوراکی و غلات اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوبا بیان اینکه پویش نهال به جای سبزه تا ۱۰ اسفند ادامه دارد تاکید کرد: بذر درخت افرا و کود کمپوست به صورت رایگان در محل پارک مردم، مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز با همکاری شورای هماهنگی سمن‌های محیط زیست و منابع طبیعی استان همدان توزیع می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: شهروندان به جای سبزه عید، نهال‌های کوچکی در سفره هفت سین سال ۹۹ داشته باشند.

علی ضمیر با بیان اینکه سلامت محیط زیست، ضامن حفظ سلامت و نشاط جامعه است، گفت: موضوع محیط زیست و حفاظت از آن از جمله مطالبات و انتظارات مردمی از مدیریت شهری است و در این جهت حفظ و گسترش فضای سبز شهری در کیفیت زیست شهروندان موثر است.

او با اشاره به کاشت هشت هزار اصله نهال مثمر تا پایان اسفندماه، گفت: شهروندان متقاضی کاشت نهال رایگان در منازل خود می‌توانند برای ثبت‌نام غیر حضوری از طریق سایت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری به نشانی simasabz.hamedan.ir تا ۱۲ اسفند ماه نهال رایگان درخواست کنند.

این مسئول بیان کرد: همکاران در مجموعه شهرداری نسبت به کاشت نهال در جلوی درب هر منزل با توجه به وسعت باغچه و نظریه کارشناس اقدام می‌کنند.

علی ضمیر اضافه کرد: باغداران واقع در محدوده شهر همدان نیز می‌توانند با مراجعه حضوری با ارائه سند مالکیت و کارت شناسایی حداکثر تا ٢٠ اصله نهال مثمر دریافت کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان اظهار داشت: به همین منظور علاوه بر آگاهی رسانی عمومی از طریق بیلبورد‌ها و تلویزیون‌های شهری و نصب بنر در محل‌های پر تردد، به همشهریان اطلاع رسانی انجام شده است.

اوادامه داد: روز پنج شنبه ۱۵ اسفند ماه ساعت ۱۰ صبح نیز کاشت نهال توسط جمعی از مسوولان در پارک مردم انجام می‌شود.
انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری پویش نهال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۰۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم

سیدمحسن میرهادی،مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم، فرهنگ‌سازی و آموزش را از موضوعات مهم خدمات شهری دانست و اظهار کرد: اگر شهروندان همکاری و مشارکت نداشته باشند، به شهر پاکیزه نخواهیم رسید. 

وی در خصوص آموزش‌های شهروندی افزود: پساب خاکستری یا فاضلابی که در بعضی مناطق توسط برخی شهروندان وارد معابر شهری می‌شود، یکی از مشکلات مهم محیط‌زیست شهری در قم است.  

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: در این راستا طی هماهنگی با مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب مقرر شد که به شهروندان اطلاع‌رسانی کنند که تعداد زیادی توانستند با شبکه آب و فاضلاب ارتباط بگیرند و بسیاری از انشعابات وصل شد.  

میرهادی عنوان کرد: زباله‌های خارج از نوبت که برخی شهروندان در بعضی مناطق خارج از منزل می‌گذارند یکی از معضلات محسوب می‌شود، درحالی‌که ساعت اعلام‌شده برای جمع‌آوری پسماند از ۲۱:۰۰ تا  ۶:۰۰ صبح است.

 وی گفت: نزدیک به ۱۲ درصد از پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود، باوجوداینکه اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان انجام‌شده است و امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم زباله روز را کاهش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد